Softshell doet inderdaad weinig. Ik heb ook wat zaken om advies gevraagd, maar daar kom ik ook niet bepaald verder mee.. Zou toch wel graag een ruiterjas hebben en een kort/bomber model, gezien het echt voor het rijden is.
Xjes_lise
Geplaatst: 06-12-15 20:40
Anoniem schreef:
Veel softshell is maar beperkt waterdicht. Meestal zijn ze alleen maar waterafstotend.
Softshell is inderdaad bijna altijd waterafstotend en niet waterdicht. Kan wel een buitje hebben maar na een half uur regen is het er wel door.
Ff de sales bij de Bever online in de gaten houden. Had iets eerder al een linkje gepost maar is makkelijk bij bever.nl te vinden. Zijn vaak fikse kortingen.
Na een gewone wasbeurt is bij bijna alle waterdichte jassen de beschermlaag weg. Wassen dus met speciaal wasmiddel (Techwash) of na het wassen weer met Harmisol naspoelen. Ik heb al jaren ANWB jassen en die zijn top.
Wat voor kingsland jas heb je? Ik heb de boomber, na jaren gebruik, en ik ben inmiddels de 3e die hem al een paar jaar gebruikt, nog steeds waterdicht bij mij... Heb sinds een weekje nu wel een andere kingsland jas, die getailleerd is...