Waar vind ik de kleding die mijn dochter graag wil?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:09

Wandel of hiking shirts
Perfect

En anderzijds denk ik
10 jaar
Je hebt niet alles te willen .

Polo s voldoen prima en gewone leuke soepele rekbare shirtjes van decathlon ook

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:13

MairiMacBran schreef:
Love_Silver schreef:
Ik heb even gezocht is dit misschien wat is de kinderversie van een volwassen shirt en best wel basic
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 12163.html

Dank je wel, die vindt ze mooi denk ik!

Direct 12 kopen in 6 verschillende maten :+

san4nie

Re: Waar vind ik de kleding die mijn dochter graag wil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:19

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:20

Ik zal ook wel ouderwets zijn, maar ik verbaas me dat een kind van 10 zo bepalend kan zijn dat moeder stad en land moet afzoeken naar een shirt. . Maar goed , heeft Scapino niks?

Love_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:32

pillow schreef:
Ik zal ook wel ouderwets zijn, maar ik verbaas me dat een kind van 10 zo bepalend kan zijn dat moeder stad en land moet afzoeken naar een shirt. . Maar goed , heeft Scapino niks?

Ik ben ook verbaasd dat je dochter van slechts 10 jaar al zo haar zin krijgt.
Ik heb zelf ook een dochter en zij mag best mee beslissen in haar keuzes maar het kan niet zo zijn dat zij dingen gaat bepalen. Ik vraag mij af hoe dat moet gaan als je dochter straks 14 of 15 jaar is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:35

Je kunt ook grenzen aangevend aan je kind. "Hier zijn 6 shirts, kies er 2 uit".
Opvoeden is ook grenzen stellen.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:42

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:47

rien10 schreef:

Precies en kies je niks dan loop je maar in je blote kont.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:51

Vindt het ook aardig ver gaan.
Bij mij zou het zijn dit is het budget hier mag je shirts voor uitzoeken je moet daar een half jaar mee doen(ligt eraan hoe hard ze groeit) en.
Veel plezier ermee ik hoor wel als ik ivoor je moet bestellen.
Ze is 10 dam doe je toch gewoon aan wat je moeder koopt?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:55

Horse_Driver schreef:
Hardloopshirtjes van de decatlon! Heerlijk spul, fijne 'saaie' kleuren. Heb er een paar in t grijs. Kost ook weinig. Misschien past ze die wel in een kleine damesmaat?

Dit dus! Ik heb er inderdaad met zon rits en hoge kraag

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 22:56

rien10 schreef:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:16

Mijn dochters dragen 'Zeeman' of 'Kringloop'.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:40

Tja, TS voedt haar dochter op zoals zij wil en vraagt volgens mij om hulp bij kledingkeuze, niet bij de opvoeding.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:51

Aan de ene kant denk ik dat het heel prettig is voor de ontwikkeling van een kind om te kunnen dragen waar zij zich prettig in voelt, aan de andere kant vind ik een verkeerde kleur stiksel om te paardrijden best extreem. :) Vind ze gewoon basics niet prettig? Die hebben vaak geen vreemde kleur stiksels of stofje? En anders laat je haar zelf eens speuren op internet, misschien dat ze dan ziet hoe lastig is het om precies te vinden wat je in je hoofd hebt. Mocht ze niks kunnen vinden, misschien dat ze dan wat makkelijker een ander model neemt als ze zelf goed heeft gezocht?

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 23:58

Decathlon, en dan op de hardloop afdeling. Sowieso hebben de daar bijna alle sporten onder 1 dak dus de kans op slagen is vrij groot.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 07:41

Ik vraag inderdaad niet om opvoedadvies. Mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk een stoornis in het autistisch spectrum, net als haar oudere broer, en daar horen dit soort zaken nu eenmaal gewoon bij. Voor hem heb ik "stad en land afgezocht" naar sokken zonder naadjes. Het zij zo. Als ik voor haar een paar shirtjes vindt waar ze blij mee is en die niet voor gemekker zorgen vind ik het prima. Wat mij betreft doet ze ze ook naar school aan als ze daar blij van wordt.

Bedankt voor de tips, ik ga er mee bezig!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:07

MairiMacBran schreef:
Ik vraag inderdaad niet om opvoedadvies. Mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk een stoornis in het autistisch spectrum, net als haar oudere broer, en daar horen dit soort zaken nu eenmaal gewoon bij. Voor hem heb ik "stad en land afgezocht" naar sokken zonder naadjes. Het zij zo. Als ik voor haar een paar shirtjes vindt waar ze blij mee is en die niet voor gemekker zorgen vind ik het prima. Wat mij betreft doet ze ze ook naar school aan als ze daar blij van wordt.

Mijn "grenzen aangeven" is zeker niet negatief bedoelt maar komt voort uit mijn eigen ervaring met een van mijn kinderen. Ook (juist) kinderen die een stoornis in het autistisch spectrum hebben zijn gebaat bij structuur. En uiteraard is het jouw opvoeding, jouw keuze.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:11

Oh, en de sportschirts van de HEMA? Of Lidl (online) is dat wat?

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:35

rien10 schreef:
MairiMacBran schreef:

Mijn "grenzen aangeven" is zeker niet negatief bedoelt maar komt voort uit mijn eigen ervaring met een van mijn kinderen. Ook (juist) kinderen die een stoornis in het autistisch spectrum hebben zijn gebaat bij structuur. En uiteraard is het jouw opvoeding, jouw keuze.

TS geeft heel duidelijk aan dat ze haar battles kiest. Soms is het ook prima om het gevecht met je kind niet aan te gaan. Geven en nemen is ook een vorm van structuur.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:36

De polo's van La Valencio zijn er ook in kindermaten, is mijn dochter ook dol op! Kingsland heeft ook leuk kinderspul zonder franjes.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:44

pillow schreef:
rien10 schreef:

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt

Nee hoor ik ook.. Ben eigenlijk echt zeer verbaasd en vind het echt heel erg verwend gedrag. En dan als ze straks 15 wil ze zeker alleen dat paar schoenen van €250 'want de rest zit niet lekker'. Hou toch op.

Dat ze roze niet mooi vindt is prima maar dan zou ik vragen welke kleur ze wel wil en dan effen shirts kopen bij de Hema, H&M, Wibra enzovoorts. Zeuren over een kleur stiksel of een naadje? Wat krijg je dan een ontzettend lastig leven zowel kind als ouder..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:49

Leekker kort door de bocht allemaal. Wie zijn jullie in hemelsnaam om te oordelen over hoe de ts dit aanpakt? En jaar dochter zelfs verwend noemen.. gaat een beetje off topic nietwaar? Niet waar het topic om gaat.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 08:58

rien10 schreef:
MairiMacBran schreef:

Het is natuurlijk altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn. Heb je er enig idee van hoe gestructureerd het hier in huis is met twee (waarschijnlijk) autistische kinderen? Daarnaast kun je het ene (autistische) kind niet vergelijken met het andere, wat werkt bij de ene heeft bij de andere geen of zelfs een tegenovergesteld effect. Autisme is geen afgebakende stoornis waarbij elke autist precies dezelfde problemen ervaart en derhalve dezelfde behandeling nodig heeft, dat leer je heel snel in hulpverleningsland.
Daarnaast vraagt mijn dochter nergens om. Ze eist ook niet dat ik die shirts voor haar koop. Ik wil haar graag een plezier doen door wat lekker zittende spullen voor haar te kopen omdat ik weet hoe weinig ze mooi vindt en lekker vindt zitten. Ze rijdt nu in een oud, verwassen t-shirtje met her en der wat rafels van een van haar oudere broers dat haar goedkeuring kan wegdragen,(en natuurlijk niet meer te krijgen is) maar eigenlijk gewoon op is.

Maar goed, wonderlijk weer dat je een vraag stelt over kleding en vervolgens je opvoeding aan de kaak gesteld wordt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:59

Ik stel niets aan de kaak en ik val je niet aan.

Nee, ik heb inderdaad geen idee hoe gestructureerd het bij jou is. Ik beweer ook niet het tegendeel.

Unwind, je wordt niet aangevallen. Ik eindig mijn vorige bericht dan ook "uiteraard is het jouw keuze, jouw opvoeding."

On topic, heb je al eens bij de sport afdeling van de HEMA gekeken, en de Lidl (online)?
Laatst bijgewerkt door rien10 op 05-07-17 09:03, in het totaal 2 keer bewerkt