Koper schreef:Nogmaals: de pony krijgt geen chemische medicijnen. Het enige waar de veearts voor langskomt is om te enten tegen tetanus (en verder dingen als evt bloedonderzoek, foto's enz maar niks wat in die pony gaat). Het gaat mij om de maat van de pony en het gegeven dat ze PPID heeft. Dat is door middel van een bloedonderzoek vastgesteld. Ik kan me dus voorstellen dat er in andere weefsels ook wat terug te vinden is. Zijn die weefsels (o.a. vlees) dan niet ziek? En kun je zo'n pony dan gewoon eten? Gewoon de naturel pony dus, zonder toevoeging van farmaceutische troep.
Ik vermoed - maar dit is slechts een hypothese
- dat er in de weefsels wel een verhoogde hoeveelheid cortisol kan zitten. Of dat effect heeft op de voedselveiligheid weet ik niet. Wel weet ik dat ze in China denken dat stress de smaak van het vlees verbeterd, dus wellicht smaakt het cortisol-biefstukje van je pony wel beter dan dat van een PPID-loos paard.
Als ik met haar in het bos wandel en ik kom ruiters tegen moet ik altijd vragen of mensen een ruin hebben zodat ik weet of ik m'n bejaarde shet in bedwang moet gaan houden. "Euhh ja ik heb een ruin. Is je shet een hengst?" "Nee, een sletlander
"