8nnemiek schreef:Zijn er ook mensen die zo'n deken onder een westernzadel hebben?
Wij hebben net dekens aangeschaft voor westernzadels. Voor engels zadel paste echt niet.
Wij hebben de Montana in donker blauw. Vielen wel wat klein. Gat is mooi groot.
De 2 quarters had ik 185 voor besteld, maar bleven ze naakt op de kont. 195 hebben ze iets wat grote hals en veel ruimte voor, maar verder mooi ruim.
Voor mn NF ruin had ik 175 en nu 185. Is hij wel ietsjes lang naar beneden, maar hij zit verder netjes.
Heb ze bij Leovet besteld, daar hadden ze onze maten nog. Liever had ik met zebra, maar was niet meer te vinden in beide maten.

Mijn buitenrijdgenootjes reden zonder vroeger. Mijn paard met deken werd niet lastig gevallen door de dazen en was rustig, hun paarden daarintegen werden helemaal gek van die rotbeesten. Sinds die rit hebben ze ook dekentjes en kunnen ze ook rijden in alle rust. Vliegensprays gebruikte ik vroeger, maar nadat wetenschappelijk onderzoek meermaals heeft laten uitwijzen dat dazen NIET ruiken, ben ik ermee gestopt. Is echt enorme geldverspilling. Dan investeer ik liever in dekens.