dalmarieke schreef:kan je het bedrag niet storneren?
Daar hebben we het nu al een aantal posts over. Geld wat je zelf overmaakt naar een ander kun je niet storneren.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nikysa90 schreef:wat erg voor je! Ik heb het eens gehad met een zadeldekje van een Franse website. Betaald en nooit ontvangen. Ik kon bij mijn bank (abn amro) terecht om de overboeking terug te laten draaien!! Ik moest een formulier invullen en daarop verklaren dat ik het betaalde nooit ontvangen had, ook de correspondentie met de verkoper moest ik bijvoegen. De bank heeft het geregeld en ik heb mijn geld terug gekregen. Is natuurlijk geen 900 geweest, maar ik bedoel maar; het kan dus wel!!
veel succes!
Twiggy2008 schreef:Bijzonder dat de ABN AMRO dat gedaan heeft. Ik heb vorig jaar nog gevraagd bij hen om 150 euro terug te halen (ook zo'n soortig akkefietje), maar volgend die bank kon ik dat geld niet meer terug halen.... Ze deden niets voor me - weg geld :-(.
Ik ben niet zo goed meer in vertrouwen qua dit soort zaken.... Heel erg vervelend, TS. Wel apart dat hij blijft mailen.
Citaat:Heeft u een bedrag overgemaakt naar een verkeerd rekeningnummer? Misschien een te hoog bedrag, of een bedrag 2 keer betaald? Dan kunt u het volgende doen:
Kent u de ontvanger? Vraag dan het te veel betaalde bedrag terug te boeken.
Kent u de ontvanger niet? Neem dan contact op met ABN AMRO. Wij vragen de ontvanger van uw betaling het bedrag naar u terug te boeken.
Als de ontvanger het te veel betaalde bedrag niet wil terugboeken, kunt u met een juridische procedure het bedrag terugvragen.

Shirley schreef:Die man bestaat wel...door wie ben je anders opgelicht?
Misschien kunnen zij iets met het IP-adres?

wilma84 schreef:In de Geldgids van de Consumentenbond staat deze maand een aardige tip. Banken geven inderdaad geen naam als je digitaal overmaakt naar een andere IBAN-rekening. Maar: als je met een ouderwets papieren overschrijvingsformulier 1 eurocent overmaakt naar diezelfde rekening verschijnt er na een paar dagen in je eigen afschrijvingenoverzicht wél een naam bij het rekeningnummer. Wellicht het proberen waard?
xAnnouk schreef:Hij had nog zijn adres gestuurd, naam en zelfs een foto van zijn identiteitskaart..
Ik dacht, dat zit helemaal goed..
antje_vip schreef:Mijn vader had ook in het buitenland, een motor van €7000 gekocht, denk maar niet dat die motor ooit verscheept werd.