wanneer telt garantie bij een paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 15:53

hallo,
mag ik eens vragen liggen er momenteel nog mensen in proces met een nederlandse paardenhandelaar?
kunnen die mij anders misschien eens een priveberichtje sturen?

gr fante

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:58

bigone schreef:
SuzanH schreef:
Wat vervelend voor je dat je zo een paard hebt gekocht. Als je zes maanden garantie hebt dan heb je die ook echt en zal ik anders rechtsbijstand aanvragen oid.

In werkelijkheid kunnen dingen wel anders uit pakken, ben zelf ook belazerd met een paard. 9 van de 10 paarden die gekocht worden blijken achteraf toch niet een goede match of naar de slacht te moeten ect. Lastige is dat het altijd zo'n ja en nee spelletje wordt.

Sterkte ermee!

Dat is wel heel erg veel, enkele keren gaan rijden en heel goed zelf laten keuren en dan kan ik me niet voorstellen dat het negen van de tien keer mis gaat, dan stonden er wel duizenden van deze topics op bokt.

Ik heb 7 keer een paard gekocht, waarbij 5 keer supergoed en 2 keer inderdaad supermis.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 18:07

fante schreef:
Babootje schreef:
Wil of kan de veearts die de gebreken geconstateerd heeft dat niet doen dan? Maakt niet uit of het een veearts is in NL of Belgie.

Jawel heeft dat gedaan.maar de verkoper geloofd het niet.hij denkt dat wij corrupt zijn.als er 1 iemand corrupt is is hij het wel.

De verkoper heeft niks te geloven. Als ik jou was zou ik de verkoper niet meer benaderen maar hem dagvaarden mag hij bij de rechter gaan vertellen waarom jij corrupt ben en hij niet.

Jij moet ervan uit kunnen gaan dat een verkooprapport klopt bij het paard. Dat is in dit geval niet zo. Slamdunkcase als jij een dierenarts aan jouw kant hebt.

Daarnaast heb je al gegoogeld op de handelaar in kwestie? Alle negatieve berichten bij je productie bijleveren et voila.

Niet andere dierenartsen benaderen kost je alleen maar geld, en dan blijf je in het welles niettus spelletje. Duidelijk zijn, een briefje dat je voor 1 augustus wil dat het paard opgehaald wordt en dat je geld teruggegeven wordt en zo niet dan heeft hij 3 augustus de dagvaarding in zijn handen.

Ik ben daar makkelijk in hoor, graaf je graf maar als je dat zo nodig wil

Little_Gift

Re: wanneer telt garantie bij een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:32

Let aub op! Hij is tijd aan het rekken!
Je bent nu ondertussen alweer een maand extra gepasseerd sinds constatering... als hij het maar lang genoeg rekt, dan zijn je 6 maanden straks op voor je goed en wel stappen zet!
Nu is er alleen nog maar mondeling melding gemaakt en kun je dus niet bewijzen wanneer je dit voor het eerst meldde!
Maak hem dan op zijn minst een aangetekend schrijven over met het verslag van de dierenarts (die je al hebt) én alle datums in opgesomd van 1ste keer manken tot vaststelling letsels op foto enz!
Beter nog zou idd dagvaarden zijn, maar aangetekend schrijven is ook al iets meer dan woordelijk!

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 12:33

Ik zou ook zeker niet de handelaar jouw paard zelf laten ophalen, ben je nou helemaal?
Als hij al zo corrupt is en niet correct, wil je toch helemaal niet dat die man je paard weet staan (toekomstige paard zal hier waarschijnlijk ook komen te staan neem ik aan)?!
Zelf brengen dus en ter plaatse politie laten komen bij overdracht desnoods als getuigen indien hij niet wil aftekenen dat het paard overgedragen en in ontvangst genomen werd wegens gebreken verzwegen tijdens de verkoop!

fante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 21:21

Na 2,5mnd is eindelijk alles rond.met een brief van de advocaat heb ik mijn centjes terug.nu word het meer of 2 controles als we een nieuwtje vinden en een vast contract van een jurist.
Iedereen bedankt voor de hulp

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:05

Gelukkig!

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:19

+:)+

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 22:46

Wat ontzettend fijn dat het gelukt is!

Ben overigens wel benieuwd wat er nu met het paard gebeurd. Die zal hij vast wel weer iemand mee oplichten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-16 18:45

fante schreef:
Na 2,5mnd is eindelijk alles rond.met een brief van de advocaat heb ik mijn centjes terug.nu word het meer of 2 controles als we een nieuwtje vinden en een vast contract van een jurist.
Iedereen bedankt voor de hulp

Super meid! Gefeliciteerd! Je hebt een les geleerd die je bij een nieuwe aankoop goed zal kunnen gebruiken.
Maar je gelukje was wel dat je hebt gekocht bij een handelaar (ook al was het niet zo'n beste). Bij een particulier had het (ook al stond je heel sterk) toch nog echt veel langer kunnen duren.
Dus regel 1 is toch gewoon goed laten keuren. Op foto. En een contract. Ook als je koopt bij een particulier natuurlijk.