Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
aestate schreef:Als je iets wil leren van youtube kijk dan naar Warwick Schiller, maar wat belangrijker is, is dat je hier les mee neemt en dit goed en snel oplost. Anders heb je later op andere gronden ook last van een dominant paard, als je daar niet al hebt.
maar vergis je niet ook Warwick ( afgelopen jaar zelf ontmoet) past deze techniek toe als het nodig is! En tuurlijk in het filmje is de eigenaresse debet aan dit gedrag, ik denk dat Clinton iets overdreven inkomt om indruk op het paard te maken en het paard zeer duidelijk wil maken dat hij niet over zich heen laat denderen! Kijk maar eens goed naar het paard in het filmpje op het moment dat de eigenaresse weer in de roundpen komt je ziet dat paard denken en een klein gaatje zoeken of er weer een mogelijkheid is.. Willemina_L schreef:https://youtu.be/vZRLA7Ivh7Q
Dit is echt je enige hoop... heel gevaarlijk anders! Ik ben erg tevreden over deze methode in het algemeen en dit is dan een goed voorbeeld van zachte heelmeesters maken stinkende wonden...
Hoop dat je er wat aan hebt!
NikkiDeKerf schreef:Ach man, op dat filmpje zie je dat het paard niet eens probeert om Clinton aan te vallen. Dat heeft hij ook niet gedaan, anders had het wel 100x in slow-mo en zwart wit in het filmpje gezeten. Zo ingeslepen is het gedrag dus niet, als hij het bij een ander niet eens probeert. Het is gewoon de vrouw die telkens wegrent die het gedrag heeft veroorzaakt, bevestigt en er niets aan doet. Maar dat is geen excuus om een dier zulke striemen te slaan. Alsof dat de enige oplossing is. Ik vind het echt niets minder dan walgelijk, de methode en het normaliseren van zulke mishandeling.
we kunnen het hier niet uitleggen, het heeft allemaal te maken met op de juiste manier reageren op het juiste moment. pol1 schreef:Ik zie een meisje van 14 nog niet echt de dubbele longe goed kunnen toepassen.. vergt echt handigheid!
maar ben dan ook met paarden aan huis opgegroeid en op mijn achtste moest ik de shetlandpony al longeren met een enkele longe
maar dat is offtopic.TerraHowrse schreef:pol1 schreef:Ik zie een meisje van 14 nog niet echt de dubbele longe goed kunnen toepassen.. vergt echt handigheid!
Nouuuuuuuu. Toen ik 14 was had ik de dubbele longe toch echt al onder de kniemaar ben dan ook met paarden aan huis opgegroeid en op mijn achtste moest ik de shetlandpony al longeren met een enkele longe
maar dat is offtopic.
Een paard dat aanvalt tijdens het longeren is niet iets dat moet worden opgelost door een 14 jarige. TS zoek hulp van een goede instructeur.
Geryon schreef:NikkiDeKerf schreef:Ach man, op dat filmpje zie je dat het paard niet eens probeert om Clinton aan te vallen. Dat heeft hij ook niet gedaan, anders had het wel 100x in slow-mo en zwart wit in het filmpje gezeten. Zo ingeslepen is het gedrag dus niet, als hij het bij een ander niet eens probeert. Het is gewoon de vrouw die telkens wegrent die het gedrag heeft veroorzaakt, bevestigt en er niets aan doet. Maar dat is geen excuus om een dier zulke striemen te slaan. Alsof dat de enige oplossing is. Ik vind het echt niets minder dan walgelijk, de methode en het normaliseren van zulke mishandeling.
Nee, he he, omdat Clinton meteen zo reageert. Thats the whole point. Als ie niet meteen de leiding had genomen, had het paard geprobeerd aan te vallen. En de zweepslagen zijn helemaal niet zomaar, maar op momenten dat het paard niet genoeg reageert (of dreigt). Als je dat niet doet, ben je meteen je leiderschap kwijt bij zo'n paard en ben je de banketstaaf. En ja, natuurlijk ligt de oorzaak bij de onkunde van de eigenaar, dat is zo bij elk probleem. Maakt voor het paard alleen geen verschil.
Ben erg benieuwd naar hoe jij het zou oplossen. Naar mijn mening kán je niet anders. Ook ik heb eerder het gevoel dat je geen ervaring hebt met dit soort extreme gevallen.
Ts, neem les in hoe je moet omgaan met paarden.we kunnen het hier niet uitleggen, het heeft allemaal te maken met op de juiste manier reageren op het juiste moment.
Amberkelsey schreef:Zoals velen al zeggen neem grondwerk les, helpt enorm mijn pony is ook onwijs dominant, en dit klinkt echt als een dominatie probleem. Je kan ook misschien proberen zonder zweep, dat je je paard los longeerd en met enkel een touw hulpen geeft.