pol1 schreef:Ts ik zou benieuwd zijn wat er gebeurt als je hem gaat poetsen en een kruiwagen hooi voor em neerzet waaruit ie kan eten Hoe je paard dan reageert?
Ik gok niet 
Ik wilde het inderdaad wel eens proberen
Kruiwagen hooi gaat wat moeilijk zijn maar een bak slobber zal wel hetzelfde effect hebben 
@ hwn : Die vacht heeft hij gekweekt met deken(s) dus je moet niet vragen... Komt me wel bekend voor, van die haartjes. Hij is sowieso ondanks zijn stoer zijn heel gevoelig, vooral qua huid/vacht
(gevolg van zijn vitamine E problemen? )
Zadel kan het in principe niet zijn, is recent nagekeken en komt niet op die plek. Dekje heeft ook ruimte voor de schoft (zit zo'n inkeping in dus staat daar open). De mindere bespiering klopt
Dat komt waarschijnlijk door mijn andere zadel, lag in het begin goed maar daarna is er blijkbaar iets verandert, dit heb ik niet opgemerkt en van het 1 komt het ander. Hoop is nog dat de spieren weer terugkomen maar het is even kijken want zijn leeftijd werkt niet in zijn voordeel 
Hij is sowieso afgevallen, maar was ook veel te zwaar, is nu wel opletten dat hij niet naar de andere kant doorslaat maar voorlopig is hij ok. De voorgaande jaren was hij zwaarder en had hij het in de winter ook, dus het zou kunnen maar is niet meteen mijn eerste idee. Ik hou het wel in de gaten 
Bij dat laatste zie je maar weer dat paarden toch goed associaties kunnen maken. Denk dat dat hier ook het geval is : schoft gevoelig door deken -> poetsen is vervelend/pijnlijk. Deken is weg maar dat poetsen zal nog wel vervelend zijn.. ofzo...
Hij had dat ook met zijn hoefschoenen. Hij liep niet gevoelig op kiezel, maar wel terughoudend (kwam terug in tempo als hij kiezels onder zijn voeten voelde). De eerste keren met schoenen deed hij dat op bepaalde paden nog automatisch, hij moest echt even tot het besef komen dat hij die stenen niet meer voelde
Gaat nu ook goed, dus heb nog hoop