Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Paspoort schreef:Het feit blijft dat het contractje wat opgesteld was.
(Lees alles aan elkaar bijna zonder punten en coma's )
10 regels hoogstens bevatte en er geen specifieke informatie instond.
Alleen het chipnummer namen van koper en verkoper. De afhaal datum en wanneer wat betaald is en vanaf welke datum proeftijd in zal gaan.
Daarnaast speelt het zich af in België en gelden daar al andere regels als in nl.
Welke weet ik niet precies maar wat ik las van de Belgen op fb is dat daar de contracten niet rechtsgeldig zijn zonder een notaris.
Hoe dat werkelijk zit weet ik dus niet.
gekvanfleur schreef:Paspoort schreef:Het feit blijft dat het contractje wat opgesteld was.
Alleen het chipnummer namen van koper en verkoper. De afhaal datum en wanneer wat betaald is en vanaf welke datum proeftijd in zal gaan.
Daarnaast speelt het zich af in België en gelden daar al andere regels als in nl.
Welke weet ik niet precies maar wat ik las van de Belgen op fb is dat daar de contracten niet rechtsgeldig zijn zonder een notaris.
Jij en Prosecco begrijpen niet helemaal waar dit om gaat.![]()
Het is puur juridisch: het paard is op proef 14 dagen en bevalt niet. Dus kan paardje teruggebracht gezien er geen bepalingen instaan over het waarom. Daarvoor hoef je ook niet langs de notaris.
Aangetekende brief sturen binnen de 14 dagen en melden dat juridische stappen volgen mits het dier niet terug genomen wordt.
gekvanfleur schreef:Paspoort schreef:Het feit blijft dat het contractje wat opgesteld was.
Het is puur juridisch: het paard is op proef 14 dagen en bevalt niet. Dus kan paardje teruggebracht gezien er geen bepalingen instaan over het waarom. Daarvoor hoef je ook niet langs de notaris.
Aangetekende brief sturen binnen de 14 dagen en melden dat juridische stappen volgen mits het dier niet terug genomen wordt.
AM01 schreef:Proefperiode is proefperiode.
Als dat vast staat en verder niets dan kan het paard om elke reden terug.
Aangetekend melden dat je hem terug doet. Reden onbelangrijk en een jurist/rechtsbijstand benaderen. Zorg wel dat je bewijs hebt dat je hem goed verzorgt. Foto's film rekeningen voer, etc. Stom trouwens dat daar niets over is vermeld. Zelfs daar staat de verkoper mijn inziens niet sterk mee.
Rijden ter plekke zegt niets overigens. Je moet eens weten wat er geknoeid wordt om paarden en pony's braaf te maken op de dag van kijken.
Fish_n_Chips schreef:Ik vind het maar raar.. ik dacht dat een proefperiode juist was zodat je het paard zonder "goede" reden terug kon brengen, en dat de verborgen gebreken-wetgeving was voor ná de proefperiode.
gekvanfleur schreef:Paspoort schreef:
Zoals Paspoort al zegt speelt zich dit niet af in Nederland maar België, een heel andere wetgeving.
Laat ik eerst zeggen dat ik het absoluut niet netjes hoe de zaken gaan, maar ik zou als verkoper het dier ook niet terug nemen, ondanks er werd gezegd dat het paard voor beginners geschikt was. Waarom? Iedere beginnende en/of gevorderde ruiter weet dat een paard dat zo goed als niet op de hulpen reageert al niet geschikt is voor een beginner en zelfs nog niet de volledige basis onder de knie heeft, zeker als dit in al in stap is. Als beginnende ruiter hoor je juist een paard te testen en kopen die braaf op iedere hulp reageert dat jij vraagt van het dier. Zowel verkoper als koper hebben hun fouten gemaakt in dit verkoop/aankoopproces.