Ariat stalschoenen. Nu al stuk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ariat stalschoenen. Nu al stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 22:40

Mijn ervaring: deze leest ( ariat ) werkt niet als je een hoge wreef hebt.
Dan knikt het teveel op de plek waar de TS nu dus gaten heef, is geen onderhoud tegen opgewassen, is gewoon de vorm van de voet vs de schoen.
Beetje goede verkoper let hierop, maarja ....

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-16 07:50

Ik heb geen hoge wreef en de schoenen staan buiten in de schuur. Zonder kachel

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 08:39

Ik heb mijn Ariats nu 1,5 jaar en ze zijn ook net gescheurd op dezelfde plek als TS, maar ook aan de andere kant van de schoen. Had eigenlijk verwacht dat Ariats wel wat langer mee zouden gaan. Je mag voor die prijs wel wat kwaliteit verwachten. Ik weet niet of ik hierna nog van die dure dingen ga kopen. Het enige wat ik wil is dat ze waterdicht zijn en op dit moment zijn mijn Ariats dat niet meer...

Ben benieuwd wat EJ zegt TS!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 09:18

Ik heb wel een hoge wreef en ik zet ze in de bijkeuken op de vloerverwarming.
Mijn laatste paar is wel op dezelfde plek stuk gegaan, maar wel na ruim 4 jaar pas.
En na verder flink mishandelen, zelden schoonmaken en uittrappen en aantrekken als instappers.

Mijn huidige paar heb ik op dezelfde manier nu ook alweer 2,5 maand in gebruik en daar zie ik nog niks aan kwa slijtage.

Wel zet ik ze goed in het leerverzorgingsmiddel vóór ik ze nieuw ga dragen, maar daarna ben ik niet meer zo lief voor ze.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:16

Laatst ben ik nog bij EJ geweest. Ik weet niet meer waarom maar we hadden het toen ook over de Ariat schoenen. Mijn ervaring is dat ze hemels zitten, maar de kwaliteit is bagger. Na driekwart jaar gaan ze allemaal scheuren. Toch vaak nieuwe gekocht omdat ze zooo lekker zitten maar nu ben ik er toch vanaf. Geef dan liever 80 Euro uit aan iets minder maar toch nog prima zittende HH schoenen.
Meisje van EJ bleef volhouden dat Ariat geweldige kwaliteit was en dat ze hele goede ervaringen hadden als iets kapot ging. Garantie en Ariat zou nooit moeilijk doen.
Ben blij dat ik voet bij stuk heb gehouden en er niet op ben in gegaan.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 11:39

Ik was gisteren ook aan het vloeken, ik ben verzot op de Ariats qua pasvorm, maar ik verslijt minimaal 2 paar per jaar, daarom tijdelijk andere schoenen gekocht, die gingen minimaal 1 jaar mee, maar ja de pasvorm he, dus 16 juni nieuwe gekocht bij de agradi in de uitverkoop. En nu deze week weer een dikke scheur bij hetzelfde punt als boven aangegeven, ik vind het schandalig voor schoenen van 150 euro

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:02

Mijn ariats gingen helaas ook heel snel stuk (een jaar) maar heb nadat ik dit gemeld had bij de winkel waar ik ze had gekocht binnen een week een nieuw paar opgestuurd gekregen :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:07

Omdat de vraag over schoenen gaat verplaats ik het topic van [HAR] Harnachement naar [RUI] Ruiter :)

Jet4You

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 15:23

Ariats van mij met rits ook binnen 8 a 9 maanden kapot op die plek. Beide schoenen en dan aan 2 kanten van het rubberen stukje. Ik heb smalle voeten en geen hoge wreef. Nu ik dit lees ga ik ook maar op zoek naar een ander merk!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 11:17

De epplejeck konden mij helaas niet helpen en stuurd het door naar ariat zelf. De medewerker was erg aardig en gaat mijn best doen, maar ze kan helaas niet zelf beslissen of het onder garantie valt. Ze vond de schoenen wel uitgedroogd

Nu is het afwachten

Souvlaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:40

Heb je ze altijd goed ingevet? Circa 1x per maand?

Rekenafschrift kan je niks meer mee tegenwoordig, ik zou Epplejeck benaderen. Wellicht heb je een bon op een klantenkaart staan?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-16 12:47

Ja bon is al geregeld maar de schade en of daar garantie op zit moet ariat bepalen

Nee heb ze niet ingevet en is mij ook nooit verteld

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 12:48

Goed onderhoud maakt niks uit. Ze scheuren op die plek ongeacht het onderhoud. Dat is me in dit topic wel duidelijk geworden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:00

Ik zorg dat ik altijd met uitmesten klompen of rubber laarzen aan heb. Dat scheelt echt in levensduur! Tegen paardenpis is bijna geen een schoen lang bestand. Zelfs mijn klompen moet ik elk jaar of anderhalf jaar vervangen.

Sinds ik dat doe gaan mijn jodpurs en stalschoenen een stuk langer mee. Ik heb nu de waterdichte stalschoenen van Ariat vanaf de zomer. Ze lopen heerlijk en zijn tot nu toe nog helemaal gaaf en waterdicht.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 13:28

EJ moet garantie geven niet Ariat.

Met andere woorden, jij koopt de schoenen bij EJ en die moeten jou garantie geven. Ze mogen zich niet verschuilen achter Ariat.

Overigens, ik ben ook geen Ariat fan, ik koop nu wandel/bergschoenen bij de Makro, ze kosten €40 en ik loop met dit paar al ruim 3 jaar rond.

LiesM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:06

Ik heb ook Ariats gehad en ook niet tevreden, voor die prijs had ik meer verwacht.
Nu heb ik Tonics, die vallen ongeveer in dezelfde prijsklasse, zijn heerlijke schoenen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:20

Heb je rechtsbijstand? Jij bent namelijk een overeenkomst met epplejeck aangegaan bij de aankoop en niet met ariat.
Je mag aannemen dat een schoen langer meegaat dan een half jaar. Dus volgens mij sta je gewoon in je recht en moet epplejeck je helpen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:12

Shayla schreef:
Hier al ruim 10 jaar Ariat, gemiddeld 2 a 3 jaar doe ik er mee. En dan gooi ik ze weg omdat het voetbed niet goed meer is. Schoen zelf mankeert dan niks aan.
En heel eerlijk.....af en toe maak ik ze schoon, maar als dat 2x gebeurd is het veel.... ;) En dan is het nog met een doek en wat water.....vraag zien ze hier nooit .

Voetbad kan er toch uit dacht ik?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:56

Annem84 schreef:
Heb je rechtsbijstand? Jij bent namelijk een overeenkomst met epplejeck aangegaan bij de aankoop en niet met ariat.
Je mag aannemen dat een schoen langer meegaat dan een half jaar. Dus volgens mij sta je gewoon in je recht en moet epplejeck je helpen.

Dit is echt ZO waar! Een winkel mag je nooit naar de fabrikant door verwijzen! Is op google veel van te vinden, ik zeg 'printen en terug naar EJ'.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:09

Mijn Ariats waren na een maand of 3 ook stuk.
Naar Divoza gegaan en die hebben ze opgestuurd. Wat bleek, ik heb een hoge wreef en daar zijn ze niet op gemaakt en daarnaast zijn ariats voor smalle voeten. Ik heb niet eens hele brede voeten maar schijnbaar toch te breed voor ariats. Voor mij dus niet meer van hun merk.
Ik was overigs bij Divoza, maar kreeg direct cadeaubonnen als tegoed. Vind dat Divoza wat dat betreft sowieso goede service heeft.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:10

Hier ook altijd hetzelfde probleem gehad met Ariats.. en hoef ze nooit meer.

Nu heb ik al jaren schoenen van Felix Buhler, en die zijn zo geweldig dat ik geen andere meer hoef! _/-\o_
Na 2 jaar intensief gebruik is het leer nog als nieuw, terwijl de zool helemaal op is..
Ze zijn heerlijk soepel en heb eigenlijk nooit koude voeten.
Bovendien zijn ze gunstiger geprijsd.. :o

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:23

liedjuh2 schreef:
Mijn Ariats waren na een maand of 3 ook stuk.
Naar Divoza gegaan en die hebben ze opgestuurd. Wat bleek, ik heb een hoge wreef en daar zijn ze niet op gemaakt en daarnaast zijn ariats voor smalle voeten. Ik heb niet eens hele brede voeten maar schijnbaar toch te breed voor ariats. Voor mij dus niet meer van hun merk.
Ik was overigs bij Divoza, maar kreeg direct cadeaubonnen als tegoed. Vind dat Divoza wat dat betreft sowieso goede service heeft.

Idd voor smalle voeten.
Door alle geweldige pasvorm verhalen ooit eens een setje gepast maar ik heb dus te brede voeten.
Maar goed ook want 150 euro voor een paar stalschoenen...never!

Ik koop de laatste paar jaar van die legerkisten...met een beetje onderhoud ook onverwoestbaar.
Nu ik weet welke maat ik heb scoor ik ze op mp voor rond de 50 euro.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 13:40

Legerkisten zijn echt fantastische stalschoenen.
Inlopen is niet prettig maar daarna zitten ze als gegoten.
Ik koop ze nieuw bij de dump (kost een keer 100 euro maar je kan jaren voorruit).

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:54

Dat vind ik echt een onzin verhaal. Als je voeten in die schoenen passen en ze zitten lekker dan zijn je voeten niet te breed. Ariat moet geen onzin verkopen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:58

Als het zo zou zijn dat het aan de voeten ligt moeten ze ook zorgen dat het duidelijk vermeld wordt bij verkoop dat de schoenen niet geschikt zijn voor bepaalde voeten. Lekker makkelijk om achter af te zeggen dat je voeten het probleem zijn. Makkelijke uitmaak om onder de garantie uit te komen.