Zonder waarschuwing van reserve-naar startlijst. Betalen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 00:44

DaraBariton schreef:
Ik weet om welke wedstrijd dit gaat want ik heb net de startlijst gezien . Zou meedoen in het Z2 als allereerste wedstrijd weer sinds april maar heb het toch niet gedaan, nog even te vroeg.

Ik vind het vreemd want ik werd netjes gemaild of ik nog wilde starten daar als ik reserve stond. Hoop dat het netjes opgelost kan worden!

Dat is helemaal gek dat ze jou dat wel vraagt en mij er zomaar op zet. Ik vrees dat het niet netjes opgelost gaat worden

Scum

Re: Zonder waarschuwing van reserve-naar startlijst. Betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 09:21

Als ik iemand op de wachtlijst zet, dan informeer ik diegene daar ook over. Zonder tegenbericht blijf je op de wachtlijst staan. Het komt ook wel eens voor dat mensen zich van de wachtlijst af laten halen omdat ze ergens anders ingeschreven hebben en meestal krijg ik daar ook een mailtje over. Dat is wel zo netjes.
Heb jij de organisatie gemeld dat je niet meer op de wachtlijst wilt staan?

Als ik iemand van de lijst af kan halen dan stuur ik die persoon een bericht. Gaat het om enkele dagen tevoren dan doe ik dat altijd telefonisch. Het lijkt me ook normaal dat je als organisatie iemand daarover informeert.

Mocht ik na het mailen of bellen bericht krijgen dat deze persoon toch niet wil starten omdat hij ergens anders heeft ingeschreven dan ga ik naar de volgende op de lijst. Daar breng ik geen kosten voor in rekening.

Als ik jou was zou ik de KNHS een mail sturen en dit aan hun voorleggen.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:08

Nee Dorine het ging niet om deze wedstrijd maar een andere. Voor deze heb ik me niet ingeschreven, was dit wel van plan! ;)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 20:57

Scum schreef:
Als ik iemand op de wachtlijst zet, dan informeer ik diegene daar ook over. Zonder tegenbericht blijf je op de wachtlijst staan. Het komt ook wel eens voor dat mensen zich van de wachtlijst af laten halen omdat ze ergens anders ingeschreven hebben en meestal krijg ik daar ook een mailtje over. Dat is wel zo netjes.
Heb jij de organisatie gemeld dat je niet meer op de wachtlijst wilt staan?.

Nee want toen ik dit wilde doen, bleek dat ik net op de startlijst gezet was (zonder overleg dus).
Heb de knhs gemaild en die zeiden dat dit niet gebruikelijk is maar dat organisaties dit wel kunnen en mogen doen. En dat ik beter kon proberen er met de vereniging uit te komen.
Heb inmiddels van de vereniging een mailtje terug gehad dat ik van de lijst gehaald ben. Heb voor de zekerheid nog wel even gevraagd of ik dan geen rekening krijg. Want dat was me niet 100% duidelijk

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:12

Zou fijn zijn als het zo opgelost is :j

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 11:50

Top. Hopelijk hoef je niks te betalen :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 12:52

Scum schreef:

Dat hoop ik ook. Anders ga ik namelijk wel starten. Dan kan ik in ieder geval het geld nog terugwinnen eventueel

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:54

Dorine92 schreef:
Scum schreef:

Dat hoop ik ook. Anders ga ik namelijk wel starten. Dan kan ik in ieder geval het geld nog terugwinnen eventueel

Ze heeft je toch al van de lijst gehaald?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 13:55

Ja alleen ik heb nog even voor de zekerheid een mailtje gestuurd of ik dan geen rekening krijg. Aangezien het van de wachtlijst naar de startlijst zetten ook zonder waarschuwing ging.
Zou wel fijn zijn als het gewoon goed opgelost is zo. Ik wil er namelijk nog regelmatig starten omdat er subtopwedstrijden zijn

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 13:58

Ik zou er niet blij mee zijn dat als ik je dan antwoord dat je moet betalen je ineens toch wil starten.
Want denk dat ze het plekje al hebben opgevuld met een ander

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:06

Snap ik maar ik heb geen toestemming gegeven om mij van de lijst te halen EN een rekening te sturen. Ik heb alleen aangegeven dat ik graag kosteloos van de lijst verwijderd wilde worden vanwege het misverstand.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:11

Op het begin begreep ik het nog.
Maar nu gaat het je er eigenlijk om dat je van de lijst af wil omdat ze je niet vooraf gevraagd hebben of je van de reserve lijst naar de startlijst wil gaan? Puur dat.
Want je kan blijkbaar dus wel daar starten, gezien als je toch moet betalen je toch wil gaan.
Sorry maar is dat serieus het grote probleem?

Dat het netter had gekund, ja natuurlijk, dat is zeker zo. Maar is dat zo'n groot issue?
Waar is plan B dan gebleven?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:14

Pattypaard schreef:
Op het begin begreep ik het nog.
Maar nu gaat het je er eigenlijk om dat je van de lijst af wil omdat ze je niet vooraf gevraagd hebben of je van de reserve lijst naar de startlijst wil gaan? Puur dat.
Want je kan blijkbaar dus wel daar starten, gezien als je toch moet betalen je toch wil gaan.
Sorry maar is dat serieus het grote probleem?

Dat het netter had gekund, ja natuurlijk, dat is zeker zo. Maar is dat zo'n groot issue?
Waar is plan B dan gebleven?

Plan B was een paar dagen eerder op een andere wedstrijd starten. Waar ik dus mijn punten voor de ZZ-zwaar heb gehaald. Het is dus totaal nutteloos (en dus tijd- en geldverspilling voor mij en stress voor niks voor mijn paard) om nog ZZ-licht te starten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:14

Hoe het ook afloopt, je hebt wel een duidelijke indruk achtergelaten bij de vereniging. Als ik daar het dressuursecretariaat deed, dan stond je per gisteren voorlopig onderaan de reservelijst voor de eerstkomende wedstrijden.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:15

ponyparadijs schreef:
Ik zou er niet blij mee zijn dat als ik je dan antwoord dat je moet betalen je ineens toch wil starten.

Dat neigt wel enorm naar alle lusten voor de vereniging, en alle risico's voor de ruiter. (Een plekje op de wachtlijst is blijkbaar al genoeg om een financiele verplichting aan te gaan, maar je kunt niet weten of je daar dan ook wat voor terugkrijgt.) Ik vind dat niet echt klinken als een eerlijke manier van zakendoen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:28

Shadow0 schreef:
ponyparadijs schreef:

Dat neigt wel enorm naar alle lusten voor de vereniging, en alle risico's voor de ruiter. (Een plekje op de wachtlijst is blijkbaar al genoeg om een financiele verplichting aan te gaan, maar je kunt niet weten of je daar dan ook wat voor terugkrijgt.) Ik vind dat niet echt klinken als een eerlijke manier van zakendoen.

Ik zou zoals reeds gezegd altijd contact opnemen als ik mensen van de reservelijst naar de startlijst verplaats.
Misschien maakt dat mijn ongenoegen dan wat gerecht vaardiger?

Ik snap wel wat je zegt hoor Shadow
Maar indien ik iemand van de lijst moet halen om wat voor reden dan ook probeer ik direct vervanging te zoeken.
Als dan blijkt dat omdat ze moeten betalen ze toch op de lijst willen blijven vindt ik dat heel vervelend omdat ik dan dus ineens een extra start heb en dus minimaal 15 minuten extra heb.
Nog daar gelaten dat sommige zich willen afmelden en als ik dan zeg dat ze moeten betalen ze toch op de lijst willen blijven staan maar dan niet komen starten.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:29

Pipodipo schreef:
Hoe het ook afloopt, je hebt wel een duidelijke indruk achtergelaten bij de vereniging. Als ik daar het dressuursecretariaat deed, dan stond je per gisteren voorlopig onderaan de reservelijst voor de eerstkomende wedstrijden.

Vergeet niet dat ik daar 2 weken geleden nog uren vrijwilligerswerk heb gedaan. Het is dus niet dat ik de vereniging wil pesten ofzo.
Ik schrijf me altijd keurig op tijd in en houd alles georganiseerd bij. Iemand expres onderaan de lijst zetten is doelbewust pestgedrag en lijkt me ook niet toegestaan...

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:35

ponyparadijs schreef:
Shadow0 schreef:

Ik zou zoals reeds gezegd altijd contact opnemen als ik mensen van de reservelijst naar de startlijst verplaats.
Misschien maakt dat mijn ongenoegen dan wat gerecht vaardiger?

Ik snap wel wat je zegt hoor Shadow
Maar indien ik iemand van de lijst moet halen om wat voor reden dan ook probeer ik direct vervanging te zoeken.
Als dan blijkt dat omdat ze moeten betalen ze toch op de lijst willen blijven vindt ik dat heel vervelend omdat ik dan dus ineens een extra start heb en dus minimaal 15 minuten extra heb.
Nog daar gelaten dat sommige zich willen afmelden en als ik dan zeg dat ze moeten betalen ze toch op de lijst willen blijven staan maar dan niet komen starten.

Ja oke maar in jouw geval zou het hele probleem niet eens ontstaan zijn, want jij zou gewoon contact met me hebben opgenomen.
Dat mensen op de lijst blijven staan en niet komen opdagen zal waarschijnlijk uit kwaadheid zijn. Dat ze denken: nou moet ik betalen en gaan ze zeker nog dubbel geld innen ook?
Dat zou ik overigens nooit doen als ik op een startlijsten zou staan en me na de sluitingsdatum nog wilde afmelden. Dan denk: ja zo zijn de regels nou eenmaal

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:40

De KNHS heeft je geadviseerd om het met de vereniging uit te knobbelen en ik hoop maar dat jullie er zonder verdere ergernis uit gaan komen onderling. Een topic erover openen vind ik zelf al een beetje bedenkelijk, maar ik snap heus dat je de mening van anderen erover wilde horen. Voor de vereniging is het minder leuk, want die staan wel een beetje te kijk zo. Het was namelijk vrij simpel te vinden om welke wedstrijd het ging en bij welke vereniging.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 14:46

Pipodipo schreef:
De KNHS heeft je geadviseerd om het met de vereniging uit te knobbelen en ik hoop maar dat jullie er zonder verdere ergernis uit gaan komen onderling. Een topic erover openen vind ik zelf al een beetje bedenkelijk, maar ik snap heus dat je de mening van anderen erover wilde horen. Voor de vereniging is het minder leuk, want die staan wel een beetje te kijk zo. Het was namelijk vrij simpel te vinden om welke wedstrijd het ging en bij welke vereniging.

Ik kon er niets concreets over vinden in de reglementen. Ik heb de vereniging niet bij naam genoemd en het is verder niet mijn bedoeling de vereniging zwart te maken ofzo. Ze hebben mooie rijhallen, en zoals ik zei ga ik er in de toekomst gewoon weer starten, daar zij ook subtop wedstrijden organiseren.
Als zij dit misverstand netjes oplossen (ik wacht het mailtje over het wel of niet krijgen van de rekening nog even af) zal ik dat hier in grote letters neerzetten

Overigens kun je altijd vinden over welke wedstrijd er wordt gepraat door welke bokker dan ook. Gewoon plaatsnaam intypen met een straal van zoveel km en je vindt de startlijst wel. Kan ik ook niks aan doen.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:57

Het is een hele kleine wereld :). Ik hoop ook op een positieve afloop!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 14:57

Ik vindt dat je het netjes hebt gedaan door geen naam te noemen in het topic.
Dat mensen dan willen weten waar het is hou je toch.
Maar dan nog mag ze toch informeren of mensen het normaal vinden dat je ongevraagd van reserve naar startlijst gaat?
Ik vindt dat niet bedenkelijk.
En als vereniging is het dan nu ook meteen een leermoment dat je dat niet ongevraagd moet doen.
Misschien is het per ongeluk gegaan dat ze ongevraagd is om gezet.
Gezien er ook mensen zijn die wel zijn gevraagd of ze van de reserve naar de start lijst willen

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 15:02

Ik heb er zelf ook van geleerd... ik weet nu dat ik er niet vanuit kan gaan dat ik bericht krijg wanneer er plek is

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:43

Precies, volgende keer toch maar een soort van datum in je mailtje zetten dat je het wilt weten. Als het dan nog niet goed gaat, dan is het duidelijker dat het niet aan jou ligt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 16:32

Pipodipo schreef:

Ehhh werkt dit zo?