"lastige" jonge hengst... Help!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: "lastige" jonge hengst... Help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:01

Volgens mij is de ts onderhand wel een keer klaar met uitleggen aan de eigenwijze eigenaar. Ze is gelukkig verstandig genoeg haar vege lijf te redden door het af te laten weten.

Maar ik hoop dat we nog wel op de hoogte gehouden worden hoe dit afloopt!

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:17

xShawnIsBaex schreef:
pff.. ik zou gewoon goed uitleggen waarom hij beter een trailer kan gebruiken inplaats van dat wandelen en wa de gevolgen daar van kunnen zijn enz... z'n veulen is er gewoon nog niet klaar voor doe het rustig aan en maak niet zoooo'n grote stap ineen keer... jammer dat sommige eigenaren dat niet kunnen snappen

Precies. Wanneer die dag aanbreekt zeg ik gewoon sorry gaat nog niet.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:18

Desiree schreef:
Volgens mij is de ts onderhand wel een keer klaar met uitleggen aan de eigenwijze eigenaar. Ze is gelukkig verstandig genoeg haar vege lijf te redden door het af te laten weten.

Maar ik hoop dat we nog wel op de hoogte gehouden worden hoe dit afloopt!

Ik ga jullie zeker op de hoogte houden!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:23

Bucksinlover schreef:

En dan mag jij helpen bij het alternatief dat ook niet gaat lukken. Gewoon helemaal niet meer mee bemoeien. Gewoon niet aanwezig zijn, echt, komen hoe dan ook ongelukken van dit soort volk...

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:30

Het alternatief is dat ik dan zijn stallen ook niet meer ga afmesten wat hij zelf niet kan/geen zin in heeft. En anderen die het kunnen doen zijn er in de buurt niet.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:34

Dat het veulen te jong is , is beetje zever .
Basis dingen kunnen ze best jong al leren.
Halster af en aan en meelopen aan en touw is een van de dingen die al snel mogen leren .
Evenals stil staan bij het borstelen en hoeven krabben .
Is alleen maar fijn voor latere handelingen die bv hoefsmid of dierenarts moet doen .
Maar helaas heeft dit veulen deze basis tot heden gemist .
Ja een week is kort !
En dan 8 km aan de wandel is een rot eind .
Zou deze onderneming zeker niet te voet afleggen .
Andere weg gebruikers zijn vaak al niet solidair met paarden en als je dan zo,n onervaren keutel meeneemt is vragen om ongelukken .
Huur een trailer of een klein paarden wagentje dan is dat klusje van verhuizen veilig in minder als en uur gefixed

Edit lees net nog dat de eigenaar zo,n eigenwijze drol is ...
Pfff niet makkelijk

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:38

Waarom hou je die man aan het lijntje door half wat toe te zeggen dat je hem helpt terwijl je dat niet van plan bent.
Jij wordt ingeschakeld, jij kunt zeggen op mijn voorwaarden of niet. Hoe moeilijk kan het zijn?

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:41

kamsel schreef:
Waarom hou je die man aan het lijntje door half wat toe te zeggen dat je hem helpt terwijl je dat niet van plan bent.
Jij wordt ingeschakeld, jij kunt zeggen op mijn voorwaarden of niet. Hoe moeilijk kan het zijn?

dan heb je niet goed alles gelezen.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 20:43

Zinzi_jewel schreef:
Dat het veulen te jong is , is beetje zever .
Basis dingen kunnen ze best jong al leren.
Halster af en aan en meelopen aan en touw is een van de dingen die al snel mogen leren .
Evenals stil staan bij het borstelen en hoeven krabben .
Is alleen maar fijn voor latere handelingen die bv hoefsmid of dierenarts moet doen .
Maar helaas heeft dit veulen deze basis tot heden gemist .
Ja een week is kort !
En dan 8 km aan de wandel is een rot eind .
Zou deze onderneming zeker niet te voet afleggen .
Andere weg gebruikers zijn vaak al niet solidair met paarden en als je dan zo,n onervaren keutel meeneemt is vragen om ongelukken .
Huur een trailer of een klein paarden wagentje dan is dat klusje van verhuizen veilig in minder als en uur gefixed

Edit lees net nog dat de eigenaar zo,n eigenwijze drol is ...
Pfff niet makkelijk

Nee is inderdaad niet gemakkelijk, maar zijn min of meer in de huidige situatie op elkaar aangewezen.... Dat maakt het nog veel moeilijker. Zo. Is dat hoge woord er ook uit. Inhoudelijk zeg ik er verder niks over.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:57

Bucksinlover schreef:

Bucksinlover schreef:
Ik ga gewoon met de hengst aan de slag, maar niet met het doel om hem te verhuizen te voet langs de openbare weg. Komt de dag van de verhuizing, zeg ik gewoon: sorry, hij is er niet klaar voor. Je moet alsnog een trailer regelen.

Bucksinlover schreef:
Ja dat zegt iedereen hierboven en ik heb idd dan ook besloten dat ik die dag al andere verplichtingen heb om het zo maar te zeggen

Ik heb het een paar keer gelezen, maar deze opmerkingen geven mij niet de indruk dat je de eigenaar een hele duidelijke nee hebt gegeven.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:02

Tja je maakt een selectie van zinnen die daarop wijzen, maar maak dan ook even een selectie van de zin(nen) waaruit blijkt dat ik hem al verteld had dat het onverstandig is en hij een trailer moet regelen?

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:06

"Trailer regelen heb ik uiteraard al als eerst geopperd bij de eigenaar maar het lijkt er op dat hij per se lopend heen wil. "

pag. 1.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:08

In tussentijd maak ik steeds opmerkingen in die zin, maar wanneer er niet geluisterd wordt, dan moet het er maar op aan komen. Dit soort mensen spreekt geen andere taal blijkbaar dan pas te luisteren wanneer puntje echt bij paaltje komt. Dit is er één van.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:09

Bucksinlover schreef:
Tja je maakt een selectie van zinnen die daarop wijzen, maar maak dan ook even een selectie van de zin(nen) waaruit blijkt dat ik hem al verteld had dat het onverstandig is en hij een trailer moet regelen?

Onverstandig betekent niet kan niet bij zo iemand. Je zal ronduit moeten stellen : "Dit kan niet. Zet ze op een trailer. Te voet gaan er doden vallen en daar weiger ik aan mee te werken. Zoek iemand die levensmoe is als je dit wil doen. Ik help je niet."

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:13

Zo simpel ligt het helaas niet tamary

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:26

Is die 8 km over de verharde weg? Dan zal een ongetraind veulen die alleen nog op het zachte heeft gelopen en nog geen uitgeharde hoefjes heeft onderweg nog wel eens zere voetjes kunnen krijgen en niet meer verder willen gaan.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:28

Nee niet alleen verharde weg. Langs fietspad met berm.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 21:29

Maar goed, maakt verder niet uit. Ik ga het niet doen. Hij blijft wel volhouden dat het allemaal wel zal meevallen en "dat hij er maar aan moet wennen" maar inderdaad moet hij het dier zelf maar meenemen dan.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 21:42

Bucksinlover schreef:
xShawnIsBaex schreef:
pff.. ik zou gewoon goed uitleggen waarom hij beter een trailer kan gebruiken inplaats van dat wandelen en wa de gevolgen daar van kunnen zijn enz... z'n veulen is er gewoon nog niet klaar voor doe het rustig aan en maak niet zoooo'n grote stap ineen keer... jammer dat sommige eigenaren dat niet kunnen snappen

Is het niet een idee om het meteen te zeggen in plaats van als die dag aanbreekt? Op die manier weet iedereen waar hij aan toe is. Ik zou dan ook zeggen waarom je het niet doet, en laat je vooral niet overhalen om toch mee te werken want bijna twee uur lopen langs de openbare weg is vragen om ongelukken.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:37

Tja ik zeg al steeds dat het niet gaat maar hij is echt stronteigenwijs

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:38

Vanmorgen nog weer gezegd... Toen zei hij:"Nou, we zullen wel zien..."

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:45

Zou een trailer regelen.
Ontzettend onverantwoord om langs de weg te gaan. Een klein stukje had nog wel gekund, maar 8 kilometer, 1,5 tot 2 uur lopen dus, is niet slim.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:51

tip, loop er nu van weg en duim dat hij het red de dag van de verhuizing. Heel hard. Niet jou paard niet jou verantwoording als hij niet naar advies wil luisteren.

Je gaat je nu veel op de hals halen, wat eigenlijk niet jou probleem is.

Bucksinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 10:52

precies, daarom ga ik het niet doen

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 10:53

Maar loop dan nu al weg en meld de man dat je er niets meer mee doet. Harde leerschool voor hem maar train het diertje de komende dagen ook niet verder. Dan schep je toch een verwachting.