Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:07

Koper schreef:
[naam] stuur d'r maar hier heen. Mijn [ras] geeft cursussen "hoe verzwaar je jezelf inwendig met hooi".
:')

Hier valt het nog redelijk mee!
Er is wel enorm veel regen gevallen en het waait nu wel wat, maar nog niet echt gek.

fjordjes

Re: Slecht weer. Wat doen jullie vandaag met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:08

Ze staan 24/7 buiten. Maar rijden zit er niet in bak te nat dus alleen even uitmesten en voeren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:26

Gewoon naar buiten, ze zijn niet van suiker :n , ze willen ook niet naar binnen, staan gewoon met de kont tegen de regen in. Buitenbak is droog en dan moet er heel wat meer vallen wil die nat worden.
De stallen zijn klaar dus als ze bij het hek gaan staan en naar binnen kijken naar mij staan ze snel genoeg binnen.

maritbella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:36

ik moet vandaag 3 paarden doen. mijn verzorgpaardje , en de andere 2 paarden van de eigenaresse :) . de 2 geef ik eten en leg hun voer klaar. ik zet ze niet buiten aangezien ze vandaag vrij hebben en het overal een modderpoel is op stal ( qua paddocks) . mijn verzorgpaardje ga ik dressuurmatig rijden. ik ga weer verder met stelling en laag lopen wat ze nu al ontzettend goed doet. verder ga ik vanavond op de manege in de carrousel rijden. dat is gelukkig wel binnen. ik ga ook nog een video opnemen voor 10 dingen die je kunt doen bij je paarden met slecht weer. houd me youtube kanaal dus ook goed in de gaten: uniteamx . :Z :) :) :) :9 :9 :9

CharlottevdH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:43

Die van mij staan lekker buiten, maar krijgen een dagje vrij. Het baasje gaat maar even netflixen ofzo :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:04

Hier waait het al flink (midden NL) zie wel een beetje op tegen vanavond, dan moet ik naar stal (les) maar de bomen waar ik langs moet vertrouw ik voor geen meter. Als het hard waait waaien daar echt grote takken af. Al scheelt het hopelijk wel iets dat er nu geen blad aan de bomen zit.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:10

Ons weiland is net een zwembad en is spekglad geworden. Helaas moeten die van mij en dagje binnen blijven. Normaal gesproken staan ze van 7 tot 18u buiten. Vanavond een uurtje proberen, meer zit er niet in.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:19

Vanmorgen gewoon les gehad in de buitenbak :Y)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:19

ja die van ons is ook prima

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:26

Buiten rijden in de regen :brr: ik kan gelukkig wel binnen rijden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:34

Blijven gewoon buiten. Alleen omheining in de gaten houden. Ondanks alle regen (het was daarnet even een uurtje droog, maar het is nu net weer begonnen) staan er nog geen plassen in de weide (ze hebben dit jaar een ander wat hoger stuk), wel is het een drekpoel rond de hooiruif. Hoop niet dat die wegwaait, of door de draden gestormd wordt. Maar daar ga ik over een paar uur sowieso toch weer voeren en kijken, anders haal ik die eruit.

Het stormgebeuren zal hier in het Noordoosten wel aan het eind van de middag of vanavond/vannacht aankomen waaien, als de angel er dan tenminste nog niet uit is.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:42

Mijn verzorgpaarden (shetlander & fries) staan lekker een dagje binnen..
Heb ze vanmorgen een uurtje buiten gehad terwijl ik aan het uitmesten was, maar ze bleven zo voor het hek staan schrapen dat ze naar binnen wilde.. Dus staan nu lekker met flink wat hooi op stal, en behoorlijk tevreden waren ze :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:46

Steffiee_ schreef:
Heb ze vanmorgen een uurtje buiten gehad terwijl ik aan het uitmesten was, maar ze bleven zo voor het hek staan schrapen dat ze naar binnen wilde.. Dus staan nu lekker met flink wat hooi op stal, en behoorlijk tevreden waren ze :)

Zelfde hier: watjes... :D

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:50

Picasso schreef:
Steffiee_ schreef:

Zelfde hier: watjes... :D

En dat voor een shetlander en een fries he :')
Idd... watjes :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:50

Ik heb 3 Foresters... die horen er ook tegen te kunnen.... deze niet! :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:57

Voeren. Verder niks :P Ze kunnen zelf bepalen of ze binnen of buiten staan.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:57

Bij ons stonden de paarden een dagje binnen, normaal de hele dag buiten maar vandaag was het zo extreem nat. Hebben even buiten kunnen spelen in de bak maar al gauw stonden ze bij het hek haha :+ . Heb zelf vanochtend nog even gereden in de binnenbak, was wel te merken dat ze niet op wei had gestaan..

white_flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:03

Ik vind het erg lastig
Mijn paard staat 24-7 in de weide met inloop stal (stal kan wel dicht)
Ik kan hem niet opsluiten want dan raakt hij in paniek, het andere paardje van 27 is blijkbaar een mega angsthaas.
Nu is er al een golfplaat los gegaan... dus ik moet vanavond als ik thuis ben van school nog het dak op... geweldig.
Ik hoop dat hij zich rustig houd, want hij kan makkelijk door de omheinig heen. (dubbele draad, wei in een wei, en nog een balk waar hij door heen moet. Maar hij zou er wel door heen kunnen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:04

Omdat de vraag van TS gaat over het slechte weer en de invloed daarvan op onze hobby verplaats ik het topic naar [SV] Seizoensvragen.

Doen jullie in ieder geval voorzichtig vandaag? ;)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:11

White flame: oei, dat is eng zeg een plaat van het dak.

Ik heb 3 shetlanders en een KWPN. Drie keer raden wie er het eerst binnenstaan? :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:25

Nou de heren staan hier binnen. Van 7 tot 14 buiten gespeeld maar het was nu niet grappig meer. Ze stonden allemaal te ruziën bij het hek en dit doen ze nooit. Drijfnat en in de harde wind is ook niet fijn.
Nu opdrogen en onbeperkt hooi vreten :P

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:30

Zo er ging hier daarnet een gietregen en een keiharde windvlagen - front overheen, dat had ik hier nog niet zo snel verwacht.
De lucht daarachter is nu plotseling weer helemaal blauw. Maar het zal hier wel niet bij blijven, het zal de voorbode van de verwachte ellende wel zijn.

Ga even op buienradar gluren...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:41

Qua regen vind ik het alleszins meevallen, het lijkt nu ook weg te trekken hier.

Naast de wei van mijn paardjes is een boom omgevallen. Gelukkig niet op de wei van de buren maar er langs.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:44

Hier staan ze gewoon buiten, wel in de paddock en bak, weide is 1 groot zwembad dus heeft geen nut. Bak/paddock varierend van vijver tot redelijk droog (loopt af).

Zet ze net voor het donker binnen maar werk op nog geen 5 minuten afstand dus mocht ik het niet vertrouwen ga ik die kant uit.
Was net nog een zonnetje maar in een kwartier is alles weer dichtgetrokken en grijs hier.

Sterkte aan de kust! Jullie zullen veel meer last hebben van de wind dan wij in het 'binnenland'.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:45

Ik had met de bijrijdster afgesproken, met het plan lekker te kijken bij het rijden, misschien wat tips te geven en wat foto's te trekken, maar ehh nee. Dat wordt een andere keer.
Mag paardjelief lekker droog op stal blijven.