2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:52

Babootje schreef:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in 1 week krijg ik geen afspraak met de zadelmaker hoor....

Dat kan goed zijn, maar ding is dat de koper zei dat de passer binnen een week ging komen. Als dat wegens ziekte niet doorgegaan was, had de koper dit kunnen melden.
De verkoper kan dat ook niet niet rieken dat de zadelpasser zich om welke reden niet aan zijn afspraak heeft gehouden.

bruintje123

Re: 2dehands zadel verkocht en na maand terug willen brengen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 15:54

Zelfs de dag er op.
Maar dat was toeval :+

Maar als die afgesproken week niet lukt laat je dat toch even weten?
Ik kan me wel voorstellen als je niets hoort dat je denkt dat het verkocht is.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:03

Ik vind zelfs een termijn van een week al lang. Als ik zadels verkoop hebben ze 24 uur om het zadel te passen en terug te brengen. Bij uitzondering kan dit in overleg iets langer worden, maar zeker niet langer dan een week.
Bij een particulier is verkocht nu eenmaal verkocht en heb je garantie tot de voordeur dicht is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 16:14

Ik heb gelukkig ook zo'n lieve verkoper gehad waar ik het zadel een week mee kreeg om de zadelmaker te laten komen.
Waarvan ik ook verwachtte dat een week ook zeker te doen was om die afspraak te krijgen.

Dus die verkopers bestaan gelukkig wel.
Dit was met een contractje erbij.

Gelukkig paste het zadel.
En heb ik de dag erna de verkoper al blij kunnen maken dat het verkocht was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:25

Babootje, afspraak is afspraak (afspraak was binnen een week terug als die niet zou passen), en dat de zadelmaker langer duurt omdat ze in dit geval ziek is heeft TS niks mee nodig. Het was anders geweest als de koper het allemaal netjes had gemeld en had overlegd.
Die heeft zelf nergens de moeite voor genomen om TS hiervan op de hoogte te houden en wilt haar door haar eigen laksheid ts afschilderen als oplichter 8)7

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:31

kiki1976 schreef:
Babootje, afspraak is afspraak (afspraak was binnen een week terug als die niet zou passen), en dat de zadelmaker langer duurt omdat ze in dit geval ziek is heeft TS niks mee nodig. Het was anders geweest als de koper het allemaal netjes had gemeld en had overlegd.
Die heeft zelf nergens de moeite voor genomen om TS hiervan op de hoogte te houden en wilt haar door haar eigen laksheid ts afschilderen als oplichter 8)7

Volgens mij is er geen duidelijke afspraak gemaakt. TS zegt: "ze zei zoiets als volgende week komt de zadelmaker"? Lijkt me niet echt een afspraak. Bovendien is alleen TS hier aan het woord en hebben we niet de andere kant van het verhaal. Zoals ik zeg: ik vind een maand niet lang. Jammer van de onduidelijke afspraken, maar ook TS had wat duidelijker afspraken kunnen maken.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:34

Dat alles maakt TS nog steeds echt geen oplichter :')

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 17:41

Babootje schreef:
kiki1976 schreef:

Volgens mij is er geen duidelijke afspraak gemaakt. TS zegt: "ze zei zoiets als volgende week komt de zadelmaker"? Lijkt me niet echt een afspraak. Bovendien is alleen TS hier aan het woord en hebben we niet de andere kant van het verhaal. Zoals ik zeg: ik vind een maand niet lang. Jammer van de onduidelijke afspraken, maar ook TS had wat duidelijker afspraken kunnen maken.

Vakantietijd is juli/augustus, ruim daarvoor is het al verkocht en ze komt nu pas mekkeren.....
Het is al erg aardig dat het na het passen met de zadelmaker terug mocht, je kan ook gewoon je paard meenemen om te passen. Je moet maar weer afwachten wat voor knakker/zadelpasser het is en hoe er met het zadel omgesprongen wordt.
Het is geen nieuw zadel met retourgarantie, bovendien pas je die ook altijd op je paard voordat je het koopt. Dit was andersom. Gewoon laksheid van de koper en dan nog dreigen ook, niet netjes maar gewoon stom. TS heeft het keurig gedaan!