Heeft iemand ervaring met de buband voor over je sportbh?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:27

die shockabserbers zetten de boel netjes vast..

ik heb een zeer oud model (dingen zijn onverslijtbaar.. alleen de sluiting ziet er niet meer uit en hij is inmiddels grauw van kleur), maar als ik m aantrek wordt de boel zo 'plat' geduwd in plaats dat met een shirtje erover het gewoon 1 geheel is meer dan twee verschillende borsten..

ik heb overigens maar een c, dus het kan zijn dat bij grotere maten er wel een vormbehoud van de borst zichtbaar is..

maar ik zweer bij de shockabsorbers die uit 'een geheel' bestaan. of het nu voor paardrijden is of voor lange wandelingen, vind het gewoon prettig als de boel stil hangt. heb ze toentertijd gekocht voor het volleyballen.

L_Ruiterhuis

Re: Heeft iemand ervaring met de buband voor over je sportbh?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 21:39

Ik heb een oude shock absorber en die houdt de boel inderdaad perfect op de plaats maar daar zit zo'n 2e haakje bij je schouderbladen op en daar krijg ik ontzettende pijn van aan mijn schouderspieren. En als ik het niet vast doe dan bounced de hele boel.

De nieuwe modellen heb ik ook geprobeerd maar bij allemaal teveel bounce en niet hoog genoeg sluitend. Of ik zou weer het model moeten nemen met een 2e hoge sluiting maar die verdraag ik dus niet.

Nu is de bounce en het kunnen platdrukken denk ik wel een verschil tussen een C en G cup. Een c cup is natuurlijk gemakkelijker op zijn plek te houden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:49

L_Ruiterhuis schreef:
Scum schreef:
Ik vind de nieuwe SA juist steviger en fijner zitten. Hij is ook hoger van voor.
Anita... eens maar nooit weer. Niet hoog genoeg van voren, zit slap en hij snijdt op de schouders.
Online bestellen doe ik niet. Ik wil echt meerdere modellen kunnen passen voordat ik iets koop. Bij Decathlon hebben ze veel keuze.

Hetzelfde bij de Anita.
Helaas hier in de buurt nergens winkels waar ze verschillende soorten sportbh's hebben en al helemaal niet in mijn maat, alleen op bestelling.
Bij de decathlon hebben ze alleen hun eigen merk of ook nog andere merken?

Eigen merk (geen idee of die heel goed zitten) en heel veel shock absorbers, echt alle maten.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:04

TS heb je nog nooit overwogen om zelf de beugels uit je sportbeha te slopen :')

Ik heb ooit eens een ernstig ongeval gehad met een trauma aan mijn ribben (net op de plek waar de beugel zit) en sindsdien heb ik altijd last van die beugels. Door de dag valt het nog wel mee maar met sporten heb ik er meer last van. Op een bepaald moment had ik een goede stevige sportbeha gevonden, maar helaas mét beugels.
Ik heb hem toch gekocht omdat het de enige was die alles op z'n plek hield, maar kwam na een aantal keer dragen tot de conclusie dat de beugels echt te veel pijn deden. Nadat ik een tijdje zonder succes gezocht had naar een nieuwe zonder beugels, heb ik in een gefrustreerde bui gewoon de beugels eruit gesloopt. Als de elastiek stevig genoeg is blijft hij gewoon netjes zitten. Sindsdien doe ik dat wel vaker :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:10

Ik zou heel bang zijn dat een deel van de stevigheid verdwijnt bij het slopen van de beugels, maar het is het proberen waard als het ding anders toch niet werkt.

TS, ik las dat je de Impact Free wel wilde proberen. Heb ik zelf ook een tijdje gebruikt, was ik in het begin heel tevreden over maar na een tijdje verloor hij zijn stevigheid. Dus zeker op tijd een nieuwe kopen dan.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 02:19

Dankjewel voor de tip.
Ik heb de impact free geprobeerd maar miste een deel stevigheid en het idee dat ze snel zouden lubberen.
Ook zaten ze niet fijn omdat het teveel op mijn sleutelbeenderen zat. En het belangrijkste, ook al waren ze echt heel erg hoog sluitend ze zorgden absoluut niet voor minder bounce.

Ik heb de Freya nog geprobeerd in een andere maat, grootste maat die ze hebben is 65H en vreemd genoeg was de omtrek nog steeds wat ruim en cup nog steeds veel te klein. Zag er verder wel uit als een fijne bh maar echt vreemde maatvoering. Want heb wel ongeveer 15 merken gepast en in alles heb ik 70G en alleen in het model van freya zonder beugel is zelfs de 65H nog te klein.

Ik heb nog 2 verschillende schock absorbers geprobeerd en nieuwe model van Anita.
Maar allemaal niet stevig genoeg en niet hoog genoeg sluitend.

Heb nu uiteindelijk 2 panache sport bh's zonder beugel gekocht. Zijn en super stevig en het hoogst sluitend en minste bounce van alles wat ik heb geprobeerd. Lijkt ook wel hoe langer ik ze draag dat ze zich helemaal aan me aanpassen. In het begin zat hij ook wel erg mooi maar voelde toch anders aan dan nu. Is ook een dik materiaal dus gelukkig ook geen tepels die je door de bh kunt zien. ;-)
Na een lange zoekactie nu dus gelukkig blij met mijn nieuwe sportbh's. Wat een verschil met mijn oude anita's.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 02:25

Afbeelding

Afbeelding

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:35

Wat fijn dat je ze gevonden hebt! Wel heel grappig, ik heb gister dezelfde aangehad en hem terug gehangen! Toch weer thuis gekomen met een shock absorber. Hoe voorkeur dus kan verschillen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:26

Panache is fijn :j ik heb ook Panache, maar dan wel met beugel. Lekkerste sportbeha die ik ooit gehad heb.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:15

Mag ik vragen waar je geslaagd bent? En was het on-line of in een winkel?

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 18:46

Bij mij in de buurt zijn helaas geen winkels die verschillende sportbh's hebben en zeker niet in mijn maat.

Ik heb bij 3 verschillende webwinkels verschillende sportbh's besteld omdat geen van alle modellen / merken verkocht die ik wilde uitproberen.

Weet niet welk merk je wilt proberen?

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:48

Panache :D die ben ik tot nu toe alleen op Engelse websites tegengekomen, vandaar.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 18:50

Als je googelt op panache sport bh dan kom je ongeveer 5 pagina's op Google tegen die ze verkopen (Nederlandse webshops)

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-16 18:53

Als je het model zonder beugel wilt proberen dan kun je googelen op panache 7341 en dan instellen op alleen nederland en dan vind je ook verschillende webwinkels. Als je wilt met beugel zijn er nog veel meer te vinden.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:15

Bedankt!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:45

Ik heb 75 G en zweer bij de Anita. Niet goedkoop maar gaan jaren mee, zelf zonder zadel draven gaat hiermee fantastisch.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 00:00

Ik heb 3 anita's en hoewel ze heel comfortabel zaten en nu na jaren veel gebruik nog steeds heel zijn werd ik er door de lingeriezaak en fysio opgewezen dat ze totaal geen steun meer gaven doordat het elastiek in de band en zijpanden te elastisch is geworden. Nu met de panache merk ik pas het verschil ook hebben mijn borsten nu een veel mooiere vorm erin.

Maar zal natuurlijk voor iedereen anders zijn wat goed past en voldoende stabiliteit geeft, iedereen heeft een andere vorm borsten en lichaam. Doordat ik oa zo'n smalle taille heb is het nog moeilijker om iets goed passends te vinden.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 08:41

Goh dat wist ik niet, dan ga ik mijne eens nakijken.
Ze zijn iig alsnog comfortabeler dan alle sportbh's die ik daarvoor had, daarbij merkte ik meteen dat de boel gewoon vrolijk door stuiterde. :=

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:07

Ik heb ook shockabsorber... maar die panache ziet er fijn uit!! Daar ga ik ook maar eens naar kijken :D