Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingvdh

Re: Rijlaarzen, ik zie door de bomen het bos niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:11

Trix/Astrid werkt inderdaad door de week op afspraak, op zaterdag kan je gewoon langslopen.

Ik heb hele goede ervaringen met haar en meerdere van mijn vrienden ook.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 13:12

ingvdh schreef:
Trix/Astrid werkt inderdaad door de week op afspraak, op zaterdag kan je gewoon langslopen.

Ik heb hele goede ervaringen met haar en meerdere van mijn vrienden ook.

Ik heb een mail de deur uitgedaan, had geprobeerd te bellen, maar er werd niet opgenomen. Dus ik dacht een mail is net zo makkelijk. Op zaterdag kan ik niet zo vaak, dus hoop dat zij binnenkort kan doordeweeks! :)

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:22

In Haarlem bij Levada ruitersport kan je de niro's laten aanmeten. Ze heeft meerdere merken trouwens. Denkt met je mee en heeft goed tips en adviezen. Ooteman wil mij iets te graag verkopen.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 13:25

vibabu schreef:
In Haarlem bij Levada ruitersport kan je de niro's laten aanmeten. Ze heeft meerdere merken trouwens. Denkt met je mee en heeft goed tips en adviezen. Ooteman wil mij iets te graag verkopen.

O, dat is dan weer iets minder om te horen. Ik wil niet iets aangesmeerd krijgen, wil graag waar voor m'n geld en weten wat wel en niet goed is :j
Volgens mij was ik Levada idd tegengekomen voor de niro's. Misschien kan ik vriendlief aankijken om vrijdag even langs te rijden voor we weekend weg gaan :o
En anders zoek ik binnenkort zelf misschien wel even tijd om langs te gaan.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:45

Wat is je budget voor laarzen? Anders is Celeris ook een optie. Deze kunnen aan huis komen en maken laarzen op maat.

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 13:48

Wesco schreef:
Wat is je budget voor laarzen? Anders is Celeris ook een optie. Deze kunnen aan huis komen en maken laarzen op maat.

Ik wilde m'n budget rond de €200 houden, maar ben bang dat ik daar sowieso al overheen ga haha. Dus ik moet maar even kijken waar het schip strandt, als het maar fijne laarzen zijn.

In welke prijsklasse moet ik denken voor Celeris?

Zhads

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:51

Iselda schreef:

Heb even snel voor dressuurlaarzen gekeken, zit rond de €500 en €600

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 13:53

Zhads schreef:
Iselda schreef:

Heb even snel voor dressuurlaarzen gekeken, zit rond de €500 en €600

Dat is wel aardig aan de prijs, weet niet of ik dat momenteel kan missen. Maar eventueel een goede om door te sparen!
Gok dat laarzen op maat sowieso wel rond die prijs gaat worden.
Dus kleine hoop dat ik ergens perfecte 'normale' laarzen ga vinden :o
En anders dan toch maar even diep in de buidel tasten :')

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 14:35

Ik heb dinsdag een afspraak bij Trix Sports voor vrijblijvende informatie, ze had mij gebeld. De eerste indruk is in ieder geval, ze klonk heel vriendelijk aan de telefoon en ze vond het heel leuk om te horen dat ik haar gevonden had via bokt :))

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 16:14

Ah en via een kortingsactie met 25% eraf kan je laarzen van 300 voor 225 aanschaffen, dat is misschien nog net te doen?

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 16:25

badeendje schreef:
Ah en via een kortingsactie met 25% eraf kan je laarzen van 300 voor 225 aanschaffen, dat is misschien nog net te doen?

Dat is wel te doen ja, maargoed als het 300 wordt is het ook geen ramp. Maar liever niet :+
Heb gelukkig nog wel wat spaargeld om op terug te vallen, vind goede laarzen wel heel belangrijk. Hopelijk lost dat ook gewoon een aantal problemen op :j

Edit: Maar Lollieloes, heb je t over een specifieke winkel of niet? :D
Edit 2: Ik heb inmiddels mijn budget ook wel beetje bijgesteld, ben erachter dat het onder de €200 bijna niet lukt, of ik moet veel geluk hebben. Dus ik ga beetje uit van €300-€350, daar moet ik wel iets voor kunnen vinden denk ik toch (hoop ik!)

Skogan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:32

Voor alledaagse training de Tattini laarzen zijn heel goed, mooi soepel, maar duren lang. Ik heb de mijne paar jaar geleden gekocht, reed echt veeeeeel paarden mee, en nu pas gaan ze kapot. Ze zijn te verkrijgen onder 300€.
Trouwens, bestaat de paarden winkel in Heiloo steeds? Ik heb daar mijn Cavallo aangemeten 20jaar geleden ;)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:52

Misschien cavallo iets? Heel veel standaard maten en mooi laarzen.

Afbeelding
Afbeelding

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:21

Wil je echt goed advies??
Levade ruitersport in Haarlem!

Je laarzen op de foto zijn zoals meerdere malen genoemd veel te laag.. en misschien is een laars met elastiek voor jou fijner omdat je aan geeft snel last te hebben van je knieholtes..

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:54

Iselda schreef:
badeendje schreef:

Dat is wel te doen ja, maargoed als het 300 wordt is het ook geen ramp. Maar liever niet :+
Heb gelukkig nog wel wat spaargeld om op terug te vallen, vind goede laarzen wel heel belangrijk. Hopelijk lost dat ook gewoon een aantal problemen op :j

Edit: Maar Lollieloes, heb je t over een specifieke winkel of niet? :D
Edit 2: Ik heb inmiddels mijn budget ook wel beetje bijgesteld, ben erachter dat het onder de €200 bijna niet lukt, of ik moet veel geluk hebben. Dus ik ga beetje uit van €300-€350, daar moet ik wel iets voor kunnen vinden denk ik toch (hoop ik!)

Nou, ik heb een divoza in de buurt, en daar hebben ze eens in de zoveel tijd een kortingsactid dat je 25% korting krijgt op één artikel naar keuze. Dat is natuurlijk niet alleen bij de divoza zo, maar op die manier kan je wel veel geld besparen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:08

Als je je rijlaarzen 2 á 3 cm hoger neemt (wat zo te zien ook echt wel mag!) pas je al snel in de standaardmaten van EJ en Divoza :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:16

Ik zou de niro eens passen! Ikzelf heb de ottaviano. Die zijn wel wat boven je budget maar de tricolore past zeker in je budget. Is ook met elastiek erin en geen stugge laars! Heel tevreden over dat merk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:20

Celeris is idd op maat en ook kleur kun je kiezen! En hoe hoog je de boog wil en welk model, erg leuk. Volgens mij is het zo dat je bij bestelling een deel betaald en dan wanneer je ze hebt het andere deel, dus kun je toch even sparen weer!

Verder heb ik Denito boots tricolore vgm, superfijn (laten opmeten bij emmers net over de grens in België, Hamont) en supersoepel. Hebben ze ook in het bruin! Prijs was volgens mij 260! Kon er meteen mee weg, zakken niet in bij me en heb ze Toch al een aantal jaar.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 23:48

Ariat haar bruine kleur komt erg overheen met je zadel
Heb je die al geprobeerd
Liggen rond de 300
Soms wel extra korting

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 07:14

Ik ga even proberen op iedereen te reageren!

Skogan, dat merk ken ik niet, ik ga eens opzoeken. Ik weet eigenlijk niet of die ruitersportzaak in Heiloo nog bestaat. Daar zal ik ook eens naar kijken, dank je.

Kay_Kim, die zijn idd echt heel mooi. Ga ik ook opzoeken!

Cheminee, ik heb gister contact gehad met Levade en ga daar vandaag of volgende week heen :) Daarnaast ook naar Trixsports in Castricum. Zo kunnen zij mij helpen met de juiste maten.
Ik heb nu ook laarzen met elastiek, dat heeft niet geholpen. Maar misschien een combi van elastiek en beter passend een optie. Ga in navragen vd week!

Lollieloes, Divoza zit bij mij totaal niet in de buurt en wil niet bestellen via het internet. Een actie is natuurlijk wel altijd fijn, dus als ik er dan uitkom scheelt altijd:D

Drico, helaas niet. Deze laars is 45 cm bij de boog, dus wat is t dan ook alweer normaal gemeten? 41 oid? Al zou ik 45 cm normaal gemeten laars hebben, komt ie dus al wel hoog. Dat is dus gok ik echt t maximum, maar ik wacht even af wat Trixsports en Levade me aanraden. Bedankt voor het meedenken.

Laura_, die ga ik vandaag of volgende week passen! De Salentino kan eventueel ook nog net. Heb goede verhalen gehoord over Ottaviano ook. Dus ik ga gewoon even kijken, kan altijd zeggen ik spaar eventjes door en kom dan terug.

Sureido, ja, dat is leuk idd als je beetje kunt kiezen. Weet je toevallig een prijsklasse?
Deniro ga ik dus ook voor kijken omdat ik er goede verhalen over hoor:)

Zinzi_Jewel, nee, die heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal eens kijken waar ik die in de buurt kan passen waar ze veel verschillende maten hebben. Dank je!
Edit: Ik zie dat Levade ook Ariat verkoopt. Dus dan kan ik daar meteen naar kijken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 08:49

En die bruine van mountain horse?

Celeris zijn die van 500-600, kun je zelf kiezen; staat op hun site! Maar er is hier ook een lopend Celeris topic waar prachtige laarzen voorbij komen: vind je meteen ook meer info!

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 09:29

sureido schreef:
En die bruine van mountain horse?

Celeris zijn die van 500-600, kun je zelf kiezen; staat op hun site! Maar er is hier ook een lopend Celeris topic waar prachtige laarzen voorbij komen: vind je meteen ook meer info!

Is dat de Souvereign highrider ? Dan moet ik de maattabel er nog eens op na slaan, maar ik dacht 43 cm of 47 cm, dus denk dat ik er net tussenin zit :+
Maar ga ik nog even naar kijken.

Het topic over Celeris ga ik ook even opzoeken, fijne tips!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 12:08

De winkel in Heiloo bestaat niet meer. (MJL was dat).

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:40

Ach oké, ja die bedoelde ik!

Als je echt fijne goedkope laarzen wilt zijn die van mij echt fijn van deniro, maar ik weet ook niet of die bruine bij je zadel matchen en of je maat er bij zit. Kwa voetmaat zit ik hetzelfde als jou en dat gaat wel gewoon goed!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:48

Cavallo heeft een heel uitgebreid maten systeem en erg fijne laarzen!!