LynnT schreef:Beste Bokkers,
Ik heb hier al veel informatie gevonden over het aanschaffen van een eerste paard en weet dan ook wat er allemaal bij komt kijken en waar ik rekening mee moet houden. (Qua keuren,verzorging,... en dergelijke)
Maar ik lees zo veel advertenties waarin eigenaars zeggen dat ze hun paard weg doen wegens 'geen klik' te hebben. Hoe kun je zo iets voorkomen? Zeker als je de eerste keren naar een paard gaat kijken?
Zoals ik al zei het wordt mijn eerste paard en ik zou heel erg teleurgesteld zijn moest het niet gaan klikken.
Ik weet dat het soms met de ene beter gaat dan met andere maar misschien hebben jullie tips om toch te weten van JA! dat is em!
Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Lynn
Ik heb vorig jaar mijn eerste eigen paard gekocht. Een droom die eindelijk in vervulling ging. Ik had een top paard gekocht. Op zijn oude plekje bereden, gepoetst en alles was precies zoals ik wilde.
Toen ik hem had opgehaald was hij nog steeds lief maar onder het zadel ging hij bokken (maar echt gemeen) Trapte hij mijn richting op als ik zijn hoefjes wilde doen. Tijdens het werken had hij totaal geen respect. Rende letterlijk mij omver bijvoorbeeld. Even denk je oké, hoort erbij. Maar als het maanden voortduurt raak je het zat. Toen riep ik, ik doe hem weg, we hebben geen klik...
Ik ben toch gaan zoeken naar iemand(lesgever) die mij kon helpen, en eens met ons mee ging kijken.
Wat bleek, de verwachtingen die van hem had kwamen niet overeen aan de signalen die ik aan hem gaf. Door mezelf aan te passen naar mijn paard is hij zich ook gaan aanpassen aan mij. Nu is hij mijn beste vriend en hoef ik niet meer te vechten maar werken we als een team samen.
Ik denk dat als je blijft zoeken je er uit komt met je paard..... (en ik weet dat niet iedereen het hier mee eens zal zijn
) 

!
Dit is mijn paard!