Welke aluminium 1,5 paards trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jelle_Steur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 23:05

mariekerocky schreef:
Ik volg even! Ben momenteel ook opzoek naar een nieuwe trailer, wel 2 paards, maar zit steeds te kijken naar diezelfde modellen. Moet zeggen dat ik een tijdje terug een 1.5 paards van Cheval Liberte gehuurd had en die beviel wel heel goed eigenlijk. Dus overweeg nu die als 2 paards, maar wellicht komen hier nog wel andere opties voorbij :)

Nieuwste paardentrailer van Anssems is ook erg mooi. 100% polyester dus ook geen hout in zijwanden of klep.

Afbeelding

Afbeelding

kimmie1

Re: Welke aluminium 1,5 paards trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:51

Misschien stomme vraag maar wat is een schoor?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:08

De zijbalk die vertical bij de wand omhoog loopt. De anssems hierboven geeft ter hoogte van de borststang 1 lopen en ook aan de achterkant van de wand bij de klep.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:12

Afbeelding

Hoeveel heeft deze er dan?

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:15

Afbeelding
1, op de foto links net naast de klep tussen de 2 getekende lijnen in.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 01:23

VWestra schreef:
[ [url=m/h9qFch.jpg]Afbeelding[/url] ]
1, op de foto links net naast de klep tussen de 2 getekende lijnen in.

Aha ok bedankt!!!

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 08:53

Ik heb eind 2016 voor dezelfde keuze gestaan. Ik had een keurig onderhouden en in goede staat verkerende houten Atec 1,5 paards trailer uit 2010, maar wilde graag een aluminium vanwege het veiligere gevoel en het feit dat de trailer bij mij buiten staat. Mijn eisen waren aluminium, zadelkamer en minimaal 140 cm breed (ivm binnen opzadelen, mijn Atec was 145 breed).

Ik heb twee dealers bezocht en daarbij een CL, Ifor Williams, Humbaur en een Sirius bekeken. De eerste twee vielen voor mij af: de CL voelde voor mij te 'licht' en daarmee niet veilig genoeg. Ook vond ik de afwerking niet ideaal (systeem van de ramen sprak mij niet aan, het zeiltje vond ik niet handig). Wel een interessante prijs, maar voor mij niet de juiste keuze. De Ifor viel af vanwege het hout dat erin verwerkt zit en omdat ik hem te smal vond. Daarnaast hoorde ik van verschillende kanten dat het best een gehorige trailer is (oa vanwege de holle vloer).

De Humbaur en Sirius spraken mij beide wel aan en oogden allebei degelijk en goed afgewerkt. De Humbaur is qua maten kleiner dan de Sirius en de zadelkamer is ook kleiner, maar de trailer is ook wel iets goedkoper. Uiteindelijk is het voor mij een Sirius S45 geworden vanwege de zeer ruime maten (waarbij vooral de hoogte en ruimte tussen borststang en zadelkamer positief opvallen), de ruime zadelkamer en de klep die standaard ook als deur open kan. Leuk extraatje is de zijlampjes die de trailer naast de klep heeft, het was de enige 1,5 paards trailer waarbij ik dat gezien had. Ik heb een hele complete trailer met ingebouwd slot, reservewiel en een zomerzeiltje (zo'n gaas zeiltje boven de klep ipv plastic) gekocht en ben er erg blij mee! Enige nadeel dat ik kan bedenken is het relatief hoge eigen gewicht van de trailer, maar dat gewicht is bij aluminium trailers sowieso iets hoger dan de houten. Ik heb mijn Atec voor een keurige prijs ingeruild waarmee de deal interessant was. Mocht je willen weten waar ik de trailer gekocht heb en wat ik ervoor kwijt was kun je me altijd een PB sturen :) Succes met je zoektocht hoor! Wat mij heel erg heeft geholpen is de trailers in het echt bekijken. Vanaf papier leek de CL mij zeker interessant, maar ik vond de trailer in het echt best tegenvallen :o

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:12

Elegance schreef:
Klopt..... daar ontbreekt de schoor aan de voorzijde... de trailer zal echt niet uit elkaar vallen, maar ik zie het liever wat degelijker.

:? Mijn Humbaur heeft toch echt een schoor aan de voorkant, zie mijn foto.

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:17

ingvdh schreef:
Elegance schreef:
Klopt..... daar ontbreekt de schoor aan de voorzijde... de trailer zal echt niet uit elkaar vallen, maar ik zie het liever wat degelijker.

:? Mijn Humbaur heeft toch echt een schoor aan de voorkant, zie mijn foto.

Als jouw Humbaur een paar jaartjes oud is kan dat kloppen. Bij de nieuwe modellen niet meer aanwezig.

DaphneR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 10:25

Ik heb net een nieuwe Sirius S75 (de 2paards versie) gekocht en het is echt zo'n fijne trailer. Ruim, de paarden staan er veel rustiger in, grote zadelkamer, ergonomische voorstangen, dikke stootkussens. De klep kan naar beneden en opzij open, wat ideaal is als je hem schoon wilt maken dan veeg je niet alles de klep op. Ik zou geen andere meer willen. De kleur van de bovenkant kan je overigens zelf kiezen. Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 18:17

JustLizz schreef:
Zou het trouwens beter zijn om met of zonder inruil een nieuwe trailer te gaan kopen?
Met andere woorden, kan ik mijn trailer beter zelf verkopen en zonder "oude" trailer bij de dealer komen of zou dat niet veel uitmaken?

Ik ben gewoon met mijn trailer heen gegaan en heb gevraagd hoeveel ik inruil kreeg. En hoeveel het scheelde op koopprijs met/zonder inruil.
Voor mij was het beter om zonder inruil te kopen. Daarna heb ik mijn trailer binnen 24 uur via Marktplaats verkocht voor 2x de inruilwaarde.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:49

Ik had mijn oude trailer op MP gezet en was hem binnen een paar dagen kwijt voor veel meer dan ik verwacht had, trailer had rotte bodem en wanden, dit heb ook vermeld, een handige Harry heeft hem gekocht en opgeknapt.

Dealers zitten niet te springen om oude beestjes.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:21

Ik heb zelf de ifor Williams vanwege de stabiliteit en kwaliteit en een lange levensduur hebben.
Cheval liberte heb ik ook naar gekeken viel voor mij af vanwege de trailer niet uit 1 geheel bestond en krap en minder licht had van binnen.

Plus een ifor Williams blijft altijd zijn waarde behouden zijn erg gewilde trailers

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:27

Ifor Williams vind ik wel erg lelijk oud worden.
Heb er een paar gezien die ik nog niet kado zou willen krijgen als tweedehands.

Ik heb pas bij dealer naar de Humbauer single alu gekeken en was daar wel van gecharmeerd. Hoorde later van een ander bedrijf idd het nadeel van minder sterk door het ontbreken van de schoren.

De Sirius vond ik wel heel erg zwaar en dat extra grote heb ik ook niet nodig met een haflinger. Ik vond die ook pittig aan de prijs.

Uiteindelijk ben ik toch tegen een zeer net geprijsde tweedehands net opgeknapte houten Henra aan gelopen en dat vond ik uiteindelijk als eerste trailer toch een beter plan om uit te vogelen of ik echt zo vaak op stap ga als ik graag wil en eerst maar eens te ervaren of ik met of zonder zadelkamer wil (heb er nu 1 zonder) etc.
En dan over 2-3 jaar (sparen) verder te kijken naar een nieuwe alu trailer.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:04

Vergeet niet ook te kijken naar de mogelijkheid van het bestellen van onderdelen, mocht er iets stuk gaan.

Mij is verteld dat iFor onderdelen bijna niet te krijgen zijn of met een mega lange levertijd. Voor de Cheval hoorde ik hetzelfde.
Al hoop ik niet dat je snel iets moet vervangen, maar mocht dat toch zo zijn, is een snelle levering wel zo prettig. :)

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:51

Ik heb afgelopen zomer de xx trail garnet gekocht. Met trapbescherminog. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Niet verkrijgbaar met zadelkamer helaas.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-17 23:08

Vandaag na mijn werk langs de eerste dealer op mijn lijstje kunnen rijden en samen wat wensen doorgesproken.

Hij had een mooie nieuwe humbaur met zadelkamer voor een nette actieprijs staan. Mooi ruime trailer, ook vrij veel ruimte tussen de stang en zadelkamer en alles zag er erg degelijk en stevig uit.

De xx trail stond er ook en inderdaad een wat simpelere trailer, maar zag er ook wel erg netjes uit. Maar mijn voorkeur tussen deze twee gaat nu toch wel uit naar de humbaur, ondanks dat er wel wat prijsverschil in zit.

De CL hadden ze niet staan, daar ga ik binnenkort nog voor naar een andere dealer, wil hem wel gezien hebben voor ik een keuze ga maken.

Hebben het ook even kort over inruil gehad en prijs die hij noemde viel opzich niet tegen. Ga eens overwegen of ik hem zelf ga proberen te verkopen of toch ga voor eenvoud en dan misschien wat minder opbrengst

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:26

Justlizz: ik heb toen ook mijn trailer ingeruild, de dealer heeft hem toen voor 200 euro meer op internet gezet. Mensen dingen meestal af... dus voor die extra paar euro's was mij het gedoe niet waard.

CKR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:54

[/b]
JustLizz schreef:
Vandaag na mijn werk langs de eerste dealer op mijn lijstje kunnen rijden en samen wat wensen doorgesproken.

Hij had een mooie nieuwe humbaur met zadelkamer voor een nette actieprijs staan. Mooi ruime trailer, ook vrij veel ruimte tussen de stang en zadelkamer en alles zag er erg degelijk en stevig uit.

De xx trail stond er ook en inderdaad een wat simpelere trailer, maar zag er ook wel erg netjes uit. Maar mijn voorkeur tussen deze twee gaat nu toch wel uit naar de humbaur, ondanks dat er wel wat prijsverschil in zit.

De CL hadden ze niet staan, daar ga ik binnenkort nog voor naar een andere dealer, wil hem wel gezien hebben voor ik een keuze ga maken.

Hebben het ook even kort over inruil gehad en prijs die hij noemde viel opzich niet tegen. Ga eens overwegen of ik hem zelf ga proberen te verkopen of toch ga voor eenvoud en dan misschien wat minder opbrengst

Ik ben benieuwd wat de actieprijs voor de humbauer was :)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 10:47

Dat is de aanbieding van de Humbaur Single plus;
had ook even op google gekeken en kwam deze tegen: http://www.weijer.nl/NL/producten/weije ... e-alu.html
Ik kreeg een prijs van € 6.600 te horen incl. de afleverkosten etc. Dus naar mijn idee gewoon deze actieprijs en dus een wat meer aangeklede trailer (trapbescherming en andere mat op de klep).
Vorig jaar was er ook een tijdje zo;n goede aanbieding, maar die ben ik niet meer tegen gekomen helaas:

Ja, ik neig ook naar gewoon inruilen hoor, heb eigenlijk ook weinig zin om veel tijd te steken in zelf verkopen. Ik zal bij ons op stal even rondvragen of iemand er interesse in heeft, beetje knullig als er iemand op stal interesse zou hebben en hij dan straks weg is, want het is verder gewoon een prima trailer :). Als niemand bij ons op stal op zoek is, dan gaat hij denk ik gewoon naar de dealer voor inruil. Afbeelding

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:56

Ja, ik wil dus pertinent niet zadelkamer links, deurtje rechts. Ga maar eens links in de trailer staan, achter de stang, en stel je voor dat je naast je een onrustig, jong, onvervaren en met de voorbenen maaiend paard hebt. Hoe ga jij je onder die stang door wringen?

De Sirius is de enige die ik heb kunnen vinden die zadelkamer rechts, deurtje links heeft.

Toen mijn keuze viel op de CL, heb dan ook bewust weer een trailer zonder zadelkamer gekocht. Ik heb mijn spullen al 30 jaar achterin de auto, dat zal de komende 10 jaar ook nog wel werken.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 11:18

Ja, zadelkamer links is voor mij geen probleem denk ik. Ik leer mijn paarden van jongs af aan dat ik er zowel links als rechts makkelijk naast kan lopen, dus zou ze kunnen leren om dan met laden ook zelf rechts te lopen, maar ik snap je punt hoor!
En inderdaad, spullen in de auto gaat ook prima, zo doe ik het nu ook :).

Waar heb jij jouw CL gekocht? En je gaf in eerdere bericht aan dat je liever geen trailer met zwarte kap zou nemen, maar welke kleur kap heeft jouw CL dan? Ik dacht dat ze standaard zwart waren?

Elegance

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:55

Even opletten dat bij sommige aanbiedingen een goedkopere rubber (granulaat) mat op de achterklep is verlijmd en het automatisch opklapbare neuswiel ontbreekt.

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:03

Hier ervaring met een Ifor en Cheval Liberté.
Ik ben toch echt meer fan van de CL. De paarden lopen makkelijker de CL dan de Ifor. Vind de CL ook stabieler liggen achter de auto. Hebben al een paar keer gehad dat paarden die het wat spannend vonden stonden te trillen en dan ging de Iforheen en weer, met de CL geen last van. Ook vind ik de laadklep van de CL fijner en veiliger.

Enige minpuntje is die iets minder fijn opgezette zadelkamer. Maar verder heel tevreden.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-17 12:21

Elegance schreef:
Even opletten dat bij sommige aanbiedingen een goedkopere rubber (granulaat) mat op de achterklep is verlijmd en het automatisch opklapbare neuswiel ontbreekt.

Bij deze aanbieding zat er op de klep in ieder geval een dikke rubber mat met klimlatten. Neuswiel was nu volgens mij eentje in 2 delen, en in de aanbieding op internet zag ik staan zwaar automatisch opklapbaar neuswiel, dus daar ga ik nog even achteraan, want dat lijkt niet helemaal overeen te komen met de actie ;).