Wat te doen met de paarden bij verhuizing naar Curacao

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:00

Ragdollcat schreef:
Pallatin schreef:
ik snap dat heel goed....de kneep zit m erin om iemand te vinden die te vertrouwen is en het ook waar kan maken...maar ik wil alleen maar duidelijk maken dat je tussen alle paardenmensen net zoveel kans maakt met een 'verzorgster' als een leaser, staleigenaar, ruiter of wat dan ook., niemand kan je garanderen dat het drie jaar goed gaat, de ts zelf ook niet, wat als haar iets overkomt of iets wezenlijks in de financiën verandert, want ook dat kan iedereen gebeuren....mooie praatjes kun je overal wel vinden in de paardenwereld en bij alle opties zijn de paarden uit je zicht, want de eigenaar zelf zit in Curaçao...
Echt hoor ik vind het een duivels dilemma en zou niet met ts willen ruilen

Het is heel lastig om de juiste persoon tegen te komen die het doet en 100 eerlijk/ betrouwbaar zijn, 3 jaar lang. Daar moet je niet te licht/ makkelijk over gaan denken.

En waar maak je nu uit op dat ik er licht/makkelijk over denk? :?

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:12

gekvanfleur schreef:
ik zou ze liefst samen ergens plaatsen waar ze niet gereden worden, maar enkel verzorgd. de meeste mensen zien dit gewoon als een gratis kans een mooi en goed paard te rijden en nemen misschien omdat het moet je oudje erbij, maar wie zegt dat ze hem niet verkloten?

ik ken genoeg z ruiters die nog niet naar mijn paard mogen kijken zelfs. En al die aardige aanbieders hier hebben het meest alleen maar over je knappe paard en niet over je oudje die je waarschijnlijk net zo dierbaar is...dat zegt toch al genoeg..

er zijn vast wel plekken waar ze in een soort rusthuis/volpension staan en misshien af en toe iemand ze meeneemt vooor een bosrit, maar echt laten rijden, nee ik zou bang zijn dat ik n drie jaar mijn droompaard niet meer terug herken.

heel veel succee met zoeken. denk er diep over na en leg alles zeer goed vast met een notaris..in de paardenwereld zou ik noet teveel mensen vertrouwen.

Ik neem aan dat TS als t ooit zover komt wel goed gaat kijken wie ze aan de slag laat gaan met haar paard(en). Je laat je paard toch ook niet bij de eerste beste ruiter achter die zegt dat ze Z rijdt :).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:08

gekvanfleur schreef:
ik zou ze liefst samen ergens plaatsen waar ze niet gereden worden, maar enkel verzorgd. de meeste mensen zien dit gewoon als een gratis kans een mooi en goed paard te rijden en nemen misschien omdat het moet je oudje erbij, maar wie zegt dat ze hem niet verkloten?

ik ken genoeg z ruiters die nog niet naar mijn paard mogen kijken zelfs. En al die aardige aanbieders hier hebben het meest alleen maar over je knappe paard en niet over je oudje die je waarschijnlijk net zo dierbaar is...dat zegt toch al genoeg..

er zijn vast wel plekken waar ze in een soort rusthuis/volpension staan en misshien af en toe iemand ze meeneemt vooor een bosrit, maar echt laten rijden, nee ik zou bang zijn dat ik n drie jaar mijn droompaard niet meer terug herken.

heel veel succee met zoeken. denk er diep over na en leg alles zeer goed vast met een notaris..in de paardenwereld zou ik noet teveel mensen vertrouwen.

niet iedereen hier heeft het enkel over het knappe paard? ik heb TS bijvoorbeeld al een bericht gestuurd en zelf aangegeven haar paard niet perse te willen rijden omdat ik daar niet goed genoeg voor ben. Er zijn dus wel mensen die ze belangeloos willen verzorgen. Een knuffeloudje vind ik net zo leuk (of stiekem nog leuker) dan een sportpaard :D

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:20

Pallatin uitzonderingen bevestigingen de regel. Er zijn tuurlijk goede verzorgster en slechte eigenaren. Alleen ik zou de gok nooit wagen. Aan de ene kant niet omdat ik te bang zou zijn dat ik eenmaal weg erachter kom dst het niet goed gaat. Aan de andere kant zou ik nooit van iemand willen vragen en verlangen dat ze drie jaar op mijn dieren passen. Ik vind dan ook dat ik nogal wat van een verzorgster vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:22

Puppetje schreef:
Kost € 12.500,00 enkele reis per paard. Dat geld heb ik niet en ik vind het geen fijn eiland om een Fries naar te verhuizen. Hij heeft in Nederland al last van de warmte.

Sorry hier wil ik nog even op inhaken... €12.500?! :wow: Naar/van de USA is rond de €5000 enkeltje. Hoe kom je aan zo'n hoog bedrag?

Amado

Re: Wat te doen met de paarden bij verhuizing naar Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:33

Pfff wat lastig!
Weet dat ik altijd te hulp wil schieten!
Heel veel succes en je kan me altijd vragen voor die 3 jaar hoor!

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:36

tjady schreef:
Pallatin uitzonderingen bevestigingen de regel. Er zijn tuurlijk goede verzorgster en slechte eigenaren. Alleen ik zou de gok nooit wagen. Aan de ene kant niet omdat ik te bang zou zijn dat ik eenmaal weg erachter kom dst het niet goed gaat. Aan de andere kant zou ik nooit van iemand willen vragen en verlangen dat ze drie jaar op mijn dieren passen. Ik vind dan ook dat ik nogal wat van een verzorgster vraag.

Mee eens...alleen wat moet de ts dan? Ik denk dat je dat vrijwel onmogelijk van wie dan ook kan vragen...nogmaals, duivels dilemma...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:36

Ik heb mijn 1e paard na verhuizing naar het buitenland ruim 4 jaar bij stal yn it span in friesland "geparkeerd" gehad.
Was een goede keuze :j
Individuele zorg en toewijding.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:48

eefj33 schreef:
Puppetje schreef:
Kost € 12.500,00 enkele reis per paard. Dat geld heb ik niet en ik vind het geen fijn eiland om een Fries naar te verhuizen. Hij heeft in Nederland al last van de warmte.

Sorry hier wil ik nog even op inhaken... €12.500?! :wow: Naar/van de USA is rond de €5000 enkeltje. Hoe kom je aan zo'n hoog bedrag?

Klopt wel, ik wilde een paard mee terug nemen vanaf curaçao. Maar dat was iets van 15 000 euro. Je kocht toen een box op, daar konden er 3 in. Als hij vol zat, kostte het dus 'maar' 5000 euro anders volle mep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:51

Amber_ schreef:
eefj33 schreef:

Klopt wel, ik wilde een paard mee terug nemen vanaf curaçao. Maar dat was iets van 15 000 euro. Je kocht toen een box op, daar konden er 3 in. Als hij vol zat, kostte het dus 'maar' 5000 euro anders volle mep.

Aah vandaar, er zal tussen USA en NL waarschijnlijk wel wat meer paardenvliegverkeer zijn dan vanaf Curacao :)

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:56

Ja gok dat daar het verschil in zit!
Immers heb je ook in verhouding weinig 'gewone' paarden daar, vaak zijn het de Paso's. Die ze ook daar zelf fokken :j.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:57

gekvanfleur schreef:

Kijk eens bij ' de paardenresidentie' misschien is dat wat je zoekt

Kijk eens bij ' de paardenresidentie' misschien is dat iets voor je?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 22:09

Bedankt voor al het advies. Zitten zeker goede tips tussen.
Stal Yn it Span zit hier redelijk in de buurt. De paardenresidentie ziet er ook goed uit. Zulke stallen zijn natuurlijk ook nog een goede optie.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:31

Kennis van me heeft haar paard daar op pensioen en die is dik tevreden, alles netjes geregeld en goede communicatie

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:50

Wauw wat n knap ding! Haha maar daar gaat t nu niet om natuurlijk... Vind t knap dat je er nu al over nadenkt en eventueel bruikleen aan durft.
Ik heb zelf op dit moment een 5jarige staan van mezelf en ben rustig aan op zoek naar een 2e erbij, liefst in bruikleen, om mijn eigen ervaring uit te breiden en liefst ook wedstrijden te starten. Rijdt op M dressuur niveau, maar nooit officieel kunnen starten helaas. Valt echter nog niet mee om een bruikleen paardje te vinden.
Meer info evt via PB over hoe en waarom ;)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 00:29

Ik heb dit gedaan met mijn paard toen ik naar Australie ging. Een hele lieve familie heeft voor haar gezorgd toen ik weg was. En dit was een paard met zware artrose waar amper nog wat mee gedaan kon worden. Het is dus zeker mogelijk. Bij mij was het dan maar een half jaar, maar toch. De optie is zeker mogelijk!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 15:42

Persoonlijk zou ik kiezen voor zo'n optie als de stal in Eastermar. Misschien ook nog dichtbij genoeg om zo nu en dan een kennis te laten kijken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:02

ik zou ook voor een stal kiezen!

van de tig meisjes die zich hier aanbieden mag je blij zijn als er eentje overblijft want als ze er goed over na gaan denken zitten er toch voor hun ineens haken en ogen aan en haken ze af!

ik heb mijn paard ook in bruikleen gedaan via bokt een advertentie, wel 50 reacties gehad maar uiteindelijk is ze via een ander netwerk naar iemand toe gegaan!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:18

Ik heb ook een paar keer een verzorger gezocht toen mijn paard in eastermar stond omdat ze nog wel licht werk kon doen.
Ik heb het snel opgegeven. De mensen die zich omschreven als betrouwbaar, weersbestendig en verantwoordelijk lieten het vaak al na 1x afweten of kwamen gewoon helemaal niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:20

idd ik zou er liever voor betalen met de zekerheid dat het gebeurd want als je in verwegistan zit kun je er zelf ook weinig meer aan veranderen!

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:30

Ik zou nooit iemand vertrouwen met mijn paard. Nu wel, maar dan ben ik er bijna elke dag zelf ook nog even 's avonds.

Klinkt heel stom, maar als ik soms verhalen hoor/lees over stallen, of ook mensen. Dan denk ik wel eens van "Damn, die mensen zijn een maand niet geweest en wat er nu gebeurd is"...

Toch zou ik eerder voor een persoon kiezen... Bij een stal is je paard gewoon een nr'tje. Zou eerder in mijn eigen netwerk kijken en eventueel een ander iemand er nog als controle bovenop zetten die controleert of het wel echt gaat zoals je wilt. Denk dat ik meer vertrouwen zou hebben in iemand die het echt als een leuke kans ziet, dan iemand die er zijn beroep van maakt. (Kijk dan kun je altijd nog vragen: eigen instructeur houden, dat je paard op dezelfde manier gereden wordt, ook weer een extra controle etc.)..

(Ja, pessimist en control freak ;))

grazymirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 17:49

pff wat een lastig dilemma , wel goed dat je nu al aan het nadenken bent voor een goeie oplossing voor je paarden. lijkt me heel moeilijk voor je om de zorg voor 3 jaar uit handen te geven maar ik geloof zeker dat er wel mensen zijn die het met alle zorg en liefde wel willen doen . ook gewoon afspraken op papier zetten in een soort contract dat beide niet voor verassingen komen te staan.
ik zou je graag een PB willen sturen.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:28

Moeilijk hoor. Ik ben half Antilliaans en zou een fries zeker niet meenemen naar dat klimaat. Ze zullen er op termijn vast wel aan wennen maar gevoelsmatig zou ik het hem niet aandoen.

Wat betreft een oppasadres denk ik dat er zat betrouwbare mensen zijn die goed voor je paard zouden kunnen zorgen (schaar ik mezelf ook onder <<) ). Ik zou dan wel vroeg beginnen met zoeken en voordat je gaat verhuizen diverse keren langsgaan om te kijken hoe de (eigen) paarden erbij staan en verzorgd worden en of het klikt met de oppas. En verder heel duidelijke afspraken maken over bijvoorbeeld gebruik van het paard (wedstrijden, buiten rijden enz), kosten, verzorging en medische beslissingen. Zet vooral ook voor jezelf op een rij wat je zoekt bij een eventuele oppas. Hoe wil je dat je paard gehuisvest wordt, wat moet er mee gedaan worden en hoe intensief, enz.

Maar ik kan me je zorgen helemaal voorstellen. Moet er niet aan denken mijn oude paard aan iemand anders over te moeten doen. Je denkt toch altijd dat niemand er zo goed voor kan zorgen als jijzelf.

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:33

misschien een opfok, oid? vaak staan daar wat oudere paarden bij en er worden geen rare dingen mee gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:35

Ik zou mijn pony niet gauw 3 jaar aan iemand durven toe vertrouwen.
Wat als diegene iets krijgt en niet meer voor je paard kan/wil zorgen...zit jij daar, aan de andere kant van de oceaan.
Dan zou ik eerder kiezen voor een stalling waar evt iemand kan komen rijden. Zodat hij zeker weten elke dag goed verzorgd wordt.