Advies sporen gevraagd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 19:07

Nee ik heb niet het idee dat de kleuren van de hindernissen anders zijn.

Dat is wel een goed idee @xSlvna, ik ga het proberen. Ik denk niet dat het een gebrek aan kracht is, ze kan het makkelijk.

Waarschijnlijk ga ik morgen kleine knopspoortjes kopen. Ik had vandaag wedstrijd, het inspringen ging super. Met het parcours gingen de eerste en tweede hindernis ook nog goed, de derde weigerde ze, terwijl ze gewoon goed uitkwam. Daarna wou ze hem ook niet meer springen, dus zijn we uitgebeld. Het was een gewone blauwe oxer en hij stond niet hoog of breed, hij was niet moeilijk opgesteld. Het tweede parcour gingen de eerste en tweede weer goed en de derde was hetzelfde verhaal. Je kon doen wat je wou maar ze ging er niet over, het was niet dat ze het eng vond ofzo, ze wou het gewoon niet. Ze was gewoon echt dwars, normaal als ze weigert krijg ik haar er daarna nog wel over, maar nu wou ze echt niet. Mijn intructeur was er ook bij en raadde ook aan om eens spoortjes te proberen.

Ianrowan2009

Re: Advies sporen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:33

Als een paard eenmaal een uitweg langs de sprong heeft ontdekt zullen ze dat blijven doen bij die hindernis. Heel vervelend voor je TS, dat je er niet uitkwam vandaag op wedstrijd. Moet een behoorlijke frustratie voor je zijn.
Dus inderdaad knopspoortjes kopen, wat ik al eerder zei, en gewoon proberen :)
Hopelijk is het de goede oplossing :)

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:02

ponycrosserr schreef:
Nee ik heb niet het idee dat de kleuren van de hindernissen anders zijn.

Dat is wel een goed idee @xSlvna, ik ga het proberen. Ik denk niet dat het een gebrek aan kracht is, ze kan het makkelijk.

Waarschijnlijk ga ik morgen kleine knopspoortjes kopen. Ik had vandaag wedstrijd, het inspringen ging super. Met het parcours gingen de eerste en tweede hindernis ook nog goed, de derde weigerde ze, terwijl ze gewoon goed uitkwam. Daarna wou ze hem ook niet meer springen, dus zijn we uitgebeld. Het was een gewone blauwe oxer en hij stond niet hoog of breed, hij was niet moeilijk opgesteld. Het tweede parcour gingen de eerste en tweede weer goed en de derde was hetzelfde verhaal. Je kon doen wat je wou maar ze ging er niet over, het was niet dat ze het eng vond ofzo, ze wou het gewoon niet. Ze was gewoon echt dwars, normaal als ze weigert krijg ik haar er daarna nog wel over, maar nu wou ze echt niet. Mijn intructeur was er ook bij en raadde ook aan om eens spoortjes te proberen.

Wat leuk dat je wedstrijd had. Misschien gek, maar bij ons staat ook een paard die bang is voor blauw. ( Z springen paarden) Het is vaak een kwestie van veel oefenen, en een spoortje kan daar prima bij helpen (om lekker te prikken :Y) :+ ) om hem even die overtuiging te geven.

Spoiler:
heb je toevallig een filmpje?

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:04

Inderdaad heel vervelend, ze ging er niet bij langs ofzo, maar stopte gewoon en dat deed ze telkens weer. Dan kan ik haar aansporen, een tik geven en roepen wat ik wil, maar het helpt allemaal niet. Dus nu maar eens met spoortjes proberen. Hopelijk werkt dat :)

Ze is niet bang voor blauw hoor, vorige keer was het oranje en de keer daarvoor geel :+
Laatst bijgewerkt door ponycrosserr op 24-01-16 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:06

ponycrosserr schreef:
Inderdaad heel vervelend, ze ging er niet bij langs ofzo, maar stopte gewoon en dat deed ze telkens weer. Dan kan ik haar aansporen, een tik geven en roepen wat ik wil, maar het helpt allemaal niet. Dus nu maar eens met spoortjes proberen. Hopelijk werkt dat :)

Vast wel! als ze eenmaal in het hoofd hebben dat iets eng is blijven ze drammen. wij hebben nu van die gedraaide blauwe balken en planken. oefenen oefenen oefenen :D

ponycrosserr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:07

Inderdaad, we hebben nu ook net nieuwe balken, dus maar kijken hoe ze daar op gaat reageren :Y)

Ik heb geen filmpje helaas.

Jumpingnick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 22:18

ponycrosserr schreef:
Inderdaad, we hebben nu ook net nieuwe balken, dus maar kijken hoe ze daar op gaat reageren :Y)

Ik heb geen filmpje helaas.

Super! Succes er mee! :o