Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Yvette1967 schreef:Het sterkt mij alleen maar, ik heb me er nu in vastgebeten als een pitbull en ik zal te weten komen wat er met haar gebeurd is !!!! Mogelijk ga ik naar de televisie en de krant, want het is gewoon te gek voor woorden.
Ik snap best dat je je dochter een goede afsluiting wilt geven, maar is dit niet wat overdreven?
Misschien willen die mensen gewoon geen huilende kinderen op het erf. Dat is niet persoonlijk bedoeld, maar als je nu al zo ver gaat, zou ik er ook niet meer op zitten te wachten. Ze zijn het totaal niet verplicht en hoeven jou geen verantwoording af te leggen.
Rizette schreef:Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die eigenaar van Wendel zouden zijn en dit verhaal lezen dat ze dan niet open zouden staan voor een kind om afscheid te nemen van dit paard. Zijn we zover gezonken in dit land dat dat al problemen geeft?
Ze vragen niet om een bezoekregeling of zo? Gewoon zien dat het goed gaat met Wendel dat is de vraag. Ik snap ook niet dat de manege niet gewoon wil zeggen waar Wendel naartoe is. Zo wordt je ook argwanend wat er met het paard gebeurt is. De waarheid is soms hard maar ook vaak beter.
MHogeboom schreef:Hoi.
Vervelend dat Wendel onverwacht is verkocht en dat je niet weet waar ze nu is. Ze is niet bij waar ze vandaan komt oorspronkelijk. Ik heb haar min of meer ingereden toen ze 3 1/2 jaar was. Ik reed op haar maar ze was van iemand anders. Ze werd ook aangespannen gereden door haar eigenaar en door mij onder het zadel, recreatief. Heel onverwacht werd ze verkocht nadat ik er zo'n 4 jaar op had gereden. Dat voelt heel rot. Het is zo'n lieverd. Maar de eigenaar had teveel paarden en te weinig tijd. Helaas. Ik had haar achteraf graag willen kopen maar dat is achteraf. Ik heb geprobeerd te achterhalen waar ze is. Sinds vorig jaar weet ik dat ze in Hillegom is. We zijn nu een weekend in Katwijk en dacht eens bij haar te kijken. Daar zeiden ze dat ze in december vorig jaar verkocht was naar iemand op de Veluwe. Ze was uitgeput ofzo (???). Nu werd ze gebruikt om te mennen.
Ik rij nu zelf op het veulen van Wendel, Ella. Lang geen 1.78m maar lief. Ook zelf zadelmak moeten maken enzo. Zij is wel van mij gelukkig. Ik vind het erg jammer dat ik Wendel niet gezien heb. Was erg benieuwd naar haar.
Succes met verder zoeken! Ik houdt het ook in de gaten. Ik was erg gek met Wendel!
Yvette1967 schreef:Vind ik niet. Als de manege gewoon zegt waar ze heen is gegaan, dan kan je je er wel in berusten,maar juist het feit dat ze verschillende verhalen rondstrooien, dát maakt het probleem ! Daardoor ga je je afvragen wat er met het paard gebeurd is en wil je graag de onderste steen boven hebben. Wendel is een vreselijk lief paard en zij verdient een goede plek. En we hoeven niet perse langs te gaan, maar als we gewoon iets horen met een foto erbij, dan is dat al voldoende, want de angst dat ze naar de slachterij is gegaan wordt door die verschillende verhalen ook opgeroepen.
In!iddels heb ik een mail gestuurd naar de manege en ik hoop dat ze nu een eerlijk anteoord geven, want waarom niet de waarheid vetellen ? We hebben nooit om een adres gevraagd, maar wilden welmgraag weten waar ze heen gimg. Waarom dan liegen ? En nu blijkt dat ze tegen iemand anders dus ook weer iets anders zeggen ? Dat vind ik gewoon vreemd en als ik ergens een hekel aan heb, dan is het liegen...... Sorry, maar ik vind dat we recht hebben op een eerlijk, op waarheid berust, antwoord.
]
Cayenne schreef:Bij ons op de manege was standaard het antwoord: 'Op een groene weide bij een oud vrouwtje'. En als kind moest je het daar mee doen helaas. Nadat we ouder werden, snapten we opeens wat dit betekende. Uiteindelijk is het puur ter bescherming van de kinderen, maar ook van de potentiële nieuwe eigenaar. En Bokt is sowieso erg groot en bereikt veel mensen, dus mocht de eigenaar niet op bokt zitten, zullen er vast wel andere lijntjes zijn die dit nieuws lezen en die persoon eventueel in kennis kunnen stellen.
Maar wanneer dit niet op prijs word gesteld, heb je dat in mijn ogen wel te respecteren (waarmee ik niet zeg dat het in dit geval ook zo is)