Nee rooskleurig zie ik het absoluut niet.
Maar de situatie is nu eenmaal wat het is en ik probeer voor mezelf te bedenken wat de beste en veiligste situatie gaat zijn praktisch gezien. Ook ivm inrichting van het terrein en de stallen binnenkort, toch wel dingen om rekening mee te houden.
Afgelopen zomer hebben de heren trouwens wel naast merries gestaan. Er zat toen een brede beek van zo'n 2 à 3 meter tussenin.
Er was toen wel interesse in de merries zowel van de ruin als de hengst. (wel meer van de hengst) Maar meer dan aan de draad staan kijken en een beetje langs de draad paraderen als de dames aan de juiste kant stonden, was dat niet.
Maar mijn hengst was toen nog maar 3 uiteraard. En qua gezondheid voelde hij zich ook niet zo heel goed.
Momenteel lopen ze met 2 aan een stuk openbare weg. En daar is nogal veel passage van ruiters.
En dan zie ik inderdaad ook wel gebeuren, dat de paarden van de ruiters weigeren om verder te lopen en voor mijn weiland blijven staken.
Erg blij word ik daar niet van. Ik probeer mijn voorzorgen te nemen met oa. een dubbele omheining te voorzien etc. Maar als ze daar met een merrie voor de draad staan te draaien... Dat is echt de kat bij de melk zetten.