Cap vervangen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yubine

Re: Cap vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:21

Ze zeggen om de 5 jaar als je er niet mee gevallen bent. Ik doe meestal als hij niet meer lekker zit of als hij dat dan nog wel doet om de 4 jaar.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:34

Ik laat mijn cap elk jaar controleren (ook als ik niet gevallen ben)
Dit is puur omdat ik zeker wil weten dat m'n cap nog goed is aangezien ik jonge paarden rijd en dus geregeld de zandkorrels van dichtbij zie. Vorige week een nieuwe gekocht, niet omdat ie niet meer goed zat maar ik vond m gewoon niet mooi meer en bij de opening van Epplejeck Rotterdam kreeg ik een kortings kaart dus vond ik het tijd voor een nieuwe cap hihi :+

Maar ik raad iedereen aan om m toch 1x in het jaar te laten controleren, je kan m maar beter te vaak laten controleren als risico's nemen. En aangezien de meeste mensen toch wel 1x per jaar bij een ruitersport zaak komen is het ook geen extra werk, en anders heb je een goede reden om te gaan :9

Ohana_91

Re: Cap vervangen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:35

Kan elke ruitersportzaak een cap controleren? En is dit ook betrouwbaar?

LindavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:58

Ik doe gemiddeld een jaar of 3 met een cap. Niet dat hij daarna niet meer goed is, maar vind het op een gegeven moment gewoon fijner en frisser om een nieuwe te hebben.

GrimFandango

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 02:01

Ik zei eerder maximaal 5 jaar. Maar in praktijk doe ik eigenlijk ook om de 3 jaar. Doe ik overigens ook met mijn helmen die ik draag op de racefiets, en ook in die sport is 3 jaar algemeen geaccepteerd (de helmen zijn qua materiaal heel vergelijkbaar).