Verharen nu alweer wintervacht, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 13:14

Hier is Pluis ook al weer aardig hard richting Pluizebol aan het gaan. Ze ruit als een malle, vooral haar kont (en oren >;) ) zitten alweer in een goed middenstadium van wintervacht.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:50

Jup. Shetlief is sowieso al hard bezig met verharen, mijn grote in iets mindere mate maar doet ook al haar best. Nou ja, zijn ze straks klaar voor als het echt kouder wordt of langdurig gaat regenen :)

JoycexEnya

Re: Verharen nu alweer wintervacht, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:52

Hier ook alle fjorden aan het verharen, dagen worden weer korter

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:59

KWPN'er hier is ook al in de rui. Leggen jullie er al een outdoordeken op of iets dergelijks om de wintervacht tegen te gaan? Ik ben een beetje bang voor de reactie van mijn paardje op het scheermachine :Y)

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:07

Mijn jonge fjord (4) heeft zijn herfstjas al aan, hij stond dus ook dik te zweten afgelopen zondag en maandag met temperaturen rond de 30 graden. De oudere fjord (24) is altijd wat later, zowel met haar herfst/winterjas aan doen maar ook met uitdoen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:08

Nee doe niet aan dekens, vorig jaar ook niet gedaan.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:22

DynamiteS schreef:
KWPN'er hier is ook al in de rui. Leggen jullie er al een outdoordeken op of iets dergelijks om de wintervacht tegen te gaan? Ik ben een beetje bang voor de reactie van mijn paardje op het scheermachine :Y)

Geen deken (tenzij hij het koud krijgt) en dus ook niet scheren. Dan maar wat langer uitstappen straks.

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:24

Mijn KWPN-er staat alweer vol in de rui sinds de avonden echt korter worden. Hij draagt never nooit niet een deken dus het zal wel weer een lekkere grobbebol worden <3

@DynamiteS: Ik doe niets om de wintervacht tegen te houden. Laat maar lekker komen :D Als mijn KWPN-er echt nat is, stap ik wat langer. Binnen een kwartier is hij echt goed droog.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:29

Hier ook een pluizenbol in wording al weer. Pony zit al een aantal weken in de rui en je kan echt het verschil al goed voelen.

Dekens doe ik niet aan in de winter. Ze staat heerlijk bloot.

Wel laat ik haar scheren, onderhals en borst er uit. Ze maakt zo mega veel vacht aan dat droogstappen helaas geen optie is of ik moet er een half uur naast gaan lopen minimaal na elke training.
Daarbij heeft ze gewoon met het rijden (buitenbak/bos) echt last van dat ze de warmte niet kwijt kan.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:26

Alex heeft dit jaar het niet eens gered met zijn zomervacht aanmaken Door zijn deken. Ik ga hem volgend jaar mei waarschijnlijk scher, hangt van de temperatuur af want dit is om geen doen in de zomer. Hij had vooral bij zijn flanken een hele lelijke vacht. Hij is nu alweer een halve teddybeer en van mij mag ie lekker teddybeer worden. Van een beetje zweet zal ie wel niet doodgaan, want ik men nog wel met hem zolang het weer redelijk is.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 22:34

Mijn haf heeft nog een lekker glad vachtje maar laat de winter vacht ff lekker uit groeien voor ik de scheer apparaat overheen haal hihi geen fluffy haf maar een gespierde hunk voor de winter. :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:39

De (trek)paarden op het werk hebben ook allemaal nog hun zomervachtje. Ze beginnen wel al licht hun zomervacht los te laten, maar een echte wintervacht zijn ze nog niet aan het aanmaken.

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:43

wat grappig hoe verschillend dat kan zijn!
Ik ken een paar mini's die nu echt al teddybeertjes zijn maar ook een fjordxappaloosa die nog helemaal in zn zomervachtje zit! :D :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:50

Die van mij word langzaam aan teddy

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:55

Mijn fjord begint altijd al in augustus maar moest ook even slikken toen ik terug kwam van vakantie, in 2 weken alweer een behoorlijk vachtje gekweekt. Ze staat nu nog dag en nacht buiten, zodra ze voor de nacht naar binnen gaat, gaat ook haar jas uit.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:42

Mijn paard verhaart nu ook behoorlijk en ze begint een teddy vacht te krijgen.
Ik heb haar sinds gisteren onder een gevoerde regendeken staan.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 17:19

Blij (of helaas) te horen dat ik niet de enige ben. Maar die van mij staat ondertussen weer lekker strak in het pak, ik had behoorlijk wat haar liggen na het scheren...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:22

twee van de vier beginnen nu extra haartjes te kweken. De twee kleintjes vieren nog lekker zomer vooralsnog..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:33

Mijn Haflinger begon al een maand geleden. EErder dan normaal, meestal geeft dat aan dat de herfst vroeg zal invallen. :( /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 17:40

Mijn bonte varken heeft sinds twee weken aardig wat haar losgelaten, genoeg voor een zomerdekbed :)

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 07:17

Paardlief begint ook al een behoorlijk vachtje te krijgen. Je ziet het met de dag groeien :+

Ook merk ik dat zij haar eten ontzettend vast gaat houden en dikker wordt ondanks dat er niks veranderd is qua voeding. Ze is flink voorbereidend bezig :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:56

Gisteren is het scheerapparaat er al weer over gegaan. Het weekend is ook mijn merrie aan de beurt, al valt zei nog mee. Mijn ruin was echt een teddy beer geworden toen ik terug kwam van 10 dagen vakantie -O-