Paard gaat compleet door het lint door....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:51

Koper schreef:
Maar waarom niet bij de groep? Nu in z'n eentje loopt hij de boel maar om te ploegen toch?

Hij loopt toch in de groep? :o

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:31

Iris_92 schreef:
Koper schreef:
Maar waarom niet bij de groep? Nu in z'n eentje loopt hij de boel maar om te ploegen toch?

Hij loopt toch in de groep? :o

Zo begreep ik het ook. En als ze dan even tijd met hem wil doorbrengen om ook een band op te bouwen, wil ze hem naast de kudde zetten om hem even te poetsen oid, maar dat hij wel nog dicht bij zn vriendjes is. En daarna weer terug de kudde in :)

DatBenIkNou

Re: Paard gaat compleet door het lint door....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:58

Tijd geven en laten wennen. Ik zou hem Stressless geven door het voer, dat kalmeert op een natuurlijke manier.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 11:15

Koper schreef:

Hij staat niet alleen heb ik ook niet gezegd toch ? :-)
Hij staat gewoon in de kudde
En als ik hem ga poetsen staat hij met poetsen in de wei naast de rest van de paarden :-)
Dat is wat ik zei !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:46

Wat een naar verhaal, arm dier. Klinkt alsof hij nu in de hemel op aarde terecht is gekomen, dus dat gaat vast goed komen met hem!
Ik heb ook zo'n paard gehad, bij mijn weten heeft ze nooit lang alleen gestaan, maar ze raakte compleet in de stress als ik de andere pony weghaalde. Ik heb vooral heeeel veel geoefend, heeft ook erg lang geduurd voor het beter ging.

Ik las dat je paard in de kudde staat, pak hem dan af en toe om even wat leuks te doen, even meenemen om te poetsen en wat lekkers te geven, dan weer terug. Ga ook af en toe de kudde in om alleen even een knuffel te geven of even een borstel er overheen te halen zonder dat je hem uit de kudde haalt. Zorg dat hij weet dat jij niet 'de boosdoener' bent die hem altijd maar uit de kudde haalt.

Mijn paard stond altijd samen met mijn shetlander, dat was wel handig omdat je die shetlander gewoon overal mee naar toe kan nemen, dat was een heel relaxed beest, kon je overal neerzetten. Die zette ik dan in de bak als ik ging rijden of longeren. Na een tijdje ben ik dat gaan afbouwen, steeds een stukje verder, eerst naast de bak, daarna een paar meter verderop in het weiland. Na een hele tijd is ze nu zover dat ik haar gewoon bij de rest weg kan halen zonder hysterisch gedoe. Ze houdt er nog niet steeds van om alleen te zijn of haar kudde niet te kunnen zien, maar dat beperkt zich nu tot een aantal keren hinniken. Er is dus hoop...

Moraal van het verhaal: zorg dat je paard je vertrouwt, maak kleine stapjes en geef hem de tijd om lekker te wennen en jou te leren kennen. Succes!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:01

Mijn paard doet dit ook. Het is minder als er een goede structuur is en vaste kuddegenoten. Maar bij een verhuizing is het weer terug bij af. Kan ook niet alleen in de wei staan. En op stal alleen is ook een drama. Structuur is dus belangrijk en wat ik doe is haar eerst in de wei met de andere paarden erbij wat poetsen etc. Dan naast de wei zodat ze de paarden kan zien, dan ietsje verder weg en zo uitbouwen. Niet teveel aandacht schenken aan het gedrag als je met je paard bezig bent maar ook niet over je heen laten lopen. Verder zorg ik altijd dat ik zo rustig mogelijk ben en daardoor vertrouwen kan bieden aan mijn paard. Bij mijn paard is dit nooit helemaal weggegaan maar wel een stuk minder als de structuur erin zit en de kudde voor haar bekend is.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-16 21:24

Goedenavond allemaal!

Wou toch nog even iedereen bedanken voor alle goede tips !
Allemaal goede hulpen !

Het gaat steeds iets beter met hem !
Hij komt voorzichtig steeds iets vaker uit zichzelf naar me toe voor een aai en een knuffel !
En kan hem rustig meenemen naar onze rij wei! ( wei naast de wei waar de paarden staan) zonder dat hij uit zijn dak gaat!
Niks moet alles mag !
Hij bouwt langzaam steeds een klein beetje meer vertrouwen op!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:36

Fijn dat het zo snel beter gaat. Dan komt het wel goed.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:40

Wat fijn! Je klinkt erg lief en geduldig. Komt wel goed met jullie :j