Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 23:37

Huppelz: Ik zou graag met je meegaan, vrees alleen dat dat praktisch wat lastig gaat worden.

Maar oprecht: contact zoeken met iemand zo hoog mogelijk in rang binnen de klantenservice oid,en dan niet vragen wat ze gaan doen, maar zeggen wat je verwacht:

Melden dat jou een ondeugdelijk product verkocht is en dat je wil dat ze dit vervangen, dan wel dat ze het volledige aankoopbedrag terug betalen. En dan niet vriendelijk vragen, maar gewoon eisen.
Eerst mondeling, maar vervolgens ook schriftelijk ( kopie bewarein/ dossiervorming)

Doen ze moeilijk zeggen dat je dan juridische stappen zult ondernemen ( en dit dan ook dóen.. brief ondertekend door een jurist doet soms al wonderen)

Totdat ze je het volledige bedrag vergoeden/ nieuwe laarzen ter waarde van deze laarzen bieden NIETS aannemen ter compensatie...

huppelz

Re: Mondoni Kendall rijlaars doet wat vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 00:47

Punz je hebt gelijk! Mss kan ik beter eerst zelf een brief sturen via die consuwijzer link? Het beste lijkt mij dat ik mijn geld terug krijg. Heb nu geen vertrouwen meer in Divoza.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 03:06

xyzutu2 schreef:
Ik kreeg ineens een reactie via pb (van Divoza? :+ ) dat ik onduidelijk was in een van mijn posts, want als je die heel creatief leest dan zou je kunnen lezen dat Divoza mensen belazert door pakjes kwijt te maken.
Nog even ten overvloede; ik heb tot op heden nog nooit gehoord dat Divoza pakjes kwijtmaakt. Wel hoor ik continu over hoe de Divoza klantenservice in strijd met de wet handelt door stomweg tegen klanten te bewerend dat als zij geen zin hebben om iets aan productiefouten te doen, ze dit ook niet hoeven te doen. Dat is absoluut onwaar, tegen de wet en ja, een bedrijf dat dat onder klantenservice verstaat belazert zijn klanten tot en met. Dus nee, het probleem zit hem niet in de pakjes... :+

Wouw, je mag best mn naam noemen hoor. En ik vind het juist fijn als mensen een bericht sturen, zo wordt het topic niet verpest. ;)

Maar zoals ik in mijn eerdere bericht noemde vond ik de beschuldiging naar divoza nogal apart met het verdwijnen met pakketjes. Dit heb ik inderdaad in een pb uitgelegd. Nogal apart om dit op te halen in het topic.

Even voor de verduidelijking ik werk niet voor divoza ik probeerde in mijn eerste post gewoon te helpen met het vinden van een oplossing. :)

Nu weer ontopic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 13:22

Het lijkt mij logisch dat als je per pb zegt dat lezers volgens jou mijn post zó verkeerd kunnen lezen, ik ook in het topic nog eens verduidelijk wat er wel staat, want anders zou de verwarring voort blijven duren. Als het een serieuze angst was dan moet die ook juist in het openbaar nog een keer weggenomen worden.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 16:03

xyzutu2 schreef:
Het lijkt mij logisch dat als je per pb zegt dat lezers volgens jou mijn post zó verkeerd kunnen lezen, ik ook in het topic nog eens verduidelijk wat er wel staat, want anders zou de verwarring voort blijven duren. Als het een serieuze angst was dan moet die ook juist in het openbaar nog een keer weggenomen worden.

Klopt, maar in de eerste zin suggereren dat dit een divoza medewerker kan zijn, is in mijn opinie de plank flink mis slaan.

Dan schrijf je dus meerdere post waar angst en verwarring door kan onstaan... Niet echt handig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:35

Nou nou, angst zaaien met deze posts, dan trek je het toch allemaal wel heel erg uit zijn verband... :D
Achter mijn opmerking of degene die mij zomaar PBde (jouw naam is grappig genoeg niet eens gevallen :) ) misschien een medewerker van Divoza was stond trouwens deze smiley: :+
Dat betekent dat de opmerking die daaraan vooraf gaat een grapje was, aangezien dat gezichtje een clownsgezicht moet voorstellen. Ik ben wel benieuwd naar hoe je die clown-smiley dan interpreteert?

Back on topic:
@ TS: als je het lastig vindt om meteen een dure advocaat in te schakelen kun je ook altijd een gratis consult vragen bij een wetswinkel/rechtswinkel. Voor hun is dit echt dagelijkse kost. Maar ik hoop natuurlijk vooral dat dit alles niet nodig is en Divoza nu eens zelf het licht ziet. Dat zou namelijk een hoop tijd schelen.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 23:35

Xyzutu: gelukkig heb ik een rechtsbijstand verzekering. Die ga ik morgen bellen.
En ik zal jullie op de hoogte houden

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:08

Nou tis echt net een soap zeg :(
Bel ik om te vragen waar ik de laarzen heen kan sturen, krijg ik een adres ipv een antwoordnummer (kostenloos verzenden)
De vorige keer dat ik belde kreeg ik van de leidinggevende een antwoordnummer maar ik had geen pen en papier. Om die reden heb ik aan gegeven dat ik nog zou bellen.
Toen ik belde was de man weer van gedachte veranderd en moet ik de laarzen maar op eigen kosten opsturen.
Opmerking medewerkster:"owja? Nou als meneer D dat had willen geven, dan had hij het gelijk wel gezegd" ik weer:" hij heeft dat ook gelijk gezegd maar ik had geen pen en papier."
Heb het allereerste paar rijlaarzen ook bewaard en die zien er wel gebruikt uit, maar echt geen vreemde dingen ofzo.
Nu zit ik er over te denken om de rijdende rechter te schrijven.
Heb namelijk niet het idee dat Divoza bereid is om ook maar iets op te willen lossen.
Dat vind ik echt jammer, ook omdat we al jaren klant daar zijn en ze op zich leuke spullen hebben dus daar ligt het niet aan.
De ellende is alleen dat ALS er iets niet in orde is je bijna direct een advocaat nodig hebt :(
Of heeft iemand hier een successtory?

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:15

Nog een keer bellen en 'hopen dat je iemand anders aan de lijn krijgt' en vragen om het antwoordnummer waar je de laarzen heen kan sturen. Verder niks uitleggen over hoe en wat, je wil die laarzen terugsturen dus je hebt het antwoordnummer nodig punt.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 11:32

Heb idd ook een tweede keer gebeld. De leidinggevende is gewoon terug gekomen op zijn woord.
Eerst mocht ik niet langs komen van hem en.moest ik de laarzen maar opsturen.
Was nog niet thuis aangekomen of ik had al een mail dat ze zowiezo niks voor mij wilden doen.
Toen heb ik weer gebeld en kon ik kiezen of gratis verzenden of langs komen.
Onze pups zijn nu 8 weken oud dus ik kan niet even 4 uur weg tussen door zeg maar.
Dus ik wilde gratis verzenden wat ook opeens niet meer tot de mogelijkheden behoort.
Hoe groot is de kans dat er serieus naar mijn klacht gekeken word als ik op voorhand de schuldige al ben volgens hen en zij al aan gegeven hebben niks voor mij te zullen doen?!
Laatst bijgewerkt door huppelz op 29-06-17 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 11:41

En als je iemand anders voor jou laat bellen, zonder jouw naam te noemen en te vermelden dat het om laarzen met een productiefout gaat?

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-17 23:32

Vervolg: laarzen zijn terug bij Divoza.
Zelf sturen zij de laarzen naar de producent. Als de producent de laarzen aan hen vergoed krijg ik mijn geld terug.
Over andere mogelijkheden is niet gesproken.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-17 21:24

huppelz schreef:
Vervolg: laarzen zijn terug bij Divoza.
Zelf sturen zij de laarzen naar de producent. Als de producent de laarzen aan hen vergoed krijg ik mijn geld terug.
Over andere mogelijkheden is niet gesproken.

Wat een rare klantenservice houden ze er bij divoza op na zeg. Heb echt een bloedhekel aan winkels die zich zo opstellen ( en de wet proberen te omzeilen, denken aan de korte termijn ipv de lange termijn ...)en denken dat hun klanten een stelletje lamzakken zijn.
Je kan het consumentenrecht eens opzoeken en doorlezen. Daar staat in dat je bij een klacht over een product zo snel mogelijk de verkoper op de hoogte moet stellen. Vervolgens wordt bekeken hoe lang het product al in het bezit is van de consument( bij een half jaar draait de bewijslast om van verkoper naar consument) laten we van deze zaak uit gaan , dus binnen een half jaar, dan heeft de verkoper de plicht om het product te repareren , te vervangen door hetzelfde product of mits de koper hier mee instemt een ander product , of het geld terug. In dit geval hebben ze de laarzen omgeruild wat maakt dat de garantietermijn van dit paar laarzen ingaat op de datum van van de aankoop van het eerste paar( er begint dus geen nieuw garantietermijn maar er is zeker nog garantie!) . Je hebt nu de verkoper in staat gesteld het probleem te verhelpen. Helaas heeft dit niets opgelost. Je staat nu in je recht de aankoop ongedaan te maken en je geld terug te eisen.
Zij stellen dat je je geld pas terugkrijgt als hun producent hen ook de paar laarzen vergoed. Dat is buiten de wet, je hebt er niets mee te maken wat een verkoper er met de producent van maakt. De verkopende partij heeft te zorgen voor een deugdelijk product. Zij zijn verantwoordelijk naar jou toe niet de producent.
Ik weet niet waar je woont en t is dat ik behoorlijk druk ben maar had t liefst met je meegegaan naar de winkel en niet weggegaan zonder je geld terug, zijn ze nou helemaal belazerd...

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-17 00:39

Hoi hesterve, dank je voor je reactie! Het eerste paar is gekocht op 25 april van dit jaar en is omgeruild op 8 mei uit mijn hoofd. Op de 30ste dag heb ik hen aangeschreven. (Begin juni). De bewijslast ligt bij hen idd en om die reden heb ik de laarzen bij hen achter gelaten.
Ben het helemaal met je eens dat ik niks te maken heb met hun relatie met de fabrikant.
De laarzen zijn bij hen gekocht en niet rechtstreeks bij de fabrikant.

Zij waren niet bereid iets anders aan te bieden. We hebben zelf aangeboden dat we wel willen ruilen tegen stijgbeugels bijv.
Word alleen gezegd dat alles af hängt van de fabrikant.
We wonen in Duitsland en zijn in Leek geweest.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 11:00

En het verhaal is nog niet ten einde....heb een mail geschreven waar in ik de koop ontbind.
Krijg ik een mail terug: is je adres nog hetzelfde want je krijgt je laarzen weer toegestuurd.
Ze hebben de laarzen niet naar Portugal gestuurd maar intern beoordeeld.
Wat vinden jullie daar nou van?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 11:14

Heeeeel slecht. Jij gaat dus gewoon je oude laarzen met gebrek terug krijgen zonder vergoeding.
Dit wordt echt rechtsbijstand inschakelen.
Dit doen bedrijven vaker zodat mensen hun strijd gaan opgeven omdat ze er geen zin in hebben en het te lang duurt.

Hmmm die nieuwe laarzen die ik wilde kopen ga ik dus niet bij divoza meer kopen

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 20:00

Dank je voor je reactie Silly! Kan het je idd niet aanraden daar iets te kopen.
Vind het ook slecht dat zij niet goed reageren.
Momenteel schrijf ik zoveel mogelijk partijen aan: consuwijzer, Kassa, Tros Radar, etc

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:15

Heb je al een negatieve review op FB gezet?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:28

Groot gelijk ts en inderdaad Facebook is ook een zeer goed hulpmiddel.
Je bericht dan ook gelijk delen, zodat iedereen het zoveel mogelijk kan zien.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 20:40

Ook zoveel mogelijk mensen in de paarden taggen, verspreidt het bericht nog meer/beter.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 22:08

Hoi Cayenne, ja na de tip hier heb ik het verhaal op hun fb gezet.
Michelle, dat is een goed idee. Als mensen dit willen delen is dat prima.
Het gaat mij er niet om een hetze te voeren tegen Divoza, maar bij een slecht product heb je direct een serieus probleem. Er zijn zoveel Winkels dus dan denk ik: is dit het waard? Je koopt er te goeder trouw en vervolgens word elk recht dat je hebt met voeten getreden

brittschut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:28

divoza is gewoon niet zo goed in hun eigen merk ik heb ook laarzen van mondoni bij de eerse keer rijden vielen ze al uit elkaar

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:48

Oh god.. krijg deze laarzen maandag binnen ga nu serieus overwegen om ze dan maar weer terug te brengen..

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 00:43

Dat mag als je ze niet gedragen hebt meen ik mij te herinneren.
De klachten ontstonden bij ons vrij snel na het dragen.
De schoenmakers verklaarden dat dat wrs komt door de warmte van de voet.
Dus in jouw geval kun je ook mazzel hebben.
Wij hadden in elk geval 2x pech achter elkaar. We hebben nu een paar Cavallo rijlaarzen en een paar DeNero bij een andere winkel gekocht en daar zijn geen problemen mee.
Het allereerste paar van Mondoni leefde dan wel niet lang en gelukkig maar deze rare fouten zaten er niet in.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-17 00:45

Welke laarzen heb/had jij Brittschut?