Ik zou me om foto's ook niet zo druk maken, daar valt minder mee te sjoemelen en die kan je gewoon door je eigen dierenarts laten beoordelen.
Klinisch zou ik er altijd bij willen zijn en mijn eigen dierenarts of een onafhankelijke dierenarts in ieder geval, nooit 1 die door de verkoper uitgezocht is, en zeker niet in het geval van TS.
TS: Dat er zo gelogen wordt door de verkoper over niet afgekeurd, toch wel afgekeurd, dat hun toen ook al de verkopers waren.. BEGIN ER AUB NIET AAN!. Dit kan alleen maar een grote teleurstelling worden en dan is iedere euro die je eraan spendeerd teveel, die kun je beter in een ander paard stoppen die wel gezond is.
Ayasha schreef:Klinisch was die knol prima en dat had elke DA mogen doen bij afkeuring kosten op mij want daar durfde ik mijn hand voor in het vuur steken maar meestal gaat het bij aankoopkeuringen over foto's en de hele rattaklam.
Ik snap je wel, maar aan de andere kant.. als dat paard op de foto zo rot als stront blijkt te zijn dan ga je hem toch ook niet als prima "knol" verkopen?
Ik heb wel eens een paard verkocht wat prima klinisch was, maar bij de rontgenkeuring 3 heftige OCD's bleek te hebben. Kon ik ook niet weten, maar op dat moment is dat mijn probleem. Ik heb de keuring betaald en die mensen de keuze gegeven.. of je laat hem staan of je kan hem kopen tegen een schappelijke prijs die hoort bij een paard met dergelijke rontgen-bemerkingen. Als ze hem niet gekocht hadden, had ik hem voor een lager bedrag te koop gezet en MET de opmerking dat er bemerkingen waren. Eerlijkheid duurt het langst