.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 11:23

Polly schreef:
Ik heb ook zo'n draak gehad en die heeft uiteindelijk een​ klein afgezet stukje land van me gekregen, scheelde een hoop kilometers

Dat vind ik dan weer paardje pesten, omdat jij het niet opgelost kreeg mag t beest niet meer ruimte hebben.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:56

anjali schreef:
FabianHorse schreef:
Wat ik altijd heb gedaan is een appel meenemen, die rustig opeten. Op een begeven moment heeft het paard door dat hij, hoe sneller hij komt, des te meer appel krijgt.
Ik hoop dat dit werkt, je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de andere paarden niet komen.

Ditvind ik een leuke sympathieke oplossing. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn!

Ha, dankje. Bij mij heeft het altijd geholpen!

Elvrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:13

Ik heb dit ook met mijn pony gehad! Hij stond in een groot land met 4 andere paarden en was niet te pakken. Ook alles geprobeerd maar niets wertke. Als ik hem door het land liet vliegen zolang als ik wilde gingen de andere 4 paarden ook en was het hele land verprutst..
In hey begin gooide ik gewoon het hek open deed ik alle paarden naar binnen zodat ik mijn pony ook had. Vervolgens alle paarden weer naar buiten. Dit is nou niet echt een oplossing maar na 2 uur heb ik er wel genoeg van.

Uiteindelijk deed ik het bij mijn pony zo : ik liep naar het land toe met mn handen in mn zij en het touw achter mn rug zodat hij geen touw zag. Vervolgens liep ik naar elk ander paard toe en zo kwam ik steeds dichterbij. Wanneer ik dan dichtbik hem was liep ik weer naar een ander paard wat verder van hem af stond. Mijn pony was nogal jaloers aangelegd dus vondt het niet leuk dat ik naar alle andere paarden ging. Uiteindelijk liep ik dan naar hem en aaide hem bleef hij staan pakte ik hem, wilde hij vluchten draaide ik hem meteen de rug toe en liep ik weer naar de andere paarden.
Ook is het wel belangrijk dat je met de gedachten 'ik ga gewoon ff t land in' het land in gaat. Paarden voelen precies wanneer jij wat wil of wanneer je gewoom even komt kijkenen nooit boos worden dat werkt tegengesteld. (Ookal is het soms zoo vervelend)

Later heb ik hem met 1 ander paard in een kleiner land gehad en toen was hij makkelijk te vangen.

Weet niet/maar hoop dat het jou iets helpt.. en natuurlijk heeft mn pony nog wel eens geen zin en wil hij niet mee.. maar we hebben hebben zelf ook wel eens geen zin denk ik dan maar.

Carol_Beer

Re: Pony laat zich niet pakken/speelt spelletje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:15

En TS, heeft mijn tip al geholpen?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:34

Goh wat klinkt dit bekend. :')
Vroeger een paard gehad die een wortel aannam door de neus van het halster, er rustig op kauwde, en zodra het halster over de oren ging liet ze zich door de voorbenen zakken en was weg...met wortel maar zonder halster. :D
Ik heb van alles geprobeerd....van voer tot aan een sluis met hindernisbalken die een stuk hoger was dan de omheining. Daar sprong ze dan doodleuk overheen ipv over de omheining. Op 10 meter stond ze dan te briesen en speelde voorts het spelletje opnieuw met de kop erop en staart omhoog. Soms uren bezig geweest om haar te pakken te krijgen. Maar goed...om een lang verhaal wat korter te maken....ik kwam er achter dat ze graag los naar stal galoppeerde. Daarna was t geen probleem om haar te pakken. Echt een paard met humor. :D

Een vroegere pony van mij bleef ik blokkeren en zodra hij weg rende en terug viel in het tempo dan wat hij in eerste instantie zelf had gekozen, hield ik hem dan in. Dus galop naar draf...als hij wilt galopperen dan mag hij galopperen tot ik het genoeg vond, en niet hij. Dat werkte voor hem altijd wel. Maar ik speelde wel eerst even met ze. Ze dagen uit....tja...even spelen kan geen kwaad maar dan uiteindelijk mogen ze wel bij je komen.

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:55

Bravura schreef:
Goh wat klinkt dit bekend. :')
Vroeger een paard gehad die een wortel aannam door de neus van het halster, er rustig op kauwde, en zodra het halster over de oren ging liet ze zich door de voorbenen zakken en was weg...met wortel maar zonder halster. :D
:D

Paarden die zelf dingen willen bepalen zijn ook best leuk; dat zijn de intelligente :D.

Belonen op de goede manier; pas nádat de vraag goed is beantwoord. Wat je ook doet (parelli; whatever) release/beloning timen, bij clickertraining; de click juist timen. Daar draait het om. En belonen/stoppen/afstappen/laten grazen bij bereikt succes (ultieme beloning)
Wat ik zo lees is dat TS nog wel signalen van het paard mist. Blijkbaar is het een erg gevoelig dier.