Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mrie schreef:Pol13 jou eerste zin in jouw reactie luid: En een heel andere insteek: dit paard is gewoon super onzeker. Als dat geen aanname is dan weet ik het niet meer en het is bovendien een uitspraak over ons paard. Even verder zeg je: Als je dit paard nou eens leert om met zichzelf om te gaan in nieuwe situaties?. Wat denk je dat wij de afgelopen drie jaar gedaan hebben dan?
Misschien heb je uit dit topic niet gelezen welke training, omgang en oefening wij dit paard gegeven hebben. Misschien schat je ons niveau wat lager in dan dat wij hebben. Het is niet zo dat wij daar drie keer per week een karretje achter knopen en gaan met die banaan. "Als je dit paard nou eens leert....." Ben je je wel bewust van op welke toon je iets probeert te zeggen. Ik voel mij als klein jong weggezet door je.
Jij kan het niet zo fijn uitleggen, ik zal je zeggen mij heb je niets uitgelegd.
Wij zijn aan het einde van ons vermogen om hem te desensibiliseren als klap op de vuurpijl zijn er nu ongelukken gebeurt. Dus vraag ik mij af: Zou dat nou bestaan autisme bij paarden... Ik hoef ook echt geen reactie meer van je in dit topic, ben klaar met jouw respons.
Ik weet echt oprecht niet wat jij leest in mijn posts. Ik denk dat jij iets te veel leest alsof ik beweer dat het zo is. Ik bedoel meer: stel nou eens dat xxxx en werk daar op verder met oplossingen die ik daar voor tegen ben gekomen. Deijs schreef:Hmm wat een goede vraag eigenlijk. Je ziet vaak wel dat paarden goed kunnen opschieten met kinderen/volwassenen met autisme.
Citaat:Ik heb nog es de boel door gelezen,maar op zich zou het paard ook hoog sensitief kunnen zijn in plaats van autistisch?

mrie schreef:Ow hier kan een misverstand zitten. Voor mij is desensibiliseren het beest om leren gaan met zijn angsten. Wat kan het verschil zijn met zoals jij,Kinke en Pol013 het stellen. Is het ene gewenning aan het spannende object en het andere 'gewenning' aan eigen angstigheid?