Wat mee op buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:34

telefoon en aan mijn zadel hangt zo'n adreskokertje voor poezen. Ik laat mijn hek altijd van het slot dus als ik het niet meer doe, kunnen ze mijn paard altijd terugzetten.
Als ik eraf val, blijft mijn paard bij me, sterker nog, eerst hinnikt ie om hulp, komt er hulp dan duwt ie ze bij me weg :+ (ervaring)

Meestal heb ik ook wel een touwhalster ergens in een jaszak zitten, altijd handig, want mijn paard bijt nog wel eens een bit door onderweg :7

Overigens zit in de wallet waar mijn telefoon in zit mijn rijbewijs en ruiterbewijs (en nog wat pasjes)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:42

Als ik thuis op buitenrit ga neem ik soms een paar pakjes drinken en wat koekjes mee.
Dagtocht over de Veluwe neem ik qua eten en drinken hetzelfde mee, als ik goed ontbijt dan red ik het prima met een pakje Evergreen of een Sultana. Voor de zekerheid neem ik dan een halster en een touw mee en afhankelijk van het weer een regenpak. Labeltje aan het zadel heb ik nog niet, maar ga ik zeker even naar kijken. Vorig jaar amazone tegen gekomen zonder paard, echt niet tof als je er af valt en je paard weg rent.

TinGu

Re: Wat mee op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 18:46

Broekzak 1: telefoon
Broekzak 2: snoepjes (altijd handig al paard in de stress schiet, hij is gewend te kalmeren als hij op een snoepje mag knabbelen in mn hand)

Bij slechter weer stop ik nog wel eens wat extra spullen in de zak van mn (regen)jas. Dus zakdoekjes of mn sleutels of zo. Verder vind ik alles in de weg zitten tijdens het rijden.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 22:28

Ik ga ook eens rondkijken voor van die labeltjes, lijkt me handig. Maar wil niet te hondsachtig overkomen met een botjes label ofzo :p

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:38

Pff wat neemt iedereen veel mee zeg :o

Ik laat eigenlijk altijd alles op stal, het enige wat mee gaat is mn telefoon en de stalsleutel, en als we met meerdere langere rit gaan maken vaak wat geld als we ergens langs een cafetje rijden :9k Y)(^)

Ik moet zeggen dat ik een labeltje met nummer oid wel heel slim vind. Ben er pas 1 keer afgevallen in drie jaar tijd, toen stond ik er letterlijk naast met de teugels in mn handen, heel bizar en lucky...

Al denk ik niet dat paard lief verweg gaat, die blijft vast hangen bij t eerste beste sappige graspolletje

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:40

Gezond verstand

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:47

In broek/jaszak: telefoon. Met daarin goed bereikbaar een ICE nummer en mijn bloedgroep plus medicijnen waar ik niet tegen kan.

Aan borsttuig paard: dogtag met naam paard, mijn tel.nr, en tel/adres van stal. Het is me ooit gebeurd dat hij zó schrok van dat ik er in het bos afviel, dat hij kneiterhard naar huis rende (zó een drukke weg over.... gelukkig goed afgelopen). Plus ruiterpenning (verplicht hier).

In Dabo's Design banaantas (achter zadel): hoevenkrabber, zakmes, paardenkoekjes, vliegenspul in zomer, kaart van gebied, flesje water, pleisters/tape, plastuit, zakdoekjes. Soms halster/touwtje als ik die verwacht nodig te hebben. Bij twijfelachtig weer een regenjas voor mezelf.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 22:54

labeltje aan het zadel met naam en adres van de pony/stal..

mijn telefoon heeft een noodnummer wat gekozen kan worden zonder de telefoon te ontgrendelen, daarmee maakt allerlei papiertjes en pasjes overbodig (immers mijn vriend weet wel waar mijn zorgpas ligt, en men verleend eerst zorg en dan pas gezeur over een ontbrekend pasje is mijn ervaring).

op langere buitenritten (heb ik het over meer dan 2 uur) neem ik een stijgebeugelriem mee, plus wat drinken, handje paardensnoepjes en halster+ halstertouw (zodat ik even af kan stappen en hem kan laten grazen, zit dan allemaal in een klein hardlooprugzakje..

geen hoevenkrabber, als er wat in de hoef komt gebruik ik onderweg wel een takje of mij nagel, pony heeft geen ijzers, dus er gaat niets zo vast zitten dat ik het er niet met mijn nagel kan uitwippen.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:17

Ik neem altijd mee mijn mobiel(in het hoesje van mn mobiel zit mijn ID en bankpas). Daarin staat ook een ICE nummer voor noodgevallen
Daarnaast doe ik standard mijn opvouwbare hoevenkrabber in mn zak:
Afbeelding
Ponylief heeft heel snel last van gevoelige zolen dus een steentje in de zool of nog erger tussen zool en ijzer resulteerd direct in een stok kreupel beest.

En verder afhankelijk van de rit, vaak wel een flesje drinken aan mn zadel. Ook doe ik eigenlijk altijd wel halstertouwtje om zn hals.(waar ik vervolgens ook mee rij als neckrope ipv met mn teugel :')

Telkens denk ik moet een label aan mn zadel hangen maar vergeet het steeds :=

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:29

Ik heb de labeltjes besteld bij: www.mydogtag.nl

Zijn van die metalen gestanste dingen, wel met een silencer er om heen voor het rinkelen.

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 14:52

Altijd mee (in jaszak, in ieder geval op mijn lijf): ID, telefoon, geld, paardensnoepjes, sleutels. Aan mijn zadel; halstertouw & bidonhouder met flesje of bidon. Halstertouw al meerdere malen van pas gekomen bij gevonden honden in het bos.
Meestal mee: achterzadeltas met daarin; hoevenkrabber, halster, verlichting, evt. boterhammen/mensensnoep. Knipschaar; sommige plekken wordt er slecht (lees niet) gesnoeid en dan is een laaghangende tak erg link m.i. Meestal rij ik met een 12-jarige samen; zij heeft op de pony een klein voor-zadeltasje met daarin boterhammen en drinken, of dat zit bij die van mij erin.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 16:23

dieseltje09 schreef:
dard mijn opvouwbare hoevenkrabber in mn zak:
[ Afbeelding ]

hé zo'n ding vond ik laatst ergens in een kast, ik dacht dat het een laarzentrekker was :') -O- _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:31

Lara_Silver schreef:
Piekosjj schreef:
Ik krijg opeens het gevoel dat ik de enige ben die echt nooit wat meeneemt :+ uiteraard heb ik m'n telefoon in m'n broekzak (voor oortjes-foto's uiteraard) en bij lange ritten wil ik nog wel 'ns een pakje sultana's of een broodje in m'n broekzak stouwen, maar dat is ook echt 't enigste.
Ik vraag me af waar iedereen al dat extra spul laat, of rijden jullie allemaal met zadeltassen?

Dit vraag ik me ook af, voor een kleine buitenrit van een uurtje of twee gaat vaak m'n telefoon niet eens mee. Ik zeg vantevoren waar ik naartoe ga, thats it... Ik zou gek worden van allerlei bepakking.

+1.

Telefoon is standaarduitrusting evenals een goed zakmes en meer heb ik nooit bij me.
Ik heb ook geen enkel beeld bij het nut van al die zooi.

Op serieus lange ritten heb ik wel wat meer bij, maar ook dat gaat niet veel verder dan een halster plus touw als we onderweg ergens stoppen en een kleine camera.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:56

Sinds ik een nieuwe telefoon heb gaat die niet meer mee. Onhandig formaat. Ik vertel waar ik heen ga. Ik heb ook nog nooit wat nodig gehad onderweg en ik rij veel en ver buiten.