Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
xSlvna schreef:Ik geef ze allemaal snoepjes wanneer ik wil. Mijn pony wilt nog wel eens granken maar slechts ' ff proberen '. Nee is Nee en dan probeert ze het niet meer.
Als je je knol niet kan leren wanneer hij wel mag snoepen en wanneer niet... tja, dat ligt niet aan de snoep maar aan je eigen leiderschap. Als je moeder je een zak snoep koopt betekend niet dat je gelijk een nieuwe krijgt als ie op is
elenaMM77 schreef:ik stop ook niet zelf een snoepje in mijn eigen mik als ik de afwasmachine gevuld heb, en dan weer een als ik het aanrechtblad schoon gemaakt heb, gevolgd door een als ik de kastjes heb afgenomen..
idem met mijn dieren.. die krijgen genoeg eten, en belonen doe ik ze met lekkertjes aan voer die ze anders niet zomaar altijd krijgen.
VisibreTeam schreef:lieveli schreef:Ik voer Abel nooit uit de hand, krijg je vervelende paarden van. Nu doe ik ook geen kunstjes dus het is niet nodig.
Waarom is voerbeloning gelijk gekoppeld aan kunstjes?
Weet je hoe fijn het kan zijn als je paard keurig een wormenkuur in zijn mond neemt, het bit zelf in de mond neemt, naar je toedraait als je wil opstappen vanaf een krukje, de trailer zo oploopt, los opgezadeld kan worden (ook als je paard nog niet zadelmak is...)
Voerbeloning hangt niet samen met 'kunstjes', maar met het trainen via positive reïnforcement.
Maar al die dingen doet hij zonder voerbeloning. Ik wil gewoon niet dat hij handen associeert met voer of snoepjes. Nergens voor nodig.
elenaMM77 schreef:gaat bij mij niet om wanneer wel en niet, die van mij is uiterst beleefd.
maar ik vind snoepen gewoon geen goede gewoonte.
zie ze liever genieten van een extra stukje fruit of een wel verdiend klein schepje muesli dan suikergoed.
ik stop ook niet zelf een snoepje in mijn eigen mik als ik de afwasmachine gevuld heb, en dan weer een als ik het aanrechtblad schoon gemaakt heb, gevolgd door een als ik de kastjes heb afgenomen..
idem met mijn dieren.. die krijgen genoeg eten, en belonen doe ik ze met lekkertjes aan voer die ze anders niet zomaar altijd krijgen.
Paris_ schreef:elenaMM77 schreef:ik stop ook niet zelf een snoepje in mijn eigen mik als ik de afwasmachine gevuld heb, en dan weer een als ik het aanrechtblad schoon gemaakt heb, gevolgd door een als ik de kastjes heb afgenomen..
Doe jij dat nieeet joh? Owh..![]()
![]()
![]()
Wel een grappige vergelijking haha.
tamary schreef:elenaMM77 schreef:ik stop ook niet zelf een snoepje in mijn eigen mik als ik de afwasmachine gevuld heb, en dan weer een als ik het aanrechtblad schoon gemaakt heb, gevolgd door een als ik de kastjes heb afgenomen..
Standaard dingen die ze al kennen geef ik ook geen snoep/voer voor
VisibreTeam schreef:lieveli schreef:Ik voer Abel nooit uit de hand, krijg je vervelende paarden van. Nu doe ik ook geen kunstjes dus het is niet nodig.
Waarom is voerbeloning gelijk gekoppeld aan kunstjes?
Weet je hoe fijn het kan zijn als je paard keurig een wormenkuur in zijn mond neemt, het bit zelf in de mond neemt, naar je toedraait als je wil opstappen vanaf een krukje, de trailer zo oploopt, los opgezadeld kan worden (ook als je paard nog niet zadelmak is...)
Voerbeloning hangt niet samen met 'kunstjes', maar met het trainen via positive reïnforcement.
Nee? Dan even goede vrienden. Ze laat ook vaak zat het snoepje gewoon uit d'r mond vallen als ze er geen zin in heeft.
D'r appeltje na het rijden wil ze altijd wel graag, maar ze staat er niet om te drammen en als ik er eens geen heb, dan is ze er ook niet verdrietig over.