''de klik'' eerste paard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eswestplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:20

LynnT schreef:
Beste Bokkers,
Ik heb hier al veel informatie gevonden over het aanschaffen van een eerste paard en weet dan ook wat er allemaal bij komt kijken en waar ik rekening mee moet houden. (Qua keuren,verzorging,... en dergelijke)

Maar ik lees zo veel advertenties waarin eigenaars zeggen dat ze hun paard weg doen wegens 'geen klik' te hebben. Hoe kun je zo iets voorkomen? Zeker als je de eerste keren naar een paard gaat kijken?
Zoals ik al zei het wordt mijn eerste paard en ik zou heel erg teleurgesteld zijn moest het niet gaan klikken.
Ik weet dat het soms met de ene beter gaat dan met andere maar misschien hebben jullie tips om toch te weten van JA! dat is em!

Alvast heel erg bedankt!!
Groetjes Lynn :o

Ik heb vorig jaar mijn eerste eigen paard gekocht. Een droom die eindelijk in vervulling ging. Ik had een top paard gekocht. Op zijn oude plekje bereden, gepoetst en alles was precies zoals ik wilde.
Toen ik hem had opgehaald was hij nog steeds lief maar onder het zadel ging hij bokken (maar echt gemeen) Trapte hij mijn richting op als ik zijn hoefjes wilde doen. Tijdens het werken had hij totaal geen respect. Rende letterlijk mij omver bijvoorbeeld. Even denk je oké, hoort erbij. Maar als het maanden voortduurt raak je het zat. Toen riep ik, ik doe hem weg, we hebben geen klik...

Ik ben toch gaan zoeken naar iemand(lesgever) die mij kon helpen, en eens met ons mee ging kijken.
Wat bleek, de verwachtingen die van hem had kwamen niet overeen aan de signalen die ik aan hem gaf. Door mezelf aan te passen naar mijn paard is hij zich ook gaan aanpassen aan mij. Nu is hij mijn beste vriend en hoef ik niet meer te vechten maar werken we als een team samen.

Ik denk dat als je blijft zoeken je er uit komt met je paard..... (en ik weet dat niet iedereen het hier mee eens zal zijn :D )

wendy2080

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 16:36

Dat mensen tegenwoordig zomaar hun paard kopen met geen klik is vaak omdat het niet wil. Ik heb mijn paard onbeleerd gekocht maar gewoon een sterk gevoel gehad van dit paard hoort bij mij. Heeft ook enige tijd geduurt voordat ik haar onder het zadel had vanwege haar dominante karakter maar met tijd en goede hulp toch gelukt. Ik denk ook dat vaak mensen teveel maar ook te snel hoge verwachtingen van hun paard wat ze net gekocht hebben. Je moet echt specifiek gaan kijken als je bij een paard bent van wat wil ik, wil een paard wat lekker rond hobbelt of een waar ik wat meer voor moet doen en wat harder voor moet werken. Waardoor meer tegenslagen zou kunnen hebben. En wat dus invloed kan hebben op de omgang

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:35

Koper schreef:
Nessa schreef:
Wil een een slome brave of liever met wat pit erin.
Want zoek je meer pit, ga je die slome brave nooit echt super vinden.

O jazeker wel. Ik heb een ruin die slim en supersterk is, en dat ook weet van zichzelf. Elke seconde dat je met hem bezig bent moet je op je tellen passen. Hij is heel lief maar hij is niet zomaar braaf. Hij zit aan de bovengrens van wat ik aankan als paard. Hij is mijn droom die werkelijkheid geworden is, maar ik heb wel m'n handen vol aan 'm. Élke dag, elke minuut, is hij bezig met slimmer proberen te zijn dan ik. Dat vind ik ook juist zo leuk aan 'm.

En ik heb een merrie. Heel lief, braaf, doet alles wat je vraagt. De makkelijkste pony die je je kunt voorstellen. Op het saaie af. Wat een verádeming om zonder gediscussieer met haar te kunnen wandelen en trutten.

Juist de afwisseling maakt het leuk.

Heb het ook gehad, een tweede pony erbij die in de eerste instantie helemaal mijn type niet was, maar het was inderdaad een verademing om die erbij te hebben!

Maar als je enkel die hebt, is het toch anders denk ik. Ik zou dan wel de pit missen. De tweede van nu is weer zo'n dominant probleempaard... :')

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:37

Ik weet niet hoe en wat als je een paard zoekt. Maar ik had een duidelijke klik bij de eerste keer dat ik mijn merrie ontmoette. Vanaf toen zijn wij onafscheidelijk. Geen ander paard voor mij. We hebben ook een hele sterke band. Ze gaat voor mij door het vuur.

Edit : ik was dus absoluut niet van plan een paard te kopen. Was er ook niet naar op zoek. Liep er toevallig tegenaan. Wist gewoon meteen dat ik haar niet aan me voor bij moest laten gaan dus heb me in alle bochten gewrongen om haar te kopen. Nog altijd dol op haar♡

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 17:41

Roosje_ schreef:
Ik zie het als een relatie aangaan.
Je wordt verliefd/het paard spreekt je aan en daarna kom je er pas achter of de 'relatie' ook daadwerkelijk werkt. Want na de periode van verliefdheid leer je je paard pas echt kennen :)

Wat heb je dit enorm mooi verwoord. :)

Ik denk dat het met de paard zo ook is.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 15:56

Dreamybol schreef:
Ik denk weleens dat de klik wat overdreven wordt en idd het ontbreken ervan algauw wordt genoemd om zonder af te gaan weer van een paard af te kunnen komen. Hoewel ik denk dat het helemaal geen schande is om te erkennen dat een paard toch niet is wat je ervan had verwacht en je hem daarom toch verkoopt. Ik denk alleen wel dat je dingen tijd moet geven, ons paard was een maand of 4 van zijn vorige eigenaar toen ze hem verkocht omdat het toch niet haar paard was, persoonlijk vind ik dat best snel.

Nee, de klik wordt niet overdreven, maar is wel bijzonder. De meeste mensen kopen een paard dat ze leuk, mooi, aardig, weetikveel vinden, maar dat is niet "de klik". Als er echt de klik is, gaat die ook niet weg, maar kun je hoogstens erkennen dat je niet de mogelijkheden hebt om het paard te houden (tijd, geld, kunde, etc.)
Mijn beide paarden heb ik gekocht omdat de klik onweerstaanbaar was. Allebei ook in volle kennis van hun minder handige eigenschappen die maakten dat ze redelijk aan de bovenkant van mijn mogelijkheden zaten. Ook het tegengestelde ken ik: het tweede veulen van mijn eerste merrie lag nog in de vliezen en ik wist dat het nooit "mijn paard" zou gaan zijn. Voor iemand anders een gouden paard, maar niet voor mij. Direct duidelijk.
Een band kan groeien, maar de klik is er of hij is er niet.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:10

Ik denk dat het er zeker aan bijdraagt als je heel eerlijk kijkt naar wat je zelf wilt en kunt. Dan heb ik het niet over ras, maar over je doelen.

Ik heb een Draver gekocht, heel bewust met mijn volle verstand, ondanks dat ik al opslag verliefd was op de verkoopfoto's. Als ik echt dressuurambities had, had ik nooit dit paard gekocht ondanks dat er voor een Draver best wel wat potentie in zit. Maar voor mijn algemene recreatiedoelen en het feit dat ik op termijn graag endurance of trec zou willen doen, past ze perfect in het plaatje.

Zo zie ik vaak mensen die niet eerlijk tegen zichzelf zijn. Ze willen bijvoorbeeld gewoon lekker rond hobbelen en kopen dan een heet, rillerig paardje want hij is zo mooi. Dan vervolgens willen ze het dier niet weg doen want ze zijn eraan gehecht maar geen van twee is tevreden. Tsja.

Ga op je gevoel af, maar schakel je verstand niet uit!

Anoniem

Re: ''de klik'' eerste paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:55

Ik vind aantrekkingskracht het sleutelwoord.

Het is wel handig dat je min of meer weet wat je koopt, dus bij een eerste paard zou ik zeker iemand met ervaring meenemen.

Maar ik geloof wel in het 'kriebels in de buik'-gevoel als indicator.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:59

Je moet er "iets" mee hebben....en tegelijkertijd je roze bril afzetten en realistisch kijken, of je denkt, dat hij qua karakter bijvoorbeeld wel bij je past.

Mijn vorige paard kende ik al een tijdje, en had gigantisch respect voor hem en niet gedacht, dat ik handig genoeg was, om hem te rijden. Bleek goed te passen. Maar elke ander paard, die zijn gebruiksaanwijzingen had gehad, had ik laten staan. Blijft mijn grote paardenliefde.

met mijn merrie heb ik dat minder. Heb haar van veulen af aan. Maar: ondanks een gigantische dip van een paar maanden, wilde ik haar niet verkopen, was te gefascineerd met het puzzelen qua hoe en wat, dat ik haar heb gehouden. En met succes.

Lougis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:01

Wauw! Heel erg bedankt voor de super reacties! Ben nu toch al wat gerustgesteld en ga het dan ook gewoon op me af laten komen en wanneer het goed voelt zal het zich wel uitwijzen ;) !
Heb geen haast in het zoeken van een paardje dus kan op het gemak beginnen zoeken!! (Als ik mijn weide heb afgezet toch hihi)

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:12

Dat is heel goed gedacht, het gewoon op je af laten komen .
Misschien is het het honderste paard en misschien ook wel het eerste dat je gaat bekijken. :-)
Heel veel zoekplezier.

Charlottewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:32

Toen ik mijn paard kocht heb ik haar eerst een paar weken mogen 'uitproberen' op de stal waar ze toen stond. Dit is zeker een aanrader, je merkt al gauw als je niet goed contact krijgt met het paard. Ik merkte al snel dat het een heel speciaal paard was en ik zeker een klik had, ik heb haar na die aantal weken ook gekocht.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:44

En... wijze raad van een oude vrouw: 'vroeger' hadden we het helemaal niet over de 'klik'. Je was ontzettend blij dat je een paard kón kopen - en daar deed je het dan mee. En meestal kwam het gewoon goed, omdat het zóóó bijzonder was dat je een eigen paard had, dat het direct je grote liefde werd. In deze tijd valt er veel meer te kiezen, maar als je eigen verwachtingen niet té hoog stelt, is de kans dat jij en je paard een echte combi worden groter, gewoon door de tijd die je er in stopt en het feit dat je je paard accepteert zoals die is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:02

Je kan uit elkaar groeien, doelen die je hebt waar het paard niet voor geschikt is, geen match onder het zadel zijn...

snap je vraag heel goed! Ik vraag mij dat dus ook af. Want als ik naar mijn paard kijk had ik die never nooit gekocht als ik alleen een paar keer was gaan kijken. Ik hb er uiteindelijk een jaar over gedaan om erachter te komen (en toe te geven) dat ik haar toch leuker vond dan dat ik dacht. Ze stond bij mijn verzorgpaarden en ben uiteindelijk haar gaan verzorgen. En het is echt mijn maatje, kan haar echt niet missen! We doen alles samen :) Ze is niet makkelijk, maar wel mijn dame. Maar als ik haar had moeten kopen na 2 a 3x kijken.... dan hadden we elkaar misgelopen.

Mijn shetje was wel een 'gok', daar ben ik maar 1x wezen kijken. De 2e keer dat ik haar zag kwam ik haar al halen. Daar heb ik gelukkig een gouden pony aan, maar die had ik wel op proef. Voor het geval dat het niet met mijn grote paard zou klikken (dat was de reden dat ik die kleine erbij kocht namelijk).

Lijkt mij heel erg moeilijk om een paard te kiezen op basis van enkele bezichtigingen. Misschien toch dat je de 'sparkel' dan moet hebben? Een gevoel? Maar goed, dat het er niet is op het eerste gezicht wilt niet zeggen dat het niet je maatje kan worden.... Als ik naar mijn paard kijk.

fillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:46

Ik heb nu zo'n paardje waar ik geen "klik" mee heb. Ik heb hem gekocht door enkel mijn hoofd te volgen en ik dacht "die klik komt later wel".. Niet dus. Nu, anderhalf jaar later, hebben we al veel meegemaakt, ik heb het nooit opgegeven omdat ik ergens bleef geloven dat het wel goed zou komen. Laatst is het dan toch tot mij doorgedrongen dat we gewoon niet samen passen. Hij is heel speels en wil snel gaan en veel verschillende dingen doen. Ik ben serieus, kalm, neem graag mijn tijd en ben perfectionistisch. En dit gaat gewoon niet. Hij heeft nog steeds alle mogelijkheden om te geraken waar ik wil geraken, maar de manier waarop hij de dingen wil doen en ik dingen wil doen is gewoon dag en nacht en dit zorgt voor frustraties langs beide kanten.
Nu staat hij dus te koop in een advertentie waarin staat dat hij weggaat omdat er geen klik is. Niet omdat het een onhandelbaar paard is (hoewel hij dat echt wel zou kunnen zijn als je hem verkeerd aanpakt), maar omdat zelfs als het goed gaat ik niet blij word van hem en het een opgave blijft om dingen met hem te doen. Omdat wij gewoon niet samen passen, hoe erg we ook allebei ons best hebben gedaan.

Dus ik zou zeggen: denk ook niet TE veel met je hoofd, zoals ik gedaan heb. Ik denk dat er obstakels zullen komen bij elke combinatie, maar bij het ene paard is zo'n obstakel een grote last en bij het andere paard doe je het met liefde en weegt de slechte ervaring minder op je.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:12

Afgelopen weekend ben ik zoals gezegd bij twee paarden gaan kijken. Het ene paard een belgisch trekpaard, de ander een tinker.
Beide voldeden ze aan mijn verstandseisen op één punt na. De tinker was kleiner dan gewenst en het trekpaard was wat jong.

Toen ik bij de tinker de wei in liep was mijn gedachte: o leuk, een tinker, knap beestje, lief, een echte knuffel. Ik heb bij hem gestaan en kreeg echt het gevoel dat ik alles met hem kon doen. Maar ik had geen klik. Het was een mooi lief en gemakkelijk paardje. Maar niet mijn paardje. Heel stom, kan het ook niet uitleggen.
Maar hij is perfect. Ik kan alles op hem leren. Hij is lief en leuk en op termijn makkelijk bitloos te rijden en hij heeft al een nh training gedaan en dat sloot naadloos bij hem aan. Precies wat ik wil.
Maar ik heb geen vlinders... -O-

Toen ik bij het trekpaard ging kijken en ze werd binnengebracht dacht ik helemaal niks. Ik kon niet meer denken. De zon brak door de wolken, mijn ogen schoten vol en mijn hart begon sneller te kloppen. :wow: Dit is mijn paard!
Maar ze was wat nerveus. Ze was vanwege het vreselijke slechte weer (zware wind en hevige regen) naar binnen gebracht in een deel van de stal waar ze normaal niet komen met de paarden, ze was zonder haar normale rijmaatjes en, zoals ik al zei, het stormde behoorlijk buiten.
Ik stond bij haar en mocht alles met haar, maar ze was niet met mij bezig. Tijdens het rijden (in de stal vanwege het weer) steeds een zijpasje als we langs de enge emmer kwamen, of even stilstaan als ze langs de linke ladder moest. Maar ze bokte niet, ze steigerde niet, ze vocht niet, ze was alleen erg voorzichtig en alert.
Zij is geen 'makke pony'. Ik zal moeten werken om haar bij te blijven. Soms ben ik bang dat ze misschien te 'vlug' is voor mij.
En toch. Het is mijn paard. En hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik er van overtuigd ben dat het mijn paard is. Ben ik mezelf aan het overhalen omdat ze gewoon zo bloedmooi is? Of is dit toch echt de klik die mensen bedoelen?

Volgende week zaterdag ga ik opnieuw naar haar toe om haar te rijden in betere omstandigheden.
En die tinker? Die ga ik vandaag een berichtje sturen dat, hoe leuk hij ook is, ik geen klik met hem heb.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:25

Abbyblues, ga een tweede keer kijken en kijk dan vooral zonder de roze bril. Ga zoeken naar haar mindere punten en bedenk of je daar (veilig) mee om kunt gaan. Je hoeft er niet blij van te worden, maar je moet er wel mee om kunnen gaan. De vlinders weet je al dat je ze van haar krijgt, dus de positieve kanten zijn al niet meer van belang. :D
Als je uit de voeten kunt met haar mindere punten, dan vooral doen, maar zorg dat je ze kent :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 17:35

Ik heb heel lang getwijfeld toen ik besloot om te gaan rondkijken voor een eigen paard. Ben ik er wel klaar voor? Ga ik wel een leuk paard vinden? Wat als..?
In enkele weken heb ik meerdere paarden bekeken, waarbij het binnen korte tijd al duidelijk was of dit hem echt niet werd of dat het een potentiële kanshebber was. Alleen bij de kanshebbers heb ik een tweede afspraak gemaakt. Uiteindelijk aantal dingen niet doorgegaan en vaag gedoe. Ik had besloten nog een laatste keer marktplaats af te speuren. Er bleef namelijk 1 advertentie uit mijn favorieten door mijn hoofd malen, maar ze voldeed niet helemaal aan mijn eisen. Ze was aan de kleine kant namelijk. Toch ben ik gaan kijken, met mijn ouders erbij. Het was allemaal een klein beetje chaotisch, we hadden afgesproken bij de binnenbak en zij zouden er met pony en trailer naar toe komen, maar toen ze de trailer uit kwam dacht ik al: Wow!

Ik voelde gelijk iets, heel vreemd gevoel. Ik vertrouw haar, aan alle kanten. Daarna een tweede keer wezen kijken met instructrice, die kan er neutraal naar kijken. Maar ook zij gaf groen licht, paar kleine aanmerkingen, maar daarvan heb ik voor mezelf besloten dat die geen probleem moeten zijn. Een week later was ze gekeurd en stond ze bij mij op stal! Ik heb geen seconde meer getwijfeld, DIT was mijn pony. Ook al staat ze pas sinds 12 januari 2016 bij mij, ze is nu al mijn vriendinnetje :D Hoewel we onder het zadel zeker nog geen combinatie zijn, ben ik ervan overtuigd dat dat moet groeien.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 18:04

Het wordt hier al heel veel heel goed verwoord: aantrekkingskracht is het aller allerbelangrijkste.

Ik heb 3 belangrijke paarden in mijn leven (gehad). De pony die ik als jaarling samen met mijn moeder kocht als 14 jarige was natuurlijk fantastisch. Ik was gek op haar. Maar man o man wat heb ik een hoop te stellen gehad met haar. :o maar ik heb altijd doorgezet en gevochten en uiteindelijk heeft dit zijn vruchten afgeworpen. Ik vind het nog steeds een fantastisch dier, we hebben een ontzettend sterke band en ik mis haar nog steeds iedere dag. Maar een klik? Ja dat wel. Dé klik? Dat weet ik niet. Ze past op geen enkele manier in het plaatje van mijn ideale paard, dat heeft ze nooit gedaan en ben ik altijd eerlijk in geweest naar mezelf. Toch had ik haar gekocht als me die kans gegeven was en had ik daar nooit spijt van gekregen.

Met mijn bijrijdpaard had ik niet zo'n duidelijke band of klik. Ik was gek op hem, vind het nog steeds een geweldig paard en hij gaat echt aan mijn hart. Maar hij heeft een overduidelijke klik met zijn eigenaar, dat is echt mooi om te zien. :) dat had ik niet zo met hem.

Mijn huidige pony en eerste echte eigen paard zag ik op de Bokt Markt voorbij komen en ik was direct verliefd. Tienduizend argumenten om het niet te doen, toch gaan kijken (dan weet ik tenminste dat het niets is en blijft hij niet in mijn hoofd) en toen ik hem zag wist ik het. Dit was hem. Ik was niet op zoek naar een paard maar hij moest komen. Ik wist niks van zijn karakter, hij was praktisch wild en niet te benaderen, nooit in handen geweest. Maar aan zijn oogopslag en uitstraling wist ik het.
Ik ben de uitdaging aan gegaan en die is groot. Maar geen moment spijt. Wat ben ik gek op hem, wat is die klik vol aanwezig en wat geeft hij me veel. Ik heb hem nu een halfjaar maar gevoel zegt heel veel; de klik is er, de band groeit met de dag. Hij is mijn paard. :)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 19:00

Ik denk dat het hebben van de klik en hoe dat voelt heel goed beschreven is hier in het topic. Mijn ervaring is dat als als reden van verkoop de klik wordt aangehaald, dat het paard dan gewoon niet aan de verwachting voldoet. Ze zijn te snel, te moelijk, de sensibel of te flegmatiek voor huidige eigenaar waardoor ze eigenlijk meer minpunten aan een paard zien dan pluspunten. En dan doen ze hem weg. Dus als er op deze manier geadverteerd wordt dan vooral goed doorvragen wat de reden is.

Ik heb een verzorgpaardje gehad waar ik op de grond super gek mee was. Maar onder het zadel hadden we geen klik. Hij was veel te fel voor mij en had een duidelijke leider nodig. Ik was te bang om die leider te zijn. Als ik hem had moeten verkopen had ik er inderdaad ook gewezen op de klik. Ik kon er zelfs niet op galopperen zonder gelanceerd te worden. Ander stapte er zo op en reed er mee weg. Met het paardje was dus niks mis maar onze combinatie werkte gewoon niet

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 18:55

ik heb een super braaf arabiertje... daar heb ik wel een klik mee, toen ik heb voor de 1e keer op foto zag wilde ik hem hebben ( hij was prachtig ) inderdaad daarna paar keer op bezoek. Als je dan die '' klik'' niet heb dan koop je hem toch niet denk ik. Vaak denken mensen als ze een paard kopen die klik komt er later wel, maar vaak dus ook niet. Die van mij gaat in ieder geval nooit meer weg. <3

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:52

Je moet op je eigen gevoel afgaan en je niets laten aanpraten. Ik maakte een horoscoop van een paard waar ik belangstelling voor had. Want meestal moet je toch vrij snel beslissen of je hem koopt of niet, en dan kun je hem pas oppervlakkig kennen.Als je astrologisch bij elkaar past, komt de klik vanzelf . :) /3

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:45

Allereerst, ik heb nooit een eigen paard gehad dus spreek niet echt vanuit ervaring.
Ik denk dat het een combinatie is, je moet heel kritisch naar jezelf durven kijken en eerlijk toe kunnen geven wanneer een paard te hoog gegrepen is qua niveau.
Ken iemand die steeds met een paarden/ponies thuiskwam welke gewoon totaal niet geschikt waren voor haar niveau maar de ruiter kon/wou dat zelf niet inzien. Ik snap dat niet, er zijn zoveel leuke paarden en dan steeds weer met iets thuis komen waarvan iedereen meteen ziet " dit word hem niet".
Ook raad ik je aan om niet te kritisch te zijn, je wilt niet weten hoeveel mensen er thuis zijn gekomen met een vos/merrie terwijl ze dat in eerste instantie niet wouden. Verder kun je ook aan de verkoper vragen wat het dier fijn vind en dergelijke. Last but not least, neem iemand mee die niet emotioneel betrokken is maar wel ervaring heeft en jou goed kent en weet wat bij je past.

Veel succes en plezier, hoop dat je een fijn paard/pony zal vinden +:)+

Kris_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:53

Toevallig heb ik al een paar keer gehad wat jij hier bedoelt, het geen klik hebben met je paard.
Bij mij had ik geen klik met het 1e paard omdat ik me niet veilig voelde als ik er opzat ik moest zoveel veranderen aan mijn rijden omdat ze anders niet fijn liep, vervolgens reed ik daardoor niet fijn en dacht ik dat ik er af zou vallen.
Bij het 2e paard had ik geen klik omdat het paard en ik gewoon letterlijk dus niet klikte. Als ik wilde stoppen rende het paard weg als ik naar links wil ging het paard naar rechts. Toen wij even stonden te wachten dacht het paard ey ik wil daar staan en liep vervolgens recht over ons heen. Het paard had geen klik met mij en ik geen klik met hem. Na wat ervaring daarmee merk je vanzelf best snel al ofdat je wel of niet een klik hebt.
Natuurlijk moeten jij en het paard aan elkaar wennen en elkaar leren kennen, maar meestal merk je het al een beetje vanaf het begin.
Nu bij het 3e paard wist ik het...
hoe ik het wist, nou omdat ik dus meteen een klik voelde.
Natuurlijk moeste we aan elkaar wennen, maar we vulde elkaar precies aan en daardoor wist ik het, dit is ze! natuurlijk moet je nog veeeeell vaker gaan kijken en rijden en wij nemen een nieuw paard altijd op proef.
ik hoop dat je hier wat aan had, en ik hoop heel erg dat je een super fijn paard/pony zal vinden *\o/* :o

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 20:57

anjali schreef:
Je moet op je eigen gevoel afgaan en je niets laten aanpraten. Ik maakte een horoscoop van een paard waar ik belangstelling voor had. Want meestal moet je toch vrij snel beslissen of je hem koopt of niet, en dan kun je hem pas oppervlakkig kennen.Als je astrologisch bij elkaar past, komt de klik vanzelf . :) /3

Ik vind het altijd zo sukkelig van mezelf maar dit doe ik dus ook. Jaar van het Konijn en Stier. Kom steeds weer bij zulke paarden uit als het écht klikt.