Voor 900 euro opgelicht..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:37

dalmarieke schreef:
kan je het bedrag niet storneren?

Daar hebben we het nu al een aantal posts over. Geld wat je zelf overmaakt naar een ander kun je niet storneren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 10:59

nikysa90 schreef:
wat erg voor je! Ik heb het eens gehad met een zadeldekje van een Franse website. Betaald en nooit ontvangen. Ik kon bij mijn bank (abn amro) terecht om de overboeking terug te laten draaien!! Ik moest een formulier invullen en daarop verklaren dat ik het betaalde nooit ontvangen had, ook de correspondentie met de verkoper moest ik bijvoegen. De bank heeft het geregeld en ik heb mijn geld terug gekregen. Is natuurlijk geen 900 geweest, maar ik bedoel maar; het kan dus wel!!
veel succes!

Bijzonder dat de ABN AMRO dat gedaan heeft. Ik heb vorig jaar nog gevraagd bij hen om 150 euro terug te halen (ook zo'n soortig akkefietje), maar volgend die bank kon ik dat geld niet meer terug halen.... Ze deden niets voor me - weg geld :-(.

Ik ben niet zo goed meer in vertrouwen qua dit soort zaken.... Heel erg vervelend, TS. Wel apart dat hij blijft mailen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:06

Twiggy2008 schreef:
Bijzonder dat de ABN AMRO dat gedaan heeft. Ik heb vorig jaar nog gevraagd bij hen om 150 euro terug te halen (ook zo'n soortig akkefietje), maar volgend die bank kon ik dat geld niet meer terug halen.... Ze deden niets voor me - weg geld :-(.

Ik ben niet zo goed meer in vertrouwen qua dit soort zaken.... Heel erg vervelend, TS. Wel apart dat hij blijft mailen.

https://www.abnamro.nl/nl/prive/interne ... talen.html
Citaat:
Heeft u een bedrag overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer? Misschien een te hoog bedrag, of een bedrag 2 keer betaald? Dan kunt u het volgende doen:

Kent u de ontvanger? Vraag dan het te veel betaalde bedrag terug te boeken.

Kent u de ontvanger niet? Neem dan contact op met ABN AMRO. Wij vragen de ontvanger van uw betaling het bedrag naar u terug te boeken.

Als de ontvanger het te veel betaalde bedrag niet wil terugboeken, kunt u met een juridische procedure het bedrag terugvragen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:10

Zelf niet meegemaakt. Wel ken ik mensen die dit bijna hadden meegemaakt maar bij zoeken via google op IP adres c.q. naam kregen ze in het Frans het bericht dat die persoon een oplichter was, dus bestelling nooit betaald.
Dat weet ik omdat ik om de vertaling werd gevraagd van hetgeen google liet zien in het Frans.
Spijtig dit want is erg veel geld. Sterkte.

Yipee

Re: Voor 900 euro opgelicht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:16

Kans dat je je geld terug gaat zien is minimaal. Zelf ben ik een aantal jaar geleden via marktplaats voor 150 euro opgelicht. Verder zijn alle transacties via marktplaats altijd goed verlopen. Soms zit er een rotte appel tussen.

Ik heb toen mijn bank ook verzocht om contact op te nemen met persoon van de tegenrekening, helemaal makkelijk omdat diegene bij dezelfde bank zat. De dame van de bank heeft die crimineel gewoon gesproken aan de telefoon maar het heeft niks uitgehaald. Persoon in kwestie hield stug vol dat het verzonden was zogenaamd. Maar natuurlijk heb ik het nooit gezien en de bank mag geen persoonsgegevens vrijgeven.

Ik heb nu voor mijzelf een maximum bedrag vastgesteld wat ik als risico wil lopen. Als ik iets wil kopen wat hoger is dan dat bedrag tweedehands, dan haal ik alleen nog maar op.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:31

Dit is gewoon een oplichter, dat is wel duidelijk doordat hij nog eens extra geld probeert te vangen door net te doen alsof het pakketje niet goed verstuurd is. Best kans dat dat Franse rekeningnr. als catfish is gebruikt.

Daar mag imo ook best veel hard tegenop getreden worden ipv ach ja privacy enzo he.. Sorry..

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 23:44

Ik ga morgen nog maar is de bank bellen.. Wie weet kunnen ze nog wat doen.
Heb de marktplaats achtkgr site nog een mail gestuurd waar ik het zadel gekocht zou hebben en die hebben niet gereageerd.. Advertentie staat er nog steeds op.

Baal echt heel erg..
Misschien toch naar de gendarmerie maar ik heb grote twijfels of die man nou bestaat of niet. Dan is het al helemaal een verloren zaak.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 00:15

Die man bestaat wel...door wie ben je anders opgelicht? ;)

Misschien kunnen zij iets met het IP-adres?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 00:55

Shirley schreef:
Die man bestaat wel...door wie ben je anders opgelicht? ;)

Misschien kunnen zij iets met het IP-adres?

Het IP adres is via een IP block. Ik kom uit in amerika midden in een meer... Dat is dus een mooie IP blocker.
Waarschijnlijk heeft hij gewoon iemand gebruikt.. En weet die meneer niet eens dat hij ervoor gebruikt wordt.
Of het is wel echt hem maar dat lijkt me stug..

Heb een mail gestuurd naar hem met een ander email adres of hij het zadel nog had etc. En precies dezelfde mail. Ja het zadel is er nog.. -O-
Heb weer gevraagd naar adres en eventueel voor verzenden rekeningnummer. Kijken waar hij nu mee aan komt zetten..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:04

Wat erg toch -O-

Vraag zijn adres omdat je verspreid door Frankrijk familie en kennissen hebt wonen ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 01:57

Als hij nu zegt het zadel nog te hebben. Kun je dan niet eventueel zeggen dat je 'm wilt ophalen? En dan eens kijken of je iets met dat adres kan. En misschien je familie langs laten gaan?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 02:08

Ik denk dat hij geen adres geeft hoor.
Ben bang dat er helemaal geen zadel is :(
Misschien de naam en de link van de advertentie hier melden en op sitess waar je oplichters kan aanmelden.
Als mensen googlen op bv het rekeningnummer dat ze gewaarschuwd zijn.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 05:58

Maar een rekeningnummer is toch terug te leiden tot een persoon?

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 07:37

Dit gebeurt ook andersom en dan proberen ze jouw dure spullen te kopen ..jij opsturen,hun nooit betalen.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:49

In de Geldgids van de Consumentenbond staat deze maand een aardige tip. Banken geven inderdaad geen naam als je digitaal overmaakt naar een andere IBAN-rekening. Maar: als je met een ouderwets papieren overschrijvingsformulier 1 eurocent overmaakt naar diezelfde rekening verschijnt er na een paar dagen in je eigen afschrijvingenoverzicht wél een naam bij het rekeningnummer. Wellicht het proberen waard?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:34

wilma84 schreef:
In de Geldgids van de Consumentenbond staat deze maand een aardige tip. Banken geven inderdaad geen naam als je digitaal overmaakt naar een andere IBAN-rekening. Maar: als je met een ouderwets papieren overschrijvingsformulier 1 eurocent overmaakt naar diezelfde rekening verschijnt er na een paar dagen in je eigen afschrijvingenoverzicht wél een naam bij het rekeningnummer. Wellicht het proberen waard?

Dàt is interessant om weten! TS, kan je hier niets mee?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:10

xAnnouk schreef:
Hij had nog zijn adres gestuurd, naam en zelfs een foto van zijn identiteitskaart..
Ik dacht, dat zit helemaal goed..

Ik vrees dat het voor ts te laat is, voor meelezers: hoe weet je dat de foto van verkoper is?

Oplichters spelen zowel aan de koper als verkoper kant. Met de foto's die ze aan de ene kant opvragen proberen ze aan de andere kant vertrouwen te winnen. Enz.

antje_vip schreef:
Mijn vader had ook in het buitenland, een motor van €7000 gekocht, denk maar niet dat die motor ooit verscheept werd.

Auw. Dat is inderdaad ook wel een klassieke -O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 22:32

Grote bedragen naar buitenland betaal ik via PayPal. Ik laat de verkoper een factuur sturen via PayPal. Dan ben je gedekt

cygnusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 11:32

Paypal is altijd veiliger hierin idd. Kun je meestal het tenminste nog laten terugboeken!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:18

Is er nog nieuws, ts?

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:42

maximuss schreef:
Is er nog nieuws, ts?

Nee helaas niet.. De 900€ kan ik op mijn buik schrijven. De politie doet helemaal niks

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:57

Dat is balen! -O-

susan8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:53

Het is inderdaad vreselijk dat je niemand meer kan vertrouwen.En dan die onmacht dat er eigenlijk niks
aan kan worden gedaan of niet veel.
Ik zit met een soortgelijke gebeurtenis en kan het nog nauwelijks verkroppen.Wij kochten gezamenlijk een caravan als laatste wil voor een dierbare voor een kleine fijne tijd door te brengen.Na goed uitzoeken toch opgelicht voor 700 euro.Geen caravan geen laatste pleziertje en nu dubbel gedupeerd door de caravanhandel.Wat ik maar wil zeggen je kan iets nog zo goed uitzoeken...als ze kwaad willen dan kun je er zo vreselijk weinig aan doen.Ik voel met je mee ook al heb je er niks aan.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-09-16 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: naam uit bericht gehaald van de caravan handelaar.

Moiraliann

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:29

Er lopen helaas een hoop slechte mensen op deze wereld. En balen dat de politie er niks kan en tegen wil doen.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:54

De kans dat deze persoon echt in Frankrijk zit is klein. Het riekt namelijk erg naar een Nigeriaanse fraude.
De kans dat je het geld terugkrijgt is minimaal.
Aangifte doen, altijd ook al is de kans dat je er ooit wat van hoort zeer klein.
Naar Frankrijk tuffen om aangifte te doen, verloren moeite.
Ik denk dat er een stroman in Frankrijk zit die af en doe de rekening leeg pint en doorstuurt naar Nigeria. (hij gebruikt niet voor niets een IP blokker)