Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Elpharo schreef:In het verhaal ben ik er vanuit gegaan dat je Ariat kent voor de verschillen met MH, zo niet, dan moet je het verhaal maar even negeren...haha.

woepsie90 schreef:Hopelijk mag ik hier een vraagje stellen? Ik ben op zoek naar stevige alles schoenen voor onder mijn chaps. Heb nu rubberen platte gevallen.
Ik ga vanaf mijn huis altijd lopend naar stal en er is hier veel regen, modder, heuvels, etc (woon op Engels eiland)... Ik dacht aan Panama Jacks of Timberlands, of die ene van Mountain Peaks. Of andere soortgelijk hoge wandelschoenen.
MAAR...
Zit dat niet vervelend met rijden bij de enkel? Iemand ervaring daarmee? Zie foto
[ Afbeelding ]
Hoor het graag!
prugelpiet schreef:woepsie90 schreef:Hopelijk mag ik hier een vraagje stellen? Ik ben op zoek naar stevige alles schoenen voor onder mijn chaps. Heb nu rubberen platte gevallen.
Ik ga vanaf mijn huis altijd lopend naar stal en er is hier veel regen, modder, heuvels, etc (woon op Engels eiland)... Ik dacht aan Panama Jacks of Timberlands, of die ene van Mountain Peaks. Of andere soortgelijk hoge wandelschoenen.
MAAR...
Zit dat niet vervelend met rijden bij de enkel? Iemand ervaring daarmee? Zie foto
[ Afbeelding ]
Hoor het graag!
Ik ken ze niet icm met chaps, maar ik vind ze wel erg fijn om aan te hebben op stal. Goed grip, dus je glijd niet zo snel uit, stevige schoen, en dus erg fijn!
Als je herenschoenen qua model kan hebben, zou ik voor de leren variant gaan: http://www.wehkamp.nl/herenmode/heren-schoenen/heren-boots/timberland-leren-enkelboots/C22_2B2_B23_564608/
Makkelijker te onderhouden en schoon te maken dan stof
Dennis schreef:Ik loop altijd op mijn grove mountain horse jodhpurs. In mijn werk als hoefsmid en thuis. Ik vind ze super. En ondanks dat ik ze flink mishandel (mest, viezigheid, op mn knieën kleine pony's bekappen) blijven ze lang heel. Mijn huidige paar loop ik zeker 6 jaar iedere dag op nu en ben bij mn ene voet door het keer op de neus heen. Maar doot regelmatig dik in leervet zijn ze nog steeds waterdicht.
https://www.agradi.nl/mountain-horse-pr ... own-38.htm
maar heb je ze ook met rijden wel eens aan, met chaps? Wel fijn dat ze zo lang mee gaan zeg!!
. Ze zijn wel heel dinker bruin hoor. Ik hou meer van zwart, maar het stoort mij zeker niet. En als ik ze vet om waterdicht te houden (2 of 3x per jaar ofzo), pak ik vaak zwart zadel vet, dus ze zijn nov donkerder geworden in de loop der tijd. Dennis schreef:Mijn 1e paar heb ik veel mee gereden. Maar ben veel meer menner dan ruiter. Met of zonder chaps veel mee gereden.
Ik heb een paar nieuwe al klaar staan door een aanbieding laatst. Maar die oude zitten nogzo lekker. Ze zijn wel heel dinker bruin hoor. Ik hou meer van zwart, maar het stoort mij zeker niet. En als ik ze vet om waterdicht te houden (2 of 3x per jaar ofzo), pak ik vaak zwart zadel vet, dus ze zijn nov donkerder geworden in de loop der tijd.