Ik was gedurende eind september en tot half oktober bijna dagelijks van 12 tot 17u op de hoeve aanwezig met zicht op Harley zijn wei. Soms speelde hij, soms weer niet. Maar wat ze ’s morgens doen als ze op de wei gezet worden, weet ik niet Ik veronderstel dat ze dan wel zot doen omdat ze weer lekker kunnen rennen dan.

Hij ziet er idd wel happy uit en gezond ook. Al vind ik hem net iets te dik worden (moet moeite doen om zijn ribben te voelen).
VDRxM
ik doe dat grondwerk uit eigen hand. Heb gezien hoe een vriendin dat deed bij de haflinger die ik voorheen gereden had. En heb van haar veel kunnen bijleren.
er is wel een stalgenoot die veel grondwerk doet. Als zij woensdags op stal is kan ik vragen om eens met harley grondwerk te doen en dan kan ik zien hoe zij dat doet en hoe harley reageert. Van op een afstand toekijken is toch weer anders dan vlak naast je paard te staan. Op een afstand zie je het gehele paard he.
Geja, ik doe niet dagelijks grondwerk hoor. Maar ik ga wel altijd naar hem toe en strijk dan over de hals, naar de rug en de benen om te controleren op pijn of wondjes. (Schaafwondjes door veulen dat in zijn benen bijt heeft die soms wel). Wei uitmesten behoort niet tot mijn taken, maar deed ik wel toen hij bij kennissen stond. Toen liet ik hem zeker de eerste maand zo aan mij wennen. En zijn nieuwsgierigheid is daarin een pluspunt vind ik. Hij vind werkelijk alles interessant. Als hij tijdens een wandeling op het erf iets "engs" ziet laat ik hem ook altijd kijken tot hij zelf verder stapt.
Anderzijds kan ik nu namelijk niet meer dagelijks gaan kijken daar ik terug bij mijn vriend freddy ben, niet over eigen wagen beschik en openbaar vervoer niet altijd makkelijk is. Maar dat is voor hem niet erg aangezien hij er wel goed verzorgd wordt. En als hij op de wei staat is er een stalgenoot die hem graag een knuffel geeft. Daar heeft zij toestemming voor gekregen van mij. Want op stal geld de regel: "van andere paarden blijf je af zonder toestemming van de eigenaar" Zo krijgt harley op die dagen toch ook een beetje aandacht.
Als Harley van stal veranderd is eind november zal ik wel bijna dagelijks kunnen gaan. Maar is volpension dus als ik een dag niet kan gaan is dat ook niet zo’n ramp.