purny schreef:In eerste instantie had ik met dit bericht de gedachte.. ben je serieus?
Waarom met een schrikachtig paard de weg op?
wat moet je dan altijd maar veilig in de bak blijven rijden? dan leert het paard het toch nooit
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Katyatje schreef:Net als Dobel vind ik dat je niet kan verwachten dat iedereen rekening met je houdt. Je weet op voorhand dat er mensen zijn te snel/te dicht rijden. Anticipeer daar dan op! Neem een andere weg, ga met twee paarden, laat iemand meelopen die teken doet naar bestuurders om te vertragen.
Ik snap dan ook echt niet dat ruiters zomaar in het midden van de straat gaan lopen om een auto af te remmen. Het is niet alleen gevaarlijk maar leidt alleen maar tot frustratie bij bestuurders. Wat je beter kan doen, en wat ik dus ook altijd doe, is de vriendelijke bestuurders bedanken door te knikken of je hand op te steken. Daar bereik je denk ik meer mee.
Unleash schreef:Vorige week raasde een auto mij (ik was aan het mennen met een jonge pony met een marathon/recreatiewagen) voorbij met meer dan 60 km per uur op een smalle weg. Ik tilde mijn zweep op en neer om te gebaren dat ik haar snelheid niet gepast vond. Ik had oog contact met haar, maar ze remde niet af. Ik keek haar boos aan en haalde mijn armen verontwaardigd op. Toen stak ze haar tong uit en keek expres scheel. Daarna toeterde ze nog een paar keer na.
Mijn bloed kookt nog steeds...
Mariett schreef:Ook een goede truc: ga netjes rechts in de berm lopen. Dan gaan ze namelijk ook rekening met jou houden, en bovendien is de kans dat ze 'rakelings' langs je heen rijden ook niet zo groot, omdat je netjes naast de weg loopt. Veiligheid gaat voor, ook automobilisten houden dan meestal rekening met je, ik heb nog maar een paar auto's gezien die echt dicht langs me gingen. Was denk ik ook maar een foutje.

vibabu schreef:Heel handig om midden op de weg te gaan rijden zodat de auto's afremmen..... Daarmee bevestig je voor de automobilist maar weer hoe irritant Ruiters zijn. Ruiters worden hier namelijk gezien als vervelend. Zullen toch langs je willen gaan en gaan rare fratsen uithalen om vervolgens geïrriteerd verder te rijden. Nee hoor laat ze dan maar gewoon net ff te hard langsrijden.
Unleash schreef:Vorige week raasde een auto mij (ik was aan het mennen met een jonge pony met een marathon/recreatiewagen) voorbij met meer dan 60 km per uur op een smalle weg. Ik tilde mijn zweep op en neer om te gebaren dat ik haar snelheid niet gepast vond. Ik had oog contact met haar, maar ze remde niet af. Ik keek haar boos aan en haalde mijn armen verontwaardigd op. Toen stak ze haar tong uit en keek expres scheel. Daarna toeterde ze nog een paar keer na.
Mijn bloed kookt nog steeds...
). Op de bredere wegen, blijf ik goed aan de kant. Als de auto van achter komt, kijk ik eventjes achterom zodat ze weten dat ik weet dat ze eraan komen. 9 van de 10 keer gaan ze dan in een ruime bocht om mij heen, dan zwaaien we even en dan is er niks aan de hand.
Brainless schreef:Ik vind het niet verantwoordelijk naar je paard toe om deze in te zetten als pion om verkeer af te remmen.
Ik druk mijn kind op de fiets ook niet voor een auto om hem af te remmen.
Een gepaste oplossing is je paard goed voorbereid en onder controle te hebben voordat je je in het verkeer begeeft.