piezze schreef:De kans dat verkoop niet goed afloopt voor het paard is groter dan dat het wel goed afloopt.Mijn advies: TS neem je verantwoording zelf zodat je zeker weet dat je paard geen lijdensweg krijgt. De dood is vaak humaner hoe banketstaaf het ook is.
Ik sluit me hierbij aan....
De kans is betrekkelijk groot dat het dier van hand tot hand gaat, en wellicht zelfs op een vrachtwagen naar Italie afreist.
Jij hebt een geschiedenis en dus band met dit dier en wil er al afstand van nemen, iemand die die band nog niet heeft zal daar nog vele malen makkelijker over denken en dan is er helemaal NIETS aan te doen.
Dat het paard nog goed genoeg is om iets te doen volgens jouw dierenarts is mooi, maar doet niks af aan bovenstaande.
Als je ruimte hebt, kun je ook een bijrijder zoeken die een kleine vergoeding betaalt.
Of je geeft dit dier in bruikleen aan een betrouwbare partij en gaat regelmatig kijken.
De constructie die jij zoekt is helaas een sprookje.
, er is helemaal geen vervanging dus het paard staat helemaal niet in de weg en MOET ook niet weg. Pas bij het juiste adres mag ze weg en daarna zal ik toch echt weer moeten gaan sparen voor een nieuw paard.
). Daar staat dus ook duidelijk in dat hij "verkocht" is als pensionada en wat zijn gebreken precies zijn.