Mousmous schreef:Je mag hoe dan ook dan geen L2 starten met jouw paard/pony die M2 geklasseerd is. Dan zou je dispensatie aan moeten vragen. De 4 punten bitloos in de M2 halen en dan op stang en trens naar het Z1, snap ik de redenatie niet. Je kan dan toch gewoon op een trensje Z1 gaan starten?
Je zegt : , want ik reed in de zomer altijd 12-14 proeven per maand, dan moet er af en toe wel winst tussen zitten.
Ik denk dat je dan al zo niet aan het Z1 hoeft te denken, je hebt zo te horen nog aardig wat te oefenen.
Ik schrijf toch ook bij van bitloos naar st '2 uitersten'. Ik schrijf nergens dat ik dat ga doen.
Verder heb ik gewoon geen tijd meer om elk weekend op wedstrijd te gaan, ik train ook te weinig. Ik rij nu maar 2 keer per week meer. De tijd ontbreekt. Maar ik train natuurlijk wel gewoon door op het niveau. Daar is niets mis mee.
Maar toen ik nog startte was ik echt een buitenstarter, elk weekend op pad. Heerlijk vond ik dat. Als ik dat nu weer zou doen en tegen vooroordelen van bitloos aan zou lopen, dan nog zou je af en toe winst moeten rijden. Zo bedoel ik dat. En 6 winstpunten haal je echt niet als je er niet klaar voor bent.
Mijn paard kent de Z1 oefeningen hoor, appuyeren, enkelvoudige wissels, enz. Ook bitloos, en met trens overigens. Ik ben van mening dat je met 10 winstpunten over moet gaan naar een hogere klasse. Ik heb dat altijd voor mezelf als doel gehad, als je besluit langer door te rijden, prima, maar dat is niet mijn ding en ik vind het zonde van het geld. In de L2 had ik 10 winstpunten en heb de L2 wedsrijden laten staan en wel M1 opgegeven zodra punt10 binnen was. Dat betekende dat ik 17 winstpunten had toen ik ook echt overging, want je moet je altijd 3 weken van te voren opgeven. De laatste 7 proeven waren ook allen winst. In de M1 heb ik donderdags m'n 10e punt gehaald en ben zaterdags meteen maar M2 gestart (heb dat om kunnen zetten). Wedstrijd later reed ik winst. Na 6 weken had ik 5 winstpunten. En toen begon ik duiken belangrijker te vinden. Dus werd er niet meer gestart. Tja, kan gebeuren. Ik ben toen nog 1 keer ergens gestart omdat mijn instructeur zei van doe het nu gewoon. Maar de motivatie was gewoon weg. Ik weet dus echt wel waar ik het over heb. Ik geef toe dat als ik NU op wedstrijd zal gaan dat het waarschijnlijk geen winst zou zijn, maar met 1-2 maandjes weer serieus trainen kan dat best. Maar helaas ontbreekt de tijd gewoon. Ik lig liever morgen onder water dan dat ik op wedstrijd ga. En zo is het als ik eerlijk ben elke dag. Als ik tijd maak voor m'n paard vind ik het heerlijk, maar ik stap zo af als het niet lekker gaat. Er is geen moeten meer en dat vind ik fijn. Of ik ga het bos in en rijden zonder doel, hoewel ik dan toch vaak wel wat oefeningen doe. Ik vind het eigenlijk niet zo erg om nu minder te rijden. Maar ik pak wel elke rit even wat zijgangen op, stap-galop, enz, ook in het bos. Maar ik hoef niet te balen als iets niet lukt. En ik rij afwisselend met een bustrensje of bitloos. Een paard vergeet geleerde dingen niet hoor
maar als ik weer zou starten, dan wil ik er ook 30000% voor gaan. En ik ben dus een voorstander van bitloos.