Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Setteli schreef:Ik betaal nu 155 per paard. Dat is incl stal, gehele dag weide (zomer en winter), elke dag uitmesten en opstrooien (stro), onbeperkt ruwvoer, en voeren van krachtvoer. Krachtvoer moet ik wel zelf betalen, dit zet ik klaar en wordt in de ochtend gevoerd. Avond doe ik zelf. Ruime buitenbak met verlichting. En goede uitrijmogelijkheden (weg over steken en ik ben in het bos).
Ik denk dat voor de huidige klanten er de optie moet zijn om te kiezen voor wel of geen gebruik van de binnenbak en voor nieuwe klanten alleen met gebruik. Dit lijkt mij een hele goede oplossing.
Pensionhouder mag nog stallen bijbouwen, dus er is zeker ruimte voor nieuwe klanten.
Prijs zou bij de binnenbak tussen de 175 en 225 komen.
nijland schreef:Bij ons is er afgelopen winter ook een mini binnenbakje bij gebouwd.er is van te voren gevraagd aan de pensionklanten wie er gebruik van wilde maken en wie niet en daar hebben ze de prijsverhoging ook op gebaseerd.de pensioners die er geen gebruik van willen maken betalen er ook niet voor, en diegene die er wel gebruik van willen maken wel. Komen er nieuwe pensioners bij dan hebben ze geen keus en betalen ze automatisch ook voor gebruik van de binnenbak.
Met andere woorden: de oude pensioners die er niet aan wilde,hoeven er ook niet voor te betalen en mogen er dus geen gebruik van maken.
Hier werken ze overigens met een lijst waarop je schrijft hoelaat je de bak in gaat, als er dan mest nog in lig of allemaal kuilen in de bak zitten kunnen ze die persoon erop aan spreken.
mag schreef:Dat scheelt idd wel veel. De grondprijzen zullen lager zijn maar de bouw- en energiekosten ed blijven gelijk waar je ook zit lijkt me. Simpele stallen beginnen hier bij 220,- met binnenbak 350,-.
skyeboxer schreef:Altijd een lastig punt. Je staat ergens lekker met je paard en dan veranderd de situatie. Het lijkt me eerlijk dat bestaande klanten het aanbod krijgen te blijven staan voor dezelfde prijs mits ze geen gebruik maken van de nieuwe bak. Voor bestaande klanten die gebruik willen maken van de bak een verhoging van max. 50 euro. Nieuwe klanten betalen de nieuwe prijs. Hiebij de kanttekening dat eenmaal voor de bak gekozen dit niet meer kan worden terug gedraaid. Dus niet in de zomer niet en in de winter wel. Zo blijft iedereen te vrede. De klanten wie niet voor de bak betalen verdwijnen langzaam via natuurlijk verloop.
Setteli schreef:Er zijn een heleboel die hun paard in een inloopstal hebben staan. Weet zo even niet precies hoeveel, maar schat een stuk of 15-17. Daar zit meer dan de helft die zeker weten geen gebruik gaat maken van de binnenbak. Ik denk, dat als die huurders weg zouden moeten, omdat ze de verhoging niet willen/kunnen betalen, je die inloopstal niet 1-2-3 weer vol hebt. Ik zou persoonlijk geen 200 euro voor een inloopstal betalen als ik geen gebruik maak van een bak (deze mensen rijden dus niet en zie je ook niet in de buitenbak, dus ook niet in de binnenbak).
Dus ik denk dat de stalhouder hier zichzelf mee in de vingers snijdt als ze deze huurders het volle pond laten betalen met het risico dat ze opstappen en ze met lege handen staan.
Er komen nieuwe stallen (boxen) bij, dus voor nieuwe huurders die het volle pond gaan betalen, is er zeker ruimte. Degenen die nu al in een box staan, kiest denk ik het grootste deel ervoor om gebruik te maken van de binnenbak.
Ik denk dus dat de stalhouder een aantal opties kan voorstellen:
1. Huidige huurders die geen gebruik gaan maken van de binnenbak blijven de huidige prijs betalen
2. Huidige huurders die wel gebruik gaan maken van de binnenbak, betalen de verhoging
3. Nieuwe huurders betalen de verhoogde prijs, ongeacht of ze wel of geen gebruik maken van de binnenbak.
Kiezen huurders eerst voor geen gebruik (dus huidige prijs) en evt later toch wel, dan zou dat uiteraard kunnen, maar dan later niet weer terug. Eenmaal gekozen, blijft gekozen.