Paard op proef mee. Wat voor contract?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:48

een paard op proef.... het kan goed zijn maar pas toch op. Het gebeurd zo vaak dat ze verpest terug gebracht worden! en dan zit je er mee... -O-

Maureen95

Re: Paard op proef mee. Wat voor contract?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 14:04

Ik heb haar gezegd dat als het paard niet bevalt moet ze holly laten keuren en mij een schriftelijk bewijs geven dat het paard goedgekeurd is voordat ik het terugneem

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:31

Maar dat zegt dus niks over het gedrag. Een week op een niet passend zadel rijden kan een hoop gedragsproblemen geven bijv. Zo zijn er nog tig Di gen die mensen fout kunnen doen en de gevolgen groot kunnen zijn.
En zorg ook dat het dezelfde d.a is die dan keurt en er vooraf van weet zodat hij beter op kleine dingetjes kan letten.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 14:33

Dat heb ik er allemaal bij gezet hoor :D

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:53

Maureen95 schreef:

Ook waarvoor het paard goedgekeurd moet worden? Goedgekeurd is namelijk een breed begrip. Een paard kan goedgekeurd worden voor allerlei doelen: recreatie, dressuur, springen, eventing, of zelfs als weideversiering. Vergeet niet dat als je een contract maakt je heel exact moet zijn in wat je bedoelt (zoals iemand eerder ook al postte) en dat je daar héél makkelijk mee de mist in kunt gaan.

Ik vind de suggestie van sneeuwpop ook wel een heel goede (en veilige) hoor, dat je de afspraak omtrent het terugkopen mondeling maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:58

Kunnen ze paard niet week lang bij jou komen proef rijden.

Vaak heeft een paard al een week nodig om te wennen aan een nieuwe stallingsplek. Daardoor lijk mij een proef periode van een week niet echt nuttig.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:13

Ik heb mijn pony 2 weken op proef gehad bij mij (in de randstad). Ze kwam uit Brabant.
Dat was wel een unieke situatie. Het vergt een hoop wederzijds vertrouwen. Ik ben de oude eigenaren nog steeds heel dankbaar voor deze constructie. Ik wist precies wat ik kocht en ik heb de pony nu 7 jaar later nog steeds! :)
Er was overigens geen contract. Alleen mondelinge afspraken. Wel bijna dagelijks telefonisch contact tijdens de proeftijd.

Dat gezegd hebbende; zou ik er zelf niet aan beginnen op deze manier. Je hoort nl. zo vaak dat het fout gaat!

Als de koper uit de buurt komt, zou een week proeftijd op de stal van de verkoper wel een goede tussenweg zijn.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 14:07

:')
Maureen95 schreef:

Imo zal een contract op papier net zoveel waard zijn als een mondelinge afspraak. Dit aangezien je het contact nooit waterdicht kunt maken zonder ervaring. Veelal zijn de kosten voor een zaak,wanneer jullie niet overeen kunnen komen, hoger dan de waarde van het paard....
Imo is het alleen maar verwarrend wanneer je het gaat opschrijven en de helft vergeet of niet duidelijk genoeg hebt omschreven.

Als de koper al iets op papier wilt hebben, zou ik verwijzen naar wat "we" mondeling hebben afgesproken.