Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aa63 schreef:Hallo Bokjes!![]()
Ik zit met een dringend probleem en ik wilde graag jullie advies.
Sinds April 2015 staat ons paard op een stal in Amstelveen. In het begin ging alles prima. Leuke stalgenoten, blij paardje etc. Totdat in Juli 2015 ons paard zonder overleg was verplaatst naar een weiland waar wij niet tevreden over waren.
Toen ik met de stalhouder in gesprek ging over betere opties kon hij dit echter niet hebben. Hij werd zeer agressief en bedreigend naar ons toe. Toen schreeuwde hij dat we een nieuwe stal moesten zoeken. Hier kwam echter geen vervolg op en wij moesten in de nieuwe wei blijven.
In September 2015 was er een tweede aanvaring met de stalhouder (dit keer weer over een onoverlegde verplaatsing naar een weiland) waarin hij dreigde met het stoppen van het voeren van ons paard als wij niet vertrokken. Ook hier kwam weer geen vervolg op.
InFebruarikwam hij uit het niets weer naar ons toe en eiste dat wij linea recta zouden vertrekken. We hebben hem toen herhaaldelijk uitgelegd dat we niet weg wilden van de stal en dat wij verder gewoon tevreden waren. Hierop ging hij weer compleet uit zijn plaat en hij zei hij dat hij alleen van ons af zou komen als ons paard dood zou gaan, wat behoorlijk bedreigend is om te horen.
Sinds deze laatste aanvaring zijn mij een paar dingen opgevallen:
- Ons paard lijkt s'ochtends geen eten meer te krijgen, s'middags ook niet
- meerdere spullen van ons zijn opeens of kapot, of verplaatst. Vandaag ontdekte ik bijvoorbeeld dat twee van onze dekens in een hoek van het terrein met een hooiwagen overreden waren
- Ons paard is sinds een paar dagen zeer onrustig in haar paddock en blijft heen en weer rennen. Vroeger deed ze dit niet.
Ik moet natuurlijk niet meteen conclusies trekken, maar ik kan niet ontkennen dat ik dit verdacht vind. Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Deze situatie kan natuurlijk niet voortduren, maar ik vind de stal zelf, zonder de stalhouder, zeer fijn en ik zou het liefste gewoon blijven en een gezonde situatie hebben. Het agressieve gedrag van de stalhouder maakt dit echter onmogelijk.
Wat denken jullie dat we moeten doen? Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
ikkeniet schreef:Ik denk dat topic schrijver haar 1e bericht nog een keer zelf moet gaan lezen,
en dan proberen het te lezen alsof ze het niet zelf heeft geschreven, maar vanuit ons lezers.
Dus vanuit een andere kant.
Misschien dan dat ze alles beter ziet, wat ze zelf wil en wat haar stalhouder van haar wil.
zal voor alle partijen uiteindelijk rust geven en de beste keuze zijn. Twiggy2008 schreef:Jullie vinden het normaal dat iemand bedreigt, agressief gedrag vertoont en wel geld vangt maandelijks? Want dat maak ik op... dat TS netjes betaalt, te maken heeft met iemand die vooral gaat schreeuwen, als er kritiek is op onafgesproken zaken.... Ik ben er niet bij geweest, maar op basis van deze info, vind ik die vent maar een hork. Hoe kinderachtig ben je om de zorg van een paard te verwaarlozen en spullen stuk te maken!! Praat met elkaar, klaar de lucht!! Rare mensen toch hier op bokt, die het blijkbaar normaal vinden om zo om te gaan met zaken. Die stalbaas is een lompe zak en TS moet kiezen voor het belang van haar paard.
Anoli schreef:Dit klinkt als een verhaal met twee kanten. Nou heeft een verhaal altijd twer kanten maar dit is wel bijzonder.
Ts blijft staan terwijl herhaaldelijk is gezegd te vertrekken met paard en vind het gek dat staleigenaar kwaad wordt. Nou is dat agressieve gedrag en vernieling van spullen niet goed te praten, maar waarom ben je er gebleven? Hij wil je weghebben en heeft dit al drie keer duidelijk gemaakt. Ik snap dat je ergens wilt blijven als het naar je zin is, maar het is zijn erf/bedrijf. Jij hebt daar geen zeggenschap over.
Maar voor het zelfde geld is het echt een nare man en werd hij agressief om niks tegen jou en je paard.
Wat de waarheid ook is kies gewoon voor het welzijn van je paard en vertrek zo snel mogelijkzal voor alle partijen uiteindelijk rust geven en de beste keuze zijn.