Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bettyvn schreef:paspoort is geen eigendomsbewijs (had je al gezegd) maar je hebt contant betaalt, en de handelaar is particulier, heb je dan een aankoop bewijs? tegenwoordig moeten toch alle paarden ingeschreven staan bij een stamboek, puur als aankoopbewijs?
ik zou of duplicaat aanvragen, of ff terug rijden naar die pensionstal, hij moet toch zo af en toe wel bij zn paarden komen kijken?
bridgetF schreef:Ik denk dat je het wel ergens moet melden voor een paard met papieren betaal je doorgaans ook meer dan zonder papieren, ongeacht of je er mee gaat fokken.
.
juval schreef:ja, dat klopt toch Tinky!? dat had ik ook ooit ergens gehoord. Zijn stamboeken dan wel verplicht om (uiteraard tegen vergoeding van de kosten) de stamboek/registratie in orde te maken en op naam van de eigenaar te zetten?
@ Sasja, ja klopt, hij bemiddelde voor de eigenaren. Ik weet niet om wat voor afspraken en hoeveel geld het gaat... ik ga de vorige eigenaar toch nog weer eens bellen.