Bitloos L2

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Bitloos L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 05:19

Toch zul je eerst moeten laten zien dat je het in de proef ook kunt. Tenslotte heb je de behaalde punten niet bitloos gehaald.
Eerst moet er behoefte aan zijn en dan pas zal er misschien verandering komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:04

Ik zou gewoon nu die 4 punten bitloos kunnen halen. Maar danmoet er toch weer een bit in. Overigens lijkt mijn paard st nu ook te accepteren. Ik heb dat al die tijd niet gedaan, toen ik nog actief was, wasik er mee begonnen maar weer mee opgehouden wegens opkrullen. Nu eenmalig voor een foto ging het best goed. Ik zal ook eens bitloos fotos maken. Gebrek aan tijd blijft alleen nog wel. Ik doe iets niet half.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:09

Hoezo? Je mag nu M bitloos!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:15

Tendance schreef:
Hoezo? Je mag nu M bitloos!

Ze is al M2+6, dus ze zou 4 winst in het M2 bitloos kunnen halen maar dan moet ze in het Z weer een bit in.

HC bitloos Z starten is leuk als statement maar ook een duur grapje om standaard te doen ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:36

Ik zeg alleen, dat ze die winstpunten met bit heeft gehaald en dus eerst aan het KNHS kan laten zien, dat ze het bitloos ook kan.
Je kunt pas bewijzen Z te kunnen starten als je eerst op deze wijze de punten bitloos in de M2 hebt gehaald.
Ik snap wel wat ze bedoelt met nog 4 winstpunten halen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 06:55

Tendance schreef:
Ik zeg alleen, dat ze die winstpunten met bit heeft gehaald en dus eerst aan het KNHS kan laten zien, dat ze het bitloos ook kan.
Je kunt pas bewijzen Z te kunnen starten als je eerst op deze wijze de punten bitloos in de M2 hebt gehaald.
Ik snap wel wat ze bedoelt met nog 4 winstpunten halen.

Nou, voor zover ik weet mag je de ene wedstrijd met bit starten en de andere zonder. En die winstpunten tellen gewoon samen. Toen ik die 6 winstpunten gehaald heb mocht je nog niet in de M bitloos rijden, ze hadden toen tot en met de L2 in aparte klassen bitloos met aparte juryleden ingevoerd. Maar ik ga natuurlijk geen L2 starten als ik inmiddels al lang en breed in de M zit. Wegens te weinig tijd startkaart opgezegd en nu mag je dus ook in de M2 weer bitloos. Ik zou dan volgens mij gewoon die laatste 4 punten mogen halen bitloos, en dan over kunnen gaan op stang en trens in het Z (omdat bitloos daar niet mag, ik geef even de 2 uitersten als voorbeeld).

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:20

Je mag hoe dan ook dan geen L2 starten met jouw paard/pony die M2 geklasseerd is. Dan zou je dispensatie aan moeten vragen. De 4 punten bitloos in de M2 halen en dan op stang en trens naar het Z1, snap ik de redenatie niet. Je kan dan toch gewoon op een trensje Z1 gaan starten?

Je zegt : , want ik reed in de zomer altijd 12-14 proeven per maand, dan moet er af en toe wel winst tussen zitten.

Ik denk dat je dan al zo niet aan het Z1 hoeft te denken, je hebt zo te horen nog aardig wat te oefenen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:35

Mousmous schreef:
Je mag hoe dan ook dan geen L2 starten met jouw paard/pony die M2 geklasseerd is. Dan zou je dispensatie aan moeten vragen. De 4 punten bitloos in de M2 halen en dan op stang en trens naar het Z1, snap ik de redenatie niet. Je kan dan toch gewoon op een trensje Z1 gaan starten?

Je zegt : , want ik reed in de zomer altijd 12-14 proeven per maand, dan moet er af en toe wel winst tussen zitten.

Ik denk dat je dan al zo niet aan het Z1 hoeft te denken, je hebt zo te horen nog aardig wat te oefenen.

Ik schrijf toch ook bij van bitloos naar st '2 uitersten'. Ik schrijf nergens dat ik dat ga doen.
Verder heb ik gewoon geen tijd meer om elk weekend op wedstrijd te gaan, ik train ook te weinig. Ik rij nu maar 2 keer per week meer. De tijd ontbreekt. Maar ik train natuurlijk wel gewoon door op het niveau. Daar is niets mis mee.
Maar toen ik nog startte was ik echt een buitenstarter, elk weekend op pad. Heerlijk vond ik dat. Als ik dat nu weer zou doen en tegen vooroordelen van bitloos aan zou lopen, dan nog zou je af en toe winst moeten rijden. Zo bedoel ik dat. En 6 winstpunten haal je echt niet als je er niet klaar voor bent.
Mijn paard kent de Z1 oefeningen hoor, appuyeren, enkelvoudige wissels, enz. Ook bitloos, en met trens overigens. Ik ben van mening dat je met 10 winstpunten over moet gaan naar een hogere klasse. Ik heb dat altijd voor mezelf als doel gehad, als je besluit langer door te rijden, prima, maar dat is niet mijn ding en ik vind het zonde van het geld. In de L2 had ik 10 winstpunten en heb de L2 wedsrijden laten staan en wel M1 opgegeven zodra punt10 binnen was. Dat betekende dat ik 17 winstpunten had toen ik ook echt overging, want je moet je altijd 3 weken van te voren opgeven. De laatste 7 proeven waren ook allen winst. In de M1 heb ik donderdags m'n 10e punt gehaald en ben zaterdags meteen maar M2 gestart (heb dat om kunnen zetten). Wedstrijd later reed ik winst. Na 6 weken had ik 5 winstpunten. En toen begon ik duiken belangrijker te vinden. Dus werd er niet meer gestart. Tja, kan gebeuren. Ik ben toen nog 1 keer ergens gestart omdat mijn instructeur zei van doe het nu gewoon. Maar de motivatie was gewoon weg. Ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Ik geef toe dat als ik NU op wedstrijd zal gaan dat het waarschijnlijk geen winst zou zijn, maar met 1-2 maandjes weer serieus trainen kan dat best. Maar helaas ontbreekt de tijd gewoon. Ik lig liever morgen onder water dan dat ik op wedstrijd ga. En zo is het als ik eerlijk ben elke dag. Als ik tijd maak voor m'n paard vind ik het heerlijk, maar ik stap zo af als het niet lekker gaat. Er is geen moeten meer en dat vind ik fijn. Of ik ga het bos in en rijden zonder doel, hoewel ik dan toch vaak wel wat oefeningen doe. Ik vind het eigenlijk niet zo erg om nu minder te rijden. Maar ik pak wel elke rit even wat zijgangen op, stap-galop, enz, ook in het bos. Maar ik hoef niet te balen als iets niet lukt. En ik rij afwisselend met een bustrensje of bitloos. Een paard vergeet geleerde dingen niet hoor :Y) maar als ik weer zou starten, dan wil ik er ook 30000% voor gaan. En ik ben dus een voorstander van bitloos.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:07

Ik begrijp heel goed dat je een voorstander bent van bitloos, maar dat je dan stang en trens noemt, ook al is het als uiterste, begrijp ik niet. Maar als jij noemt dat je op een aantal van 12-14 proeven toch ergens wel een wp tussen moet zitten, dan heb je gewoon nog heel veel te trainen. Wil je goed presteren dan dan zal je van die 12-14 proeven een paar keer geen winst moeten hebben en niet andersom. Of jij met 10 wp overgaat is een eigen keuze, dat moet iedereen voor zichzelf bepalen. Mij maakt het niet uit of dat goed gaat of niet, ik reageer alleen op jouw opmerking, meer niet. Staat jou vrij of je hoe dan ook ooit nog een wedstrijd gaat rijden of niet. Het feit is er in ieder geval dat je toch nog bitloos kan starten t/m M2 en dat is een mooie regeling. En net zoals hiervoor al is aangegeven zal de KNHS eerst eens gaan kijken hoe dat verloopt, net zoals ze dat bij de L1/L2 hebben gedaan.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 13:31

We gaan nu wel erg offtopic, maar er zijn tegenwoordig zelfs gp ruiters die stang en trens afwisselen met bitloos. Dus die mogen wel met 2 uitersten rijden? Ik noemde het alleen als voorbeeld omdat je dus nu in het Z nog met bit moet rijden. En ST mag natuurlijk. Net als nu dus bitloos in de M2 wat niet mocht toen ik nog startte.
Ik ben niet tegen een bit, maar ik ben wel voorstander van bitloos. Ik vind eigenlijk dat elke ruiter dat gewoon moet kunnen.
En natuurlijk is het leuk als je elke proef winst rijdt. Zo ben ik eens in de L2 in 13 proeven op 12 winstpunten uitgekomen. Maar ik weet ook dat de realiteit is dat dat niet altijd lukt. En zo zie ik het dus. Hoe meer je start, hoe meer kansen je hebt op een winstpunt, hoe meer routine je krijgt, hoe beter het zal gaan. Dat is wedstrijdrijden. En dit geldt met bit en zonder bit.