Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kayleigh327 schreef:Ik ben momenteel aan het kijken voor een simpele trailer onder de 1500 kg. Anders mag die niet achter onze auto.
Dus mijn eisen:
- redelijk lichte 1,5 paards-trailer
- Maximum massa onder de 1500 kg
- veel licht binnen
- Ruimte voor een hooinet
- Achterklep die door een kleine volwassene ook alleen dicht te doen is (vanwege het gewicht van de klep)
- Deurtje die niet elke keer dicht valt maar je kan vast zetten
Verder gewoon goed van kwaliteit, heel veilig en lange levensduur. Niet zo moeilijk dus maar gewoon praktisch!
Kayleigh327 schreef:Ik ben momenteel aan het kijken voor een simpele trailer onder de 1500 kg. Anders mag die niet achter onze auto.
Shalimar schreef:Nee hoor Ibbel, dan moet de trailer teruggekeurd worden qua gewicht, maar nu gaan we off topic.
Shalimar schreef:Zo Ikke, lekker vriendelijk type ben jij! Dat gebitch hoeft van mij niet zo, dus dim ff in aub. Ik had het idd over rijden met een B rijbewijs Ibbel.
Roosendaal schreef:Ik ben Peter den Haan, eigenaar van Aanhangwagens XXL west brabant te Roosendaal. Ik ben op zoek naar informatie voor een nieuw te ontwikkelen paardentrailer, wat is er volgens jullie belangrijk aan een paardentrailer?
Eefje1987 schreef:Wat ik bij een trailer erg belangrijk vind is dat hij niet alleen voor mensen ontworpen is (zoals 99% van alle trailers) maar voor paarden!
Bijvoorbeeld:
-Lampje wat niet in de ogen van de paarden schijnt
-klep + bodem voorzien van stroef rubber (of vergelijkbaar) wat niet snel glad wordt van een beetje mest
-diagonaal of achterwaarts kunnen reizen
-veiligheidsstangen voor en achter (bij voorkeur verstelbaar in hoogte en diepte), die simpel te openen zijn
-geen zadelkamer in de trailer , in een aparte ruimte geen probleem maar niet voor de voor stang
-idealiter een zij lader, anders de mogelijkheid om achter zowel deuren als een klep te maken en een voorlader voor het uitladen
-stevig tussenschot wat niet een paar cm omhoog vliegt aan de voorkant als een paard tegen de achterstang aandrukt
-stil rijden, weinig rammelende onderdelen en weinig geluid tijdens het rijden
-stangen die simpel en veilig dicht te doen zijn, bij voorkeur met een klik systeem
-sluitingen van de klep volledig weg te draaien zodat het paard zich daar niet aan kan verwonden bij het in- of uit laden
-Geen zeiltje achter maar een klep of 2 bovendeurtjes
-etc
De ideale trailer heb ik nog niet gevonden helaas, maar als je gaat ontwerpen ben ik zeker geïnteresseerd om mee te denken. Ik werk oa veel met paarden die problemen hebben met laden en kom op die manier met veel verschillende trailers en de voor- en nadelen en problemen in aanraking.
Dat los ik nu op door de portie te verdelen over de heenrit, de tijd ter plekke en de terugrit. Wat er niet in gaat ligt gewoon los voorin de trailer.