Een pony, veel draven, en zware borsten...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:12

Laatst bijgewerkt door Speedster op 19-07-16 15:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:13

Pandora2 schreef:
http://www.kiesdejuistesportbh.nl Echt top bh's en supergoede service !
Misschien is het al genoemd, heb niet alle reacties gelezen :o

De bh's die ze verkopen zijn goed, maar je mening over de service deel ik niet.

Heb al eens gehad dat ze een bh naar mijn oude adres gestuurd hadden, terwijl ik bij het bestellen echt mijn nieuwe heb opgegeven.
En wat ze me de laatste keer geflikt hebben, nee, dat is echt te belachelijk voor woorden.

Als klant gekleineerd aan de telefoon omdat ik de instructies op de website niet gevolgd zou hebben, terwijl ik die hele instructies niet in beeld gekregen heb bij mijn bestelling. Uiteindelijk gewoon 1,50 'handelingskosten' niet terugbetaald krijgen omdat de bh die ik besteld heb niet meer leverbaar is.
Volgens de wet koop op afstand heb je recht op retour van het complete bedrag als zij niet kunnen leveren wat je besteld, maar ja, ga om 50 euro maar eens een advocaat op hun dak sturen...

Nee, never nooit meer dat ik daar een bh koop en ik zal ze ook echt aan niemand aanbevelen :n

Ik heb inmiddels wel goede ervaringen met Sportbh.com en ik en fan van het merk Moving Comfort.
Ik heb daar nu een paar verschillende modellen van en ze zitten allemaal erg prettig met rijden en hardlopen.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:14

Ik heb een 75G -70H, en heb toen bij een speciaalzaak voor grotere borsten een sportBH gekocht.
Die met ritsen voorop, of die 'soepele' stofbehaatjes geven 0,0 steun.

Zou toch echt op zoek gaan naar een goedpassende sportBH in de wat duurdere winkels.
Kost wat, maar dan heb je wel wat.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:15

Kirania

Re: Een pony, veel draven, en zware borsten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 15:32

Weer leuke suggesties! Enkel dat van afvallen snap ik niet - dat is namelijk exact mijn probleem. Ik ben slank van statuur, weeg 60 kilo en meet 1m69, en mijn borsten zijn een beetje te groot voor mijn ribbenkast. Toen ik mijn check-ups nog regelmatig kreeg voor scoliose raadden ze me zelfs aan om bij te komen, dat het een beetje werd gelijkgetrokken, moest ik geluk hebben. Maar ik voel me goed in mijn lijf, dus dat kunnen ze op hun buik schrijven :P Dan maar een goede sportbeha he.

Rintah, ben je echt tevreden met die van decathlon? Ik vind die er altijd zo flimsy uit zien :=

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:39

Ik heb maat 80E, en in het normale leven draag ik de minimisers van de hunkermüler, en als ik moet sporten, hardlopen of paardrijden gaat daar de stevigste sportBH van de hema overheen, de dames gaan dan echt geen kant meer op.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:41

Ik zei afvallen omdat het mij heeft geholpen. En ik las 85d, waardoor ik dacht dat je wat breder was dan je bent. Weet je zeker dat je de goede maat hebt? 85 is vrij breed voor jou gewicht. Ik weeg hetzelfde en heb 70.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:51

Ik ben 1.74 ik weeg 69 kg en ik heb ook 85, dus zo raar is dat niet

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 15:55

http://www.wiggle.nl/shock-absorber-spo ... 60358932nl

Deze heb ik (shock absorber) dat is volgensmij een level 4 voor extreme sport. Ik herken t probleem met cup 85E ik deed al vaak een gewone bh aan met daarover een sport bh en daarover een veel te strak topje en dan een gewoon shirt of whatever. En dan nog was t t niet. Dit is de eerste sportbh die t enigszins op de plaats houd. Beter zelf nog niet gevonden.

85 is idd niet zo raar. De een is nu eenmaal breder in z'n borstkast dan de ander.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:02

Ik gebruik zelf ook die van de Hema en die zijn voor mij prima.

Als je echt meerdere lichamelijke klachten hebt, naast het paardrijden, zou ik misschien toch eens een borstverkleining overwegen. Ik meet 1,65 weeg rond de 60 kilo en had een flinke cup G/F (omvang 70). Ook ik werd na geroepen, na gekeken, maar ook veel rug en nek klachten. Ik moet zeggen: ik heb er heel veel baat bij gehad en heb er na 5jaar nog geen seconde spijt van gehad.
Ik heb ook een angst voor ziekenhuizen/operaties, maar ik heb het ook overleeft haha. Je bent een paar weken uit de running, maar dat is het wel waard!
In vele gevallen wordt de operatie door je zorgverzekeraar vergoed, maar dan moet je wel echt klachten hebben.

Verder succes met je keuze voor de juiste sportbeha! :o

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:12

Ok, dan zit ik er blijkbaar naast! Dacht echt dat 85 onder de bredere maten viel. laat dat afvalverhaal maar zitten dan ;) hoewel het mij met eerder 63 kilo bij 1,74 en 70g werd aangeraden en ook hielp. Boven de 60 kilo krijg ik te grote borsten. Niet omdat ik te zwaar zou zijn maar vanwege mijn Verhoudingen, heb ook rugklachten. Maar jij hebt denk ik een heel andere bouw. Ik hou er nu over op, het helpt je toch niet.

Ik hoop dat je een oplossing vind!

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:49

Ik heb nu al verschillende BHs van Shockabsorber gehad en ik zweer erbij. Met mijn E/F houdt het alles goed vast. Ben wel van pasvorm veranderd, had er eerst een met van onder een elastieken band, maar die klapte om door de vetjes op mijn ribben :')

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 16:55

Shock absorber. Had er altijd minstens 2 over elkaar toen ik nog 75F/G had. Had altijd de zwart witte rond de 60,-.
Nu borst verkleining gehad is zeker een aanrader als je nog meer klachten hebt.

Wat ook super helpt; body protector :))

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:02

Skyefate schreef:
Weer leuke suggesties! Enkel dat van afvallen snap ik niet - dat is namelijk exact mijn probleem. Ik ben slank van statuur, weeg 60 kilo en meet 1m69, en mijn borsten zijn een beetje te groot voor mijn ribbenkast. Toen ik mijn check-ups nog regelmatig kreeg voor scoliose raadden ze me zelfs aan om bij te komen, dat het een beetje werd gelijkgetrokken, moest ik geluk hebben. Maar ik voel me goed in mijn lijf, dus dat kunnen ze op hun buik schrijven :P Dan maar een goede sportbeha he.

Rintah, ben je echt tevreden met die van decathlon? Ik vind die er altijd zo flimsy uit zien :=

oh, had gewoon de eerste link die ik vond gepakt :+ Als het een nepperd is dan niet halen, maar volgens mij is dit gewoon een echte. Het ging me in ieder geval om dit model, niet om waar die vandaan komt :+

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:04

Idd een shock absorber, ik heb zelf een level 3.
Bodyprotector dragen helpt ook enorm.
Sinds ik met een bodyprotector rijd, maakt het eigenlijk niet meer uit welke bh ik aan heb, dan blijft het door de bodyprotector wel op zijn plek. Wel heb ik een duurdere bodyprotector (Airowear) moeten kopen. Andere merken /modellen zijn minder geschikt voor vrouwelijke vormen, aan de ene kant worden ze dan geplet en van boven gingen ze bij mij wijd staan en dan keek ik zo mijn eigen boezem in en zag mijn eigen handen niet meer :').

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:08

Ik heb 85E en rijd met een bh met daarover heen een heel strak sporthemd in een te kleine maat. Het is van dik lycra of elasthan (kan het label niet meer lezen). Werkt prima voor mij. Sportbh's vond ik bij het passen altijd nog te veel op en neer gaan. Het beste werkt het om je borsten helemaal plat tegen je lijf te zwachtelen. Zo'n hemdje is dan een goede tweede keus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:12

Zapje schreef:
Ok, dan zit ik er blijkbaar naast! Dacht echt dat 85 onder de bredere maten viel. laat dat afvalverhaal maar zitten dan ;) hoewel het mij met eerder 63 kilo bij 1,74 en 70g werd aangeraden en ook hielp. Boven de 60 kilo krijg ik te grote borsten. Niet omdat ik te zwaar zou zijn maar vanwege mijn Verhoudingen, heb ook rugklachten. Maar jij hebt denk ik een heel andere bouw. Ik hou er nu over op, het helpt je toch niet.

Ik hoop dat je een oplossing vind!

85 is imo ook echt wel een brede maat. Ik denk eerder dat TS zoals veel vrouwen misschien gewoon de verkeerde maat bh's draagt... en dan zitten ze sowieso niet lekker. Veel mensen dragen veel te ruime maten. TS, hier staan wat tips om te meten. Misschien scheelt dat ook al, is zeker de moeite waard om even te proberen (ik droeg eerst ook verkeerde maten).

Verder: shockabsorber vind ik erg prettig, alles wordt flink platgedrukt maar het blijft wel beter zitten :')

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:19

Ze kan ook gewoon een brede bouw van boven hebben. :) Al kan het natuurlijk nooit kwaad om opnieuw je maat te bekijken. Je maten veranderen nogal eens in je leven! :)

Zelf heb ik een super fijne sportbh van de livera. Maar ik kan die niet meer vinden op hun website, dus mogelijk niet meer te bestellen.

GerdaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:39

Ik heb er ook zo een hekel aan als het spul heen en weer gaat, ik ben helemaal fan van de freya active. En de sportbh van Anita zijn ook erg fijn. Laat je vooral eens goed opmeten, en als je er straks nog een sportbh bij wilt kijk ook eens op marktplaats, er worden ook heel veel nieuwe aangeboden voor de helft van de prijs.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:43

Sannens schreef:
Ze kan ook gewoon een brede bouw van boven hebben. :) Al kan het natuurlijk nooit kwaad om opnieuw je maat te bekijken. Je maten veranderen nogal eens in je leven! :)

Zelf heb ik een super fijne sportbh van de livera. Maar ik kan die niet meer vinden op hun website, dus mogelijk niet meer te bestellen.

Kan ook, maar ik ben zelf ook erg breed (schouders) maar kwam erachter dat ik toch echt maar 65 zou moeten dragen (nu ben ik wel kleiner dan TS)... misschien is TS echt gewoon erg breed, dat kan natuurlijk, maar aangezien er zoveel vrouwen de verkeerde maat dragen zou het best eens kunnen dat dat hier ook het geval is.

abrina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:48

Shock absorber werkt perfect.
Je kan ook naar een goede sportzaak gaan. Die hebben ook goede sportbeha's en kunnen je ook adviseren.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 17:52

Ik heb het filmpje eens overlopen en gaan zoeken naar een europese maattabel in cm's gemeten. Ik kom uit op een 70E of F. Ik ben inderdaad bovenlangs gemeten en niet op de plek van de band destijds. Dus ja, ik denk dat je gelijk hebt Fenrir - misschien draag ik gewoon falikant de verkeerde maten :P Moet je je inbeelden dat ik vroeger B droeg. Het ligt een beetje op het randje - Ik zit op 22.5 cm dus het valt er wat tussen. Toch eens gaan shoppen zaterdag denk ik.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 17:55

Skyefate schreef:

Met jou lengte en gewicht lijkt de bh maat die je noemt mij niet mogelijk. Wat een goede optie is is dat je gewoon een te grote omvang draagt.
Minimaal 80% van je borst hoort ondersteuning vanuit de band te krijgen, je bandjes bovenaan zijn niet bedoelt om gewicht te dragen. Een bh hoort strak om je lijf je zitten, zeker een sportbh.
Als je jezelf op meet; recht onder je borsten je omvang, op hoeveel cm kom je dan?

Ik heb maat 75h en mijn borsten blijven ook gewoon stil met draven en galopperen buiten de normale en noodzakelijke beweging.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 17:59

Smurffie, ik had me net opgemeten in de reactie boven je :P

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 18:02

Ha heb je toch dezelfde maat als ik :P Dan zit 85D echt niet lekker lijkt me.. Is een groot verschil.