Geen aankoopbewijs ontvangen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:54

Als TS geen aankoopbewijs heeft, ze levert die wagen af bij de verkoper, die stuurt 'm terug naar Polen... Hoe gaat zij dan nadien bewijzen dat ze überhaupt recht heeft op een herstelde wagen of een nieuwe? Verkoper dan dan mooi gaan zwaaien "bewijs maar dat je wat gekocht hebt".

Mooi niet dat ik zo'n aankoop zou terugzenden zonder bewijs van betaling.

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:56

Stef_Diva schreef:
Jouw argument betreft "niet mee gereden door omstandigheden" kan de wagenbouwer ook niks mee. Goed afspuiten, in de lakbeschermer, paar nieuwe bandjes en een wagen zonder al te veel lakschade kan door als ongebruikt.

En zo doen sommige wagenbouwers het dus ook.Heb je daar al eens bij stil gestaan?

Ook eens met Varekaj.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:59

Niqui, haha klopt, teveel engels in m'n hoofd. :Y)
Excusé. :))

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:01

Redlady. Misschien goed om nog alles even na te vragen bij Vicky. Ze is namelijk al geweest bij de wagenbouwer en heeft aangeboden gekregen dat alles gemaakt werd. Heeft niets dus met dit topic te maken. Lees de berichten maar na. Inderdaad hoef je niet onder de wagen te gaan liggen maar als je dan komt omdat er iets niet klopt, laat je dan wel helpen. Het lijkt erop dat Vicky gewoon geld terug wil. Wie zegt trouwens dat er niet al aan gesleuteld is door TS? Lastig verhaal dus! Maar Vicky wanneer ga je weer naar de wagenbouwer? De wagen via een forum bespreken helpt niet je probleem op te lossen!
Laatst bijgewerkt door Jylha op 28-08-16 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:06

Waarom kan de wagenbouwer niet even de aankoopbon doormailen?

Waarom is de verkoper trouwens nalatig geweest om die bon niet mee te geven op de dag dat ze hem kwam ophalen? Wist hij van de mankementen, en heeft hij gehoopt dat ze het niet zou zien, of te laat? Zodat hij het kon wijten aan foutief gebruik of zelf geprutst? Of is het oprecht dat hij het niet wist?

Als die verkoper recht in zijn schoenen staat, dan mailt die zonder pardon de aankoopbon door. Voor zoiets ga ik ook geen 2,5u in de auto zitten met aanhanger er achter, dat kost alleen maar benzine. Mailtje sturen met het gevraagde document kost niks. Ik ga er van uit, eens de aankoopbon binnen is, dat TS dan graag de oplossingen wil aannemen en dat ze elkaar tegemoet kunnen komen.

Maar zonder aankoopbon heb je 0,0 bewijs dat je die wagen hebt gekocht, heb je 0,0 bewijs voor je termijnen van garantie en als ie terug gestuurd wordt heb je 0,0 bewijs dat ze je een nieuwe of herstelde moeten leveren.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:12

RedLady;
Maar zoiets als dit is jou ook overkomen als ik even snuffel:
RedLady schreef:
Als stille meelezer op dit forum wil ik nu toch wel eventjes mijn verhaal kwijt.
Drie maanden geleden heb ik mijn ponywagen verkocht,in goede staat.
Gisteren ontving ik een mail van de dame,die me gecontacteerd had over de wagen.Haar man en een vriend,zelf wedstrijdmenner,zijn de wagen komen bekijken,hebben alles gecontroleerd en hebben hem gekocht.
In de mail uitte ze haar ongenoegen omdat de banden,zowel binnen-als buitenband volledig stuk waren.
Ze vond het jammer dat er bij aankoop zo'n verduurde banden op lagen.Ik deed niet aan eerlijke handel en het sierde me niet dat ik zo met andere mensen omging.Ze was ontzettend ontgoocheld in mij als verkoopster.
Ik heb haar meegedeeld dat ik me toch vragen stelde over haar verhaal.De wagen werd grondig bekeken en er zijn geen opmerkingen gemaakt over de banden.
Mij beschuldigen van oplichting gaat toch te ver.Als de banden reeds verduurd waren bij aankoop,waarom stuur je dan pas na drie maanden een mail?
Ik heb haar doorverwezen naar de dealer van de wagen.
Op mijn vraag waarom ze me na 3 maanden deze mail stuurde,kreeg ik als reactie;Als u een paard zou kopen en het is na een kleine periode na aankoop plots mank, ga jij ook vloeken.
Wat een vergelijking.Dus dit is ook altijd de schuld van de verkoper dan.
Ze ging contact opnemen met de dealer.

Toch ironisch, dat zoiets jou overkomt je het niet normaal vind, maar je nu ook vol partijdig aan de kant van TS staat...
Je word een oplichter genoemd, na 3 maanden pas gemeld, en vind dat niet leuk. (uiteraard).
En nu doet TS hetzelfde maar dan is het allemaal prima? Krabbel nog even achter mijn oren..

Varekaj, lees even een stukje terug; dan lees je dat die opgevraagd gaat worden bij de boekhouder voor TS, wat ook op de mail staat. ;)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 28-08-16 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:16

Hahaik lach me slap om de mensen die denken dat ze met de maffia te doen hebben. Hoe wantrouwend. Zegt wel wat over de samenleving hoor. Nog een keer: wagenbouwer heeft direct aangeboden om de mankementen te maken ook al was dat na bijna een jaar. tS wilde blijkbaar niet geholpen worden als ik het zo lees. Aankoopbewijs heeft Vicky mail over gehad. Zat ook vakantie tussen? Maar dat geeft ts niet aan in dit onderwerp. Vicky, wat is je doel eigenlijk van dit geplaatste onderwerp. Wat wil jij graag bereiken? Geen hulp in ieder geval?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:19

Jylha schreef:
Redlady. Misschien goed om nog alles even na te vragen bij Vicky. Ze is namelijk al geweest bij de wagenbouwer en heeft aangeboden gekregen dat alles gemaakt werd. Heeft niets dus met dit topic te maken. Lees de berichten maar na. Inderdaad hoef je niet onder de wagen te gaan liggen maar als je dan komt omdat er iets niet klopt, laat je dan wel helpen. Het lijkt erop dat Vicky gewoon geld terug wil. Wie zegt trouwens dat er niet al aan gesleuteld is door TS? Lastig verhaal dus! Maar Vicky wanneer ga je weer naar de wagenbouwer? De wagen via een forum bespreken helpt niet je probleem op te lossen!

Ik ben al langs geweest klopt.Maar toen werd niet aangeboden dat er getracht zou worden hem naar mijn tevredenheid te maken.Enkel dat de verkoper wat verf op het onbehandeld metaal zou smeren.Nou dat kon ik eerlijk gezegd ook wel.Plus was ik dan nog minder geld kwijt dan wanneer ik weer 5 uur moest rijden.
Het is pas enkele dagen later,nl. die 19de augustus dat hij iets meer wilde doen.Maar daarna reageerde hij dus niet meer op dat aankoopbewijs.Je zou voor minder achterdochtig zijn.
En begin jij nou ook al dat ik zelf aan de wagen bezig ben geweest!Ik zit niet in geldnood hoor als je denkt dat ik mijn geld terug wil.
Ik wacht nog op reactie om dit weekend weer terug te gaan.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:21

Jylha schreef:
Hahaik lach me slap om de mensen die denken dat ze met de maffia te doen hebben. Hoe wantrouwend. Zegt wel wat over de samenleving hoor. Nog een keer: wagenbouwer heeft direct aangeboden om de mankementen te maken ook al was dat na bijna een jaar. tS wilde blijkbaar niet geholpen worden als ik het zo lees. Aankoopbewijs heeft Vicky mail over gehad. Zat ook vakantie tussen? Maar dat geeft ts niet aan in dit onderwerp. Vicky, wat is je doel eigenlijk van dit geplaatste onderwerp. Wat wil jij graag bereiken? Geen hulp in ieder geval?

Er zat geen vakantie tussen.Nou ik heb mijn 'doel' toch nu.Eindelijk een mail over dat aankoopbewijs zodat ik hem kan binnenbrengen.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:21

Jylha schreef:

Dat is niet wat ik lees. Er staat dat de lakschade bijgewerkt zou worden èn er staat dat er waarschijnlijk niets aan de verkeerde afmetingen zou worden gedaan. Het was niet slim van TS dat er zo lang tussen zit, maar je kunt dat met de beste wil ter wereld geen goede oplossing noemen.

Daarnaast... als de verkoper tegen een derde (MelanieB in dit verhaal) ons 'conflict' gaat bespreken èn leugens (zoals het zelf zagen) gaat verspreiden, mocht ie de wagen stoppen waar de zon nooit schijnt. ~~}>

Blijft het gegeven dat de zaak stinkt. En of de ksnt van TS nu stinkt, of die van de wagenbouwer, geen idee. Als ik de pro wagenbouwer mensen was had ik me er niet mee bemoeid. Goede reclame juist? Nou, niet echt. Ik zou wel twee keer nadenken over een dergelijk wespennest.

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:22

Goed zo! Teruggaan en oplossen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:25

Jylha schreef:
Goed zo! Teruggaan en oplossen!

+:)+

RedLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:28

MelanieB schreef:
RedLady;
Maar zoiets als dit is jou ook overkomen als ik even snuffel:
RedLady schreef:
Als stille meelezer op dit forum wil ik nu toch wel eventjes mijn verhaal kwijt.
Drie maanden geleden heb ik mijn ponywagen verkocht,in goede staat.
Gisteren ontving ik een mail van de dame,die me gecontacteerd had over de wagen.Haar man en een vriend,zelf wedstrijdmenner,zijn de wagen komen bekijken,hebben alles gecontroleerd en hebben hem gekocht.
In de mail uitte ze haar ongenoegen omdat de banden,zowel binnen-als buitenband volledig stuk waren.
Ze vond het jammer dat er bij aankoop zo'n verduurde banden op lagen.Ik deed niet aan eerlijke handel en het sierde me niet dat ik zo met andere mensen omging.Ze was ontzettend ontgoocheld in mij als verkoopster.
Ik heb haar meegedeeld dat ik me toch vragen stelde over haar verhaal.De wagen werd grondig bekeken en er zijn geen opmerkingen gemaakt over de banden.
Mij beschuldigen van oplichting gaat toch te ver.Als de banden reeds verduurd waren bij aankoop,waarom stuur je dan pas na drie maanden een mail?
Ik heb haar doorverwezen naar de dealer van de wagen.
Op mijn vraag waarom ze me na 3 maanden deze mail stuurde,kreeg ik als reactie;Als u een paard zou kopen en het is na een kleine periode na aankoop plots mank, ga jij ook vloeken.
Wat een vergelijking.Dus dit is ook altijd de schuld van de verkoper dan.
Ze ging contact opnemen met de dealer.

Toch ironisch, dat zoiets jou overkomt je het niet normaal vind, maar je nu ook vol partijdig aan de kant van TS staat...
Je word een oplichter genoemd, na 3 maanden pas gemeld, en vind dat niet leuk. (uiteraard).
En nu doet TS hetzelfde maar dan is het allemaal prima? Krabbel nog even achter mijn oren..

Wel Melanie weet je wat het verschil is?Die mensen hadden de wagen wel helemaal geïnspecteerd.
TS heeft zelf toegegeven dat ze dit jammer genoeg niet gedaan heeft.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:33

Ts: het lijkt me billijk als de verkoper dit keer jouw kant opkomt om de wagen op te halen en verdere afspraken met je te maken. Je bent namelijk al een keer naar hem toe geweest om hem de wagen te laten zien. Hij bood toen niet aan om de wagen naar jouw tevredenheid aan te passen en liet je onverrichter zake weer naar huis gaan. Dat hij dit nu toch wil doen, betekent niet dat jij daar weer tijd, geld en moeite in moet steken. Hij is nu aan zet. Dan kan hij bovendien meteen het aankoopbewijs meenemen. :D

Jylha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:35

Djinnie: Social media is er niet om je ongenoegen te dumpen. Daar moeten we met z'n allen voor waken. Bokt staat vol met verhalen van een kant. Verkopers kunnen zich niet verdedigen. Mijn paardentandarts is op bokt door een dame zwart gemaakt en heeft daar last van gehad. De man is een kei in zijn vak. Waar mensen werken worden fouten gemaakT. Maar die moeten worden opgelost en daar moet men ook de kans voor krijgen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:40

RedLady, blijkbaar toch niet goed genoeg, als haar dat pas na 3 maanden is opgevallen, zelfde gevalletje als hier, alleen dan iets langer dan 3 maanden. Niet leuk voor haar, maar ook niet voor jou, en dit is nu hetzelfde geval hier. Je snapt dat dit nu dus raar overkomt als je het hebt over zogenoemde partijdigheid van mijn kant. ;)

Djinnie, een verhaal heeft 2 kanten, en hier is 1 kant 'belicht', dat is uiteraard altijd het makkelijke op bokt als de andere kant er niet opzit, en wat je leest, wie zegt dat dat per definitie natuurlijk de waarheid word, daar er wel over meer dingen word gelogen.
Gelukkig, voor beide partijen, word het netjes opgelost en gaat TS er nu ook op in en hopelijk heeft ze daarna veel rijplezier van haar wagen.

Jylha schreef:
Djinnie: Social media is er niet om je ongenoegen te dumpen. Daar moeten we met z'n allen voor waken. Bokt staat vol met verhalen van een kant. Verkopers kunnen zich niet verdedigen. Mijn paardentandarts is op bokt door een dame zwart gemaakt en heeft daar last van gehad. De man is een kei in zijn vak.

Dat. :j

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:42

Duidelijk dat hier een paar bekenden van de verkoper in het topic zittem, de echte waarheid ligt vast ergens in het midden gok ik

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:42

djinnie schreef:
Dat is niet wat ik lees. Er staat dat de lakschade bijgewerkt zou worden èn er staat dat er waarschijnlijk niets aan de verkeerde afmetingen zou worden gedaan. Het was niet slim van TS dat er zo lang tussen zit, maar je kunt dat met de beste wil ter wereld geen goede oplossing noemen.

Daarnaast... als de verkoper tegen een derde (MelanieB in dit verhaal) ons 'conflict' gaat bespreken èn leugens (zoals het zelf zagen) gaat verspreiden, mocht ie de wagen stoppen waar de zon nooit schijnt. ~~}>

Blijft het gegeven dat de zaak stinkt. En of de ksnt van TS nu stinkt, of die van de wagenbouwer, geen idee. Als ik de pro wagenbouwer mensen was had ik me er niet mee bemoeid. Goede reclame juist? Nou, niet echt. Ik zou wel twee keer nadenken over een dergelijk wespennest.

Het is nog niet zeker dat er wat aan de afmetingen gebeurt.Hij ging zijn best ervoor doen.
Ik wist niet wat ik las toen ik vernam wat hij allemaal over me gezegd had.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 21:47

Polly schreef:
Duidelijk dat hier een paar bekenden van de verkoper in het topic zittem, de echte waarheid ligt vast ergens in het midden gok ik

Ik heb m'n mails en PB's om de waarheid aan te tonen.Ik zou zeggen,kom eens langs en oordeel zelf.
Maar nu genoeg erover.Afwachten wat de uitkomst zal zijn.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:54

VickyS schreef:
Polly schreef:

Ik heb m'n mails en PB's om de waarheid aan te tonen.Ik zou zeggen,kom eens langs en oordeel zelf.
Maar nu genoeg erover.Afwachten wat de uitkomst zal zijn.

Ik verbind er ook geen waardeoordeel aan. De bekenden van de verkoper zijn duidelijk overtuigd van hun gelijk en jij ook. Ik kies geen partij en en veroordeel beide niet. Ik denk alleen dat de waarheid in het midden ligt.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:10

Losstaand van de in dit topic gemelde problemen, maak ik bij het zien van de foto's deze opmerking:

Wat een slecht laswerk is er te zien... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 22:55

Melanie, ik kan lezen. Ze krijgt de bon als ze die zelf gaat ophalen wanneer ze de wagen meeneemt. Ik zou eveneens geen 5u rondrijden om een papiertje op te halen. Als ze het willen geven dan sturen ze het maar op, en als het in bezit is gaan we verder. Punt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 01:19

Peetstap schreef:
Losstaand van de in dit topic gemelde problemen, maak ik bij het zien van de foto's deze opmerking:

Wat een slecht laswerk is er te zien... ;(

Zeg dat wel...
En dankzij de overdreven berichten van de vriendjes van de verkoper weten we nu ook wie zulk werk heeft geleverd..
Fijne reclame en wat een bemoeienissen.

Linnie050

Re: Geen aankoopbewijs ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 01:57

Nou inderdaad schrik ervan:(

En inderdaad nooit je wagen terugbrengen zonder aankoop bewijs.
Helaas kan dat niet meer in deze tijd.

Ts het is erg triest hoe het verlopen is.
Enige voordeel is dat er bokkers zijn die de man kennen en dat er nu wel serieus naar gekeken wordt.

Tuurlijk had jij de wagen zelf moeten bekijken een leer momentje.
De verkoper moet ook voordat hij wat aflevert ook bekijken wat hij verkoopt.

Zorg dat ze het aankoopbewijs naar je mailen of aangetekend opsturen.

En inderdaad was het netter geweest als de wagen was opgehaald omdat je al eens die kant op gereden bent.

Ik zou hier verder nu niks meer over zeggen zodat het topic open blijft.
Kan je straks melden hoe de verkoper het nu opgelost heeft.
En of er dus een goede oplossing is gekomen.

Succes.

roekes

Re: Geen aankoopbewijs ontvangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 06:54

Ben nu toch wel erg benieuwd waar ze deze wagen heeft gekocht. Blijf het goed vinden dat de verkoper de wagen toch wil herstellen ook al komt ts er pas na enige maanden achter. Ze had er net zo goed zelf aan kunnen lassen en slijpen. De foto's van de banden zegt niks, mijn banden zagen er nog zo uit na een half jaar intensief gebruik....