Met vaak genoeg naast het paard in de stal staan kom je al een heel end.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Er naartoe bewegen, rustig, tijdens het dreigen werkt vaak het best. Je laat één zien dat je niet bang bent en twee het dier kan je niet goed raken wanneer je er tegen aan geplakt staat
Cerahkat schreef:Met dreigen bedoel ik happen, been optillen, draaien, oren plat etc.
Cerahkat schreef:Hoi!
Ik ben pas begonnen met rijden (zo een 2 maanden), privelessen. Ik heb echter een probleem met verzorging,opzadelen en afzadelen. Ik word erg nerveus zodra een paard zich al een beetje dreigend gedraagt. Door mijn nervositeit gaat het paard daar gebruik van maken en gaat zich nog dreigender uiten waarop ik nog banger word en het niet meer durf en dus hulp moet vragen. Met dreigen bedoel ik happen, been optillen, draaien, oren plat etc. Ik wil het toch echt heel graag zelf doen en dus overwinnen. Ik ken de paarden alleen niet goed genoeg en ik ben mama van zoon 1.5 jaar en ik ben dus nodig. Ben dus angstig dat ik verwond word door het paard en dus (tijdelijk) niet voor mijn gezin kan zorgen. Help?!
phormicola schreef:Bij de meeste manege paarden is het vooral bluf hoor, dat helpt misschien alEr naartoe bewegen, rustig, tijdens het dreigen werkt vaak het best. Je laat één zien dat je niet bang bent en twee het dier kan je niet goed raken wanneer je er tegen aan geplakt staat
roofdierenogen.)