Wandel/rijd 'alles schoenen'..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Re: Wandel/rijd 'alles schoenen'..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:21

Ik heb Hanwag wandelschoenen, kosten wat maar dan heb je ook iets! Prachtige schoenen waar ik de hele week wel op zou kunnen lopen! Dat terwijl ik heel lastige voeten, altijd blaren op mijn hakken...

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:21

Mountain Horse Classic Rider!!

Ik had exact dezelfde eisen en kwam toen deze tegen. Ze vallen vrij groot, maar als je een maat kleiner besteld dan je zelf hebt zitten ze goed. :)

Heb er inmiddels 2 wandelvakantie's en 1 werkvakantie op overleefd, daarnaast alle uren op stal en met (voornamelijk buiten)rijden. En ze zitten zo comfortabel dat ik ze zelfs in mijn vrije tijd draag. :')

Afbeelding

Edit: zie net dat er al over deze schoenen gesproken werd. Op je vraag of ze zwaar zijn, klein beetje. Wel in vergelijking met dunne jodhpurs, maar ik heb daar zelf echt helemaal geen last van, is ook een kwestie van wennen/wat je gewend ben.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:26

Ik denk dat Mountain Horse afhangt van je voet. Even de Ariat aanhalend als pasvorm...die zijn relatief smal naast Mountain Horse. De mountain horse schoenen zijn vele malen breder. Ik heb ze nu twee keer gehad, maar zelfs met extra zooltje zwabberen ze om mijn voeten, waar Ariat prima zitten. Ik heb dan ook een smalle voet. Ook mountain horse geeft, net als Ariat, bij mij na een jaar de geest eraan, terwijl de MH bij anderen jaaaaren meegaan. En ik vind ze relatief zwaar en niet erg verend. Kortom, nogal persoonlijk. Ik denk dat naar een ruitershop gaan om ze te passen het beste is. De verschillen zijn echt enorm!!

Meindl heb ik jaren gehad als wandelschoen, vond ze heerlijk maar te ruig aan de onderkant om fijn mee te rijden. Ik heb zelf hele fijne (wel dichte) veiligheidsbeugels, die meeveren en mij veel steun geven. Flexrides zijn het dacht ik. Maar daarbij zijn bijvoorbeeld de mountain horse schoenen al breed zat.

Succes met je zoektocht hoor!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:27

In het verhaal ben ik er vanuit gegaan dat je Ariat kent voor de verschillen met MH, zo niet, dan moet je het verhaal maar even negeren...haha.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:27

Ze lopen echt heel fijn (de MH) en zijn smal genoeg om in de beugels te kunnen. Dat kan met wandelschoenen meestal net weer niet. Qua zwaarte vind ik het wel meevallen. Ik heb zelf de bruine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:29

Elpharo schreef:
In het verhaal ben ik er vanuit gegaan dat je Ariat kent voor de verschillen met MH, zo niet, dan moet je het verhaal maar even negeren...haha.

Nou ik ken ariat alleen van de windemere rijlaars. en 1 model schoen( terrain,denk ik)wat ik eens op MP gekocht heb.
Die waren veel te laag voor mij, ik miste enkel steun.
Verder lees ik veel over Ariat dat de zool glad is. Dat wil ik niet. Ik rijd veelal in het bos en wandel dan ook graag stukken, ook door slechte stukken(modder, drab, kreupelhout..)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:38

Grappig heh, dat iedereen dat zo anders heeft. Ook wel weer leuk. Ik ben benieuwd wat je van Mountain Horse vindt wel...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:39

Welke schoenen zijn het van de scapino. Ik ben ook op zoek naar werk/stal schoenen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:43

Ik heb erg smalle voeten maat 37 van mezelf, mountain horse heb ik in maatje 36. Misschien scheelt de pasvorm bij mij omdat ik er zooltjes in heb van de podotherapeut, dit maakt het wel een stuk smaller al.

Qua steun vind ik de mountain horse wel echt heel erg prettig. Lichtgewicht zijn ze dus niet te noemen, maar niet storend (voor mij). Ook zijn ze erg soepel als ze eenmaal ingelopen zijn.

Maar het blijft zo lastig, zelfs deze schoenen kan ik niet perfect noemen. Maar in vergelijking met de opties die ik tot nu toe tegen ben gekomen die aan mijn eisen zouden moeten voldoen, scoren deze wel bij verre het hoogst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:45

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:01

Hopelijk mag ik hier een vraagje stellen? Ik ben op zoek naar stevige alles schoenen voor onder mijn chaps. Heb nu rubberen platte gevallen.
Ik ga vanaf mijn huis altijd lopend naar stal en er is hier veel regen, modder, heuvels, etc (woon op Engels eiland)... Ik dacht aan Panama Jacks of Timberlands, of die ene van Mountain Peaks. Of andere soortgelijk hoge wandelschoenen.

MAAR...

Zit dat niet vervelend met rijden bij de enkel? Iemand ervaring daarmee? Zie foto

Afbeelding

Hoor het graag!

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:04

Woepsie, ik heb dat soort schoenen ook en heb er i.c.m. chaps geen last van. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:19

woepsie90 schreef:
Hopelijk mag ik hier een vraagje stellen? Ik ben op zoek naar stevige alles schoenen voor onder mijn chaps. Heb nu rubberen platte gevallen.
Ik ga vanaf mijn huis altijd lopend naar stal en er is hier veel regen, modder, heuvels, etc (woon op Engels eiland)... Ik dacht aan Panama Jacks of Timberlands, of die ene van Mountain Peaks. Of andere soortgelijk hoge wandelschoenen.

MAAR...

Zit dat niet vervelend met rijden bij de enkel? Iemand ervaring daarmee? Zie foto

[ Afbeelding ]

Hoor het graag!

Ik ken ze niet icm met chaps, maar ik vind ze wel erg fijn om aan te hebben op stal. Goed grip, dus je glijd niet zo snel uit, stevige schoen, en dus erg fijn!
Als je herenschoenen qua model kan hebben, zou ik voor de leren variant gaan: http://www.wehkamp.nl/herenmode/heren-schoenen/heren-boots/timberland-leren-enkelboots/C22_2B2_B23_564608/
Makkelijker te onderhouden en schoon te maken dan stof :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:25

Ik loop altijd op mijn grove mountain horse jodhpurs. In mijn werk als hoefsmid en thuis. Ik vind ze super. En ondanks dat ik ze flink mishandel (mest, viezigheid, op mn knieën kleine pony's bekappen) blijven ze lang heel. Mijn huidige paar loop ik zeker 6 jaar iedere dag op nu en ben bij mn ene voet door het keer op de neus heen. Maar doot regelmatig dik in leervet zijn ze nog steeds waterdicht.

https://www.agradi.nl/mountain-horse-pr ... own-38.htm

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:34

prugelpiet schreef:
woepsie90 schreef:

MAAR...

[ Afbeelding ]

Hoor het graag!

Ik ken ze niet icm met chaps, maar ik vind ze wel erg fijn om aan te hebben op stal. Goed grip, dus je glijd niet zo snel uit, stevige schoen, en dus erg fijn!
Als je herenschoenen qua model kan hebben, zou ik voor de leren variant gaan: http://www.wehkamp.nl/herenmode/heren-schoenen/heren-boots/timberland-leren-enkelboots/C22_2B2_B23_564608/
Makkelijker te onderhouden en schoon te maken dan stof :)

Helaas, ik heb maat 39 maar leer is inderdaad handiger! Dank je!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:35

Dennis schreef:
Ik loop altijd op mijn grove mountain horse jodhpurs. In mijn werk als hoefsmid en thuis. Ik vind ze super. En ondanks dat ik ze flink mishandel (mest, viezigheid, op mn knieën kleine pony's bekappen) blijven ze lang heel. Mijn huidige paar loop ik zeker 6 jaar iedere dag op nu en ben bij mn ene voet door het keer op de neus heen. Maar doot regelmatig dik in leervet zijn ze nog steeds waterdicht.

https://www.agradi.nl/mountain-horse-pr ... own-38.htm

Ik zoek zwarte eigenlijk :-) maar heb je ze ook met rijden wel eens aan, met chaps? Wel fijn dat ze zo lang mee gaan zeg!!

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:41

Ik draag zelf altijd Dr. Martens in het dagelijks leven en op/rondom stal. Heerlijke schoenen die lang meegaan, goede steun geven om de enkel en de zool en met een klein hakje voor het rijden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:57

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:03

Mijn 1e paar heb ik veel mee gereden. Maar ben veel meer menner dan ruiter. Met of zonder chaps veel mee gereden.

Ik heb een paar nieuwe al klaar staan door een aanbieding laatst. Maar die oude zitten nogzo lekker ;) . Ze zijn wel heel dinker bruin hoor. Ik hou meer van zwart, maar het stoort mij zeker niet. En als ik ze vet om waterdicht te houden (2 of 3x per jaar ofzo), pak ik vaak zwart zadel vet, dus ze zijn nov donkerder geworden in de loop der tijd.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:17

Dennis schreef:
Mijn 1e paar heb ik veel mee gereden. Maar ben veel meer menner dan ruiter. Met of zonder chaps veel mee gereden.

Ik heb een paar nieuwe al klaar staan door een aanbieding laatst. Maar die oude zitten nogzo lekker ;) . Ze zijn wel heel dinker bruin hoor. Ik hou meer van zwart, maar het stoort mij zeker niet. En als ik ze vet om waterdicht te houden (2 of 3x per jaar ofzo), pak ik vaak zwart zadel vet, dus ze zijn nov donkerder geworden in de loop der tijd.

O das wel een goeie, hmmm... :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:49

Ik haal 1x per 3 jaar een paar leren Hawks bij de Makro voor 50 euro.

Doe er ALLES mee. Heerlijk schoenen, enige rede dat ik na 3 jaar nieuwe wil is omdat ik dan de binnen voering langzaam sloop bij m'n hak...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:52

Rijd je er ook mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:43

Ga toch weer voor de scapino leren schoenen, 6 jaar vind ik toch wel een lange tijd voor zulke goedkope schoenen... :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 16:42

Ik heb net deze gekocht! Zien er comfortabel uit en de reviews waren goed, dus duimen maar. Waren 59 pond (70 euro ongeveer).
Afbeelding

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:01

Anoniem schreef:
Rijd je er ook mee?

Jep, ik rij er ook mee