Dat wordt een mooie boel

Maar volgens mij lopen we echt een beetje teveel op de zaken vooruit
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Iris82 schreef:JoyCiej007 schreef:Ts heeft immers zelf nog geen factuur vd da gekregen. Dat zal eerst moeten gebeuren; rechtstreeks en niet via vriendin. Maar als je het mij vraagt, zal dat denk ik niet gebeuren.
Maar zal de DA daar uberhaupt aan meewerken denk je? DA is toch eigenlijk geen partij in de twist die ts en vriendin hebben. DA wil enkel zijn geld, factuur op naam van vriendin, telefonisch akkoord voor herstel.
Dat vriendin achteraf van mening is dat ts aansprakelijk is voor schade aan het paard wil niet zeggen dat vriendin derhalve geen betalingsverplichting aan de da heeft.
anneliesdj schreef:Dat klopt ook wel, normaal gesproken.
Maar als haar vriendin nu niet betaalt en contact heeft met de deurwaarder over het waarom, dan kan het zo zijn dat de deurwaarder ts gaat bellen om te vragen hoe het zit. Is niet hoe het zou moeten, maar het kan wel.
En als ts gewoon even een belletje doet naar de dierenarts is die kans aanzienlijk kleiner.
Nies_ schreef:Heel erg ver vooruit ja. TS heeft niet eens een factuur of iets in die richting gehad, dus voor we bij de deurwaarder komen zijn we toch al een heel stuk verder.
JoyCiej007 schreef:anneliesdj schreef:Dat klopt ook wel, normaal gesproken.
Maar als haar vriendin nu niet betaalt en contact heeft met de deurwaarder over het waarom, dan kan het zo zijn dat de deurwaarder ts gaat bellen om te vragen hoe het zit. Is niet hoe het zou moeten, maar het kan wel.
En als ts gewoon even een belletje doet naar de dierenarts is die kans aanzienlijk kleiner.
Sorry, maar nee dat kan gelukkig! Absoluut niet.

chevax schreef:Waarom zou je nu in hemelsnaam de DA gaan bellen? Dit is, als het inderdaad zo is afgesproken zoals je zegt, iets tussen DA en eigenaar. Nu ga jij de DA bellen en zeggen dat de eigenaar de factuur niet wil betalen? En dan? Je bent nu bezig om iets wat niet jouw probleem was wel jouw probleem te maken.
tweety_be schreef:Wow, ik had niet zoveel reacties verwacht, haha.
Even voor alle duidelijkheid, de factuur is rechtstreeks naar de eigenares gegaan. Ik had eigenares aan de lijn toen de DA er was om te hechten. Ik vroeg aan de telefoon de gegevens van eigenares voor de factuur van de DA. De eigenares heeft deze gegevens gegeven via de telefoon, aan mij en ik heb deze luidop herhaald voor DA (ik ga niet zomaar naar iemands gegevens vragen en ik heb zelfs gevraagd of ze zelf met DA wou praten, maar wou ze niet, dat kan DA en iedereen die er was beamen). Op dat vlak lijkt me er dan ook geen enkele twijfel naar wie de factuur zou gaan. En ook DA leek het maar normaal te vinden om gegevens van eigenares te krijgen om rekening naar haar te sturen.
Nu moet ik wel zeggen dat de DA ook mijn adres nodig had om medicatie af te zetten voor desbetreffend paard (eigenares woonde namelijk te ver en kwam ook nooit naar stal en DA woont dichter bij mij dan bij stal). Maar ook deze medicatie staat gewoon op de factuur gericht aan de eigenares.
Ik neem morgen even contact op met desbetreffende DA om de situatie even uit te leggen. Al denk ik niet dat de DA mij de factuur gaat opsturen. Zou beetje vreemd zijn dat hij factuur opmaakt voor eigenares, maar als die niet betaalt, hij plots factuur gaat opmaken aan een derde. Nu ja, ik neem daarvoor wel even contact op met de DA. Even horen wat die er over te zeggen heeft.
terpentijn schreef:TS is nergens aansprakelijk voor, aangezien zij alles van hanteren/rijden etc. van het paard met instemming van de eigenaresse heeft gedaan.