Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MairiMacBran schreef:Love_Silver schreef:Ik heb even gezocht is dit misschien wat is de kinderversie van een volwassen shirt en best wel basic
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 12163.html
Dank je wel, die vindt ze mooi denk ik!
pillow schreef:Ik zal ook wel ouderwets zijn, maar ik verbaas me dat een kind van 10 zo bepalend kan zijn dat moeder stad en land moet afzoeken naar een shirt. . Maar goed , heeft Scapino niks?
Blijheid schreef:Ik vond ook dit shirt nog, wel prijzig maar volgens mij wel wat ze zoekt
https://www.horze.nl/paardrijshirts-voo ... l?color=BL
Vind ze gewoon basics niet prettig? Die hebben vaak geen vreemde kleur stiksels of stofje? En anders laat je haar zelf eens speuren op internet, misschien dat ze dan ziet hoe lastig is het om precies te vinden wat je in je hoofd hebt. Mocht ze niks kunnen vinden, misschien dat ze dan wat makkelijker een ander model neemt als ze zelf goed heeft gezocht? MairiMacBran schreef:Ik vraag inderdaad niet om opvoedadvies. Mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk een stoornis in het autistisch spectrum, net als haar oudere broer, en daar horen dit soort zaken nu eenmaal gewoon bij. Voor hem heb ik "stad en land afgezocht" naar sokken zonder naadjes. Het zij zo. Als ik voor haar een paar shirtjes vindt waar ze blij mee is en die niet voor gemekker zorgen vind ik het prima. Wat mij betreft doet ze ze ook naar school aan als ze daar blij van wordt.
Bedankt voor de tips, ik ga er mee bezig!
rien10 schreef:MairiMacBran schreef:Ik vraag inderdaad niet om opvoedadvies. Mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk een stoornis in het autistisch spectrum, net als haar oudere broer, en daar horen dit soort zaken nu eenmaal gewoon bij. Voor hem heb ik "stad en land afgezocht" naar sokken zonder naadjes. Het zij zo. Als ik voor haar een paar shirtjes vindt waar ze blij mee is en die niet voor gemekker zorgen vind ik het prima. Wat mij betreft doet ze ze ook naar school aan als ze daar blij van wordt.
Mijn "grenzen aangeven" is zeker niet negatief bedoelt maar komt voort uit mijn eigen ervaring met een van mijn kinderen. Ook (juist) kinderen die een stoornis in het autistisch spectrum hebben zijn gebaat bij structuur. En uiteraard is het jouw opvoeding, jouw keuze.
pillow schreef:rien10 schreef:Je kunt ook grenzen aangevend aan je kind. "Hier zijn 6 shirts, kies er 2 uit".
Opvoeden is ook grenzen stellen.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
rien10 schreef:MairiMacBran schreef:Ik vraag inderdaad niet om opvoedadvies. Mijn dochter heeft hoogstwaarschijnlijk een stoornis in het autistisch spectrum, net als haar oudere broer, en daar horen dit soort zaken nu eenmaal gewoon bij. Voor hem heb ik "stad en land afgezocht" naar sokken zonder naadjes. Het zij zo. Als ik voor haar een paar shirtjes vindt waar ze blij mee is en die niet voor gemekker zorgen vind ik het prima. Wat mij betreft doet ze ze ook naar school aan als ze daar blij van wordt.
Mijn "grenzen aangeven" is zeker niet negatief bedoelt maar komt voort uit mijn eigen ervaring met een van mijn kinderen. Ook (juist) kinderen die een stoornis in het autistisch spectrum hebben zijn gebaat bij structuur. En uiteraard is het jouw opvoeding, jouw keuze.