Laarzen en brede kuiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Re: Laarzen en brede kuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:44

Ik heb een kleine maat 37. Van Ariat heb ik meestal 36,5 (hoewel ik van een model, weet niet meer welke, zelfs de 35 paste, beetje vreemd) en bij Kanyon twijfelde ik tussen 36 en 37 maar heb toch de 37 genomen vanwege evt dikke sokken in de winter. Ik heb trouwens die outdoor versie, met die veters. Mayfair zit hier om de hoek dus ik ben gewoon gaan passen.
De echte rijlaars heb ik ook gepast maar die was voor mijn model kuiten niet zo mooi. Die zijn meer voorgevormd. Bovenaan sloten ze mooi aan, maar naar onderen toe werden ze te wijd. Mijn kuit word zegmaar sneller dunner dan de laars dus midden op de kuit hou je dan ruimte over. Richting de enkel sloot hij wel weer mooi.
Met die veters kun je het mooi zelf bepalen.
Ik krijg ze trouwens prima aan zonder de veters te hoeven losmaken. Best wel handig...

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:19

Patt schreef:
Sababber schreef:
Ik heb zelf idd ervaring met Kanyon! De laarzen zijn erg fijn omdat ze ook goed waterdicht zijn. Ik heb zelf een redelijk normale kuit maar voor het fijne zelf de wijde aan. Laarzen blijven erg mooi! Ik heb ook de korte outdoorlaars hiervan en daar ben ik echt mee getrouwd :')

Ook goed waterdicht en een fijne pasvorm, niet te smal wat ik bij de meeste normale laarzen wel op de zool ervaar.

De maatgeving die staat aangegeven bij de foto's klopt trouwens prima, dus daar kan je wel aardig van uit gaan.

Goed te horen. Wat betreft de maat koop je deze Kanyon laarzen dan in dezelfde schoenmaat als je overige schoenen e/o stalschoenen bijvoorbeeld of vallen ze anders uit?

Je kan ze gewoon in dezelfde schoenmaat bestellen als overige schoenen :) Ik heb zelf maat 38/39 en draag van de Kanyons gewoon 39 en die zitten goed. Dus mocht je twijfelen tussen 2 maten zou ik eerder voor groter als kleiner gaan. Ik pas van sommige schoenen nog een 38 maar dat ging bij Kanyon net niet.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 16:24

Allegra schreef:
Ik heb een kleine maat 37. Van Ariat heb ik meestal 36,5 (hoewel ik van een model, weet niet meer welke, zelfs de 35 paste, beetje vreemd) en bij Kanyon twijfelde ik tussen 36 en 37 maar heb toch de 37 genomen vanwege evt dikke sokken in de winter. Ik heb trouwens die outdoor versie, met die veters. Mayfair zit hier om de hoek dus ik ben gewoon gaan passen.
De echte rijlaars heb ik ook gepast maar die was voor mijn model kuiten niet zo mooi. Die zijn meer voorgevormd. Bovenaan sloten ze mooi aan, maar naar onderen toe werden ze te wijd. Mijn kuit word zegmaar sneller dunner dan de laars dus midden op de kuit hou je dan ruimte over. Richting de enkel sloot hij wel weer mooi.
Met die veters kun je het mooi zelf bepalen.
Ik krijg ze trouwens prima aan zonder de veters te hoeven losmaken. Best wel handig...

jij hebt dan deze?
http://www.mayfair-ruitersport.nl/Ruite ... tdoorlaars

Die lijken me idd ook echt ideaal omdat ze zo goed aan sluiten :D Rij je dr ook mee?

Het verschil met die echte rijlaars zit hem ook in de zool, de rijlaars heeft een speciale rijzool met extra antislip.

http://www.mayfair-ruitersport.nl/aanbi ... tdoorlaars

Ik heb zelf deze nog, die is maar half hoog, maar een erg fijn laarsje, gebruik hem ook veel als ik op stal bezig ben en toch nog besluit even zonder zadel op te stappen. En doe ze ook wel eens casual aan :o zitten zo lekker dat ik dat niet kan laten :D

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 17:01

Sababber, die idd! Ik rij er ook mee, maar ik heb meestal een jodphurbroek aan dus dan draag ik gewoon schoenen.

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:47

Zelf heb ik het andersom. Grote voeten en smalle kuitje. Ik ben dus voor jodphurs en chaps gegaan omdat ik voor nu op maat gemaakte laarzen te prijzig vond.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:37

Even mijn kuiten gemeten (met broek), dan kom ik op 43,5 - 44 cm
Dan zou de Kanyon maat 38 nét passen... Pfff, lastig!

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 17:43

Nessa schreef:

Je zou nog wel kunnen kijken voor deze: http://www.amazonexl.nl/index.php?item= ... 68&lang=nl
Helaas hebben ze die niet meer in mijn maat voor die €100,- vind ze toch anders te duur om te bestellen en ook niet echt super mooi

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:51

Nessa schreef:

Denk dat dat wel gaat, er zit ook nog elastiek in waardoor het niet op de mm aan komt. Slim dat je met broek hebt gemeten! Zijn er genoeg die daar niet aan denken :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 17:52

Haha ja, maar dat scheelt wel!
Kan daardoor net te strak zitten

RonTexel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-15 22:18

Ik heb zelf ook dikke kuiten en het was voor mij ook lastig om wat leuks te vinden. (Daarbij komend dat ik een man ben). Ik heb er voor gekozen om laarzen op maat te maken.