Goede paardrijhandschoenen?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:10

Na talloze Roeckls door de jaren heen al ruim een half jaar over op de leren handschoenen van Uvex. Wat een verademing; ze zien er nog steeds uit als nieuw. Roeckls reed ik altijd door tot het moment dat ik meer gaten dan handschoen had.
Uvex handschoenen geven me hetzelfde gevoel en misschien zelf een betere grip. Ietsje duurder dan de meeste Roeckl modellen (50 euro) maar je doet er dus langer mee. Een aantal stalgenootjes is sinds kort ook over en iedereen is positief.

Ooh ja. Als er iets met je Uvex handschoenen is, is de leverancier heel coulant. Dat is bij Roeckl niet echt bepaald van toepassing

DenNa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:15

Ik heb nu de Ariat handschoenen, en deze zijn superfijn qua gevoel, grip en nog geen slijtage te zien, heb ze nu al half jaar, dus echt uitzonderlijk. Eerste handschoen waar ik echt 100% tevreden mee ben.

Roeckl was bij mij ook zo kapot...

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:18

Ik heb BR ik kan even niet herinneren welk type maar het zijn de eerste die ik nu meer dan een jaar gebruik en er nog goed uitzien plus je kunt ermee op je mobiel
zal straks even kijken welk type

Het waren de BR All Weather Pro Handschoenen
Laatst bijgewerkt door Sara_4027 op 25-03-16 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

bamisalami

Re: Goede paardrijhandschoenen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:20

Roeckl! Ook heel handig dat je met deze handschoenen aan nog steeds je smartphone kan bedienen :)

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:24

DenNa schreef:
Ik heb nu de Ariat handschoenen, en deze zijn superfijn qua gevoel, grip en nog geen slijtage te zien, heb ze nu al half jaar, dus echt uitzonderlijk. Eerste handschoen waar ik echt 100% tevreden mee ben.

Roeckl was bij mij ook zo kapot...

Tja, ik als trouw Ariat fan moet toch echt toegeven dat mijn handschoenen van Ariat in no-time stuk waren. Dit geheel tegen alle verwachtingen in. Normaliter zweer ik bij Ariat, maar ditmaal viel het mij qua handschoenen echt vies tegen.
Maarrrrrr ...ook Roeckl was bij mij na een paar keer gebruik kapot en zou geen keuze optie meer zijn voor mij. Ik volg in ieder geval je topic met interesse, want ook hier slijt ik handschoenen binnen een paar weken stuk.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 14:33

Ik zweer bij Roeckl. Heb 3 paar: zomer, winter en een paar voor de wedstrijden. De zomer en winter handschoenen heb ik nu zo'n 3 jaar. Ik rij en longeer er gemiddeld 3-4x in de week mee en ze zijn nog steeds in goede staat.

Rakjetakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 17:57

Ik heb deze sinds de hengstenkeuring van vorig jaar:

http://hetruiterhoekje.nl/ruiter/handschoenen/eurostar-softshell-winterhandschoen?sort=p.model&order=DESC

En wil nooit meer iets anders. Heb wel zelf de naadjes aan de binnenkant nog eens overheen genaaid, maar dat was meer preventief.

Ik vind de extra grip tussen die vingers heel erg fijn, omdat ik de teugels al-tijd uit mijn vingers lat glijden. Ze zijn lekker warm voor de winter, maar ik vind ze in de zomer ook gewoon fijn te gebruiken. Ik krijg er niet echt zweethandjes in. De touch bij de wijsvinger en duim werken ook goed.

Ik wil niks anders meer!

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:07

Ik heb met deze ongeveer 3,5 jaar gereden, terwijl andere Roeckl's altijd binnen een half jaar kapot zijn:
http://www.divoza.com/nl/roeckl-winchester-handschoenen

Ze zijn wel prijzig, maar omdat je er lang mee doet valt de prijs wel weer mee. Daarnaast zitten ze ook heel lekker, het is net een soort tweede huid. Er staat bij winterhandschoenen en ze zijn inderdaad lekker warm, maar ik reed er ook in de zomer mee en dan had ik helemaal geen last van te warme handen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:11

Ik had altijd handschoenen van BR of Horze (ca 12 euro) en moest ieder half jaar nieuwe kopen.
Nu heb ik sinds kort Roeckl ben benieuwd hoe lang ze meegaan maar tot nu toe bevallen ze echt super, 5x beter :)

ailsazoe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:29

Roeckl! Wat een verschil! Ik heb veel meer grip en ze gaan ook nog eens heel lang mee! Voor mij geen andere meer!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 20:50

Bedankt voor de reactie! Ik rijd zelf overigens in de winter ook met normale handschoenen. Ik switch dan niet over naar speciale winterhandschoenen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 02:26

Ook ik zweerde altijd bij roeckl tot ik een paar nieuwe moest na 2 jaar. Helaas hadden ze bij de ruitersportzaak niet meer mijn maat en ben ik huiswaarts gegaan met een paar van BR.
Eigenlijk ben ik tot nu toe zeer positief verrast! Dingen kosten 12/13 euro het paar en zien er na 8 maanden nog steeds goed uit.
Zitten ook fijn, heb er voor de wedstrijden nu ook een wit paar bijgekocht

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 08:45

Mayflower_ schreef:
Ik zweer bij Roeckl. Heb 3 paar: zomer, winter en een paar voor de wedstrijden. De zomer en winter handschoenen heb ik nu zo'n 3 jaar. Ik rij en longeer er gemiddeld 3-4x in de week mee en ze zijn nog steeds in goede staat.

Hier ook ongeveer hetzelfde. Ik heb een zomer en wintervariant. Meestal doe ik er een jaar of 2 mee daarna is vooral de grip eraf maar niet dat ze echt kapot zijn.

Queen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:39

Roeckl! Absoluut mijn favoriete merk wat handschoenen betreft. Ik heb zelf 2 paar, en daar doe ik inmiddels al twee jaar mee. Het geld is het zeker weten waard.

Verder vind ik ook dat BR fijne handschoenen heeft. Die van Roeckl zijn soepeler, maar BR vind ik ook zeker aan te raden, en is ook wat minder prijzig.