Jouw rijkleding?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Xritt

Re: Jouw rijkleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:45

Weet iemand trouwens waar je leuke, simpele en betaalbare polo's kan kopen. Ik rij graag met polo maar vind ze soms bij bijv Divoza best prijzig

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:21

Broeken tegenwoordig van Animo, zit heerlijk. Bovenkleding heb ik nog nooit gekocht van een paardenmerk, vind het over het algemeen net niet. Heb meestal m'n hardloopkleding van Nike aan, dat zit heerlijk en blijft ook super mooi!

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 18:56

britt85 schreef:
Weet iemand trouwens waar je leuke, simpele en betaalbare polo's kan kopen. Ik rij graag met polo maar vind ze soms bij bijv Divoza best prijzig

Ik zweer bij de LA Gear polo's. Kreuken niet, kleur vast, mega goede kwaliteit. Ik koop ze altijd bij
http://www.sportsdirect.com/ladies/ladies-polo-shirts
In Leeuwarden zit een winkel van deze keten.

Atlanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 00:41

Anudi schreef:
Rijbroeken van Kingsland, als je er eenmaal aan begint wil je niets anders meer.. Ze zijn aan de prijs maar ik vind ze het geld heel erg waard.

Yup hetzelfde! Vroeger kocht ik voornamelijk Harry's horse enzo... Maar die spullen gingen vaak binnen een jaar stuk of gingen er 'gewassen' uitzien. Sinds een paar jaar ben ik overgestapt naar kingsland en equiline voornamelijk. Het kost wat meer maar alles blijft er ZGAN uitzien! Ook na een paar jaar en OOK als je soms op 60 wast!

KyaraXvienni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 01:16

Ik draag polo en leren rijlaarzen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 14:12

Kingsland vind ik qua rijbroeken en polo's echt geweldig, kost zeker wat maar met een actie of aanbieding vaak nog wel te doen. Kwaliteit is echt super, qua rijbroeken wil ik niks anders meer.
Vesten heb ik veel van Spooks, zitten heerlijk en blijven mooi.

Laarzen Mondoni en Derby, cap BR en Charles Owen.

Die La Gear polo's zien er interessant uit! Altijd de moeite om even te proberen.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:56

Marloes25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 12:16

Ben het met Capriootje eens. Ook ik koop altijd bij Kingsland. Super kwaliteit en je kan er jaren mee doen, waardoor het qua prijzen wel weer mee valt.

nynx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:30

ik had toen ik reed, een paardrijbroek jodhpurs en chaps.
voor mn jodhpurs had ik wandelschoenen, vond ik wel fijner.
Ik wil eigenlijk laarzen maar ik heb van die heerlijke benen dat ze dan aangemeten moeten worden maar dat is me ff te duur.
Qua boven kleding een makkelijk tshirtje en eventueel vest en of jas

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:33

Draag naast gewoon simpele lerenrijlaarzen en rijbroek (verschillende merken)
gewoon een dood gewoon t-shirt er boven en in de winter een doodgewone lekker zittende trui waar de vlekken opzitten.
paard kijkt toch niet naar hoe ik er uit zie :P alleen maar hoe lief en aardig ik ben ;)

Enphalu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:37

Ik heb meestal een polo aan van BR, La Valencio of Ralph Lauren.
Rijbroek van HH, BR en Animo, sokken van Kingsland, cap van BR en rijlaarzen van Ariat.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:24

Hier al sinds jaar en dag Eurostar broeken (Sprint en Klara). In de zomer als het heel erg warm is draag ik shirtjes, anders overhemden of bij gebrek gewoon wedstrijdshirts (wel de overhemdtypes). Als het kouder wordt met rijjasje en als het heel erg koud wordt gaat charme overboord en gaat r een winterjas aan.
Daarbij rijlaarzen (polo of dr zonder rits) en soms als ik wat soepeler wil leren chaps (bij springen bijv).

Nog wel een vraag aan iedereen die wat minder charmant maar wel erg relevant is... Wat dragen jullie onder je rijbroek? Ik ben al jaren op zoek naar echt fijn ondergoed maar het antwoord nog niet gevonden. Het moet blijven zitten, geen doorrijplekken geven en niet zo'n vreselijke onderbroeklijn door je strakke rijbroek heen geven.

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:26

polo - zo veel merken haha
rijbroek - meeste horka maar ook andere
bodyprotector - een donkerblauwe race safe
cap - donkerblauwe casco mistrall plus volgens mij haha
jodphurs - riderpro volgens mij ?
chaps - het zelfde als jodphurs

ik koop mijn kleding bij een lokaal winkeltje :)

yileh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:28

KPet schreef:
Hier al sinds jaar en dag Eurostar broeken (Sprint en Klara). In de zomer als het heel erg warm is draag ik shirtjes, anders overhemden of bij gebrek gewoon wedstrijdshirts (wel de overhemdtypes). Als het kouder wordt met rijjasje en als het heel erg koud wordt gaat charme overboord en gaat r een winterjas aan.
Daarbij rijlaarzen (polo of dr zonder rits) en soms als ik wat soepeler wil leren chaps (bij springen bijv).

Nog wel een vraag aan iedereen die wat minder charmant maar wel erg relevant is... Wat dragen jullie onder je rijbroek? Ik ben al jaren op zoek naar echt fijn ondergoed maar het antwoord nog niet gevonden. Het moet blijven zitten, geen doorrijplekken geven en niet zo'n vreselijke onderbroeklijn door je strakke rijbroek heen geven.

ik gebruik gewoon mijn normale onderbroeken, ik doe niet speciaal een nieuwe aan. Maar je zou evt. invisble (?) ondebroeken kunnen proberen? :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:35

Leren rijlaarzen met rits.
Standaard handschoenen aan, cap op.
Rijbroek met of zonder suède zit maakt me weinig uit. Meestal heb ik een shirt zonder mouwen aan of een hempje ivm dat het anders boven nogal strak zit.. Bodywarmer heb ik nooit aan omdat ik snel een warme rug heb :P dus ik draag bijna altijd een vest.

Ondergoed moet iig niet van die dikke randen hebben.. Lelijk en zit niet lekker. En sportbh is een must, na een uur zijn jut en jul dat shaken aardig beu :')

julie0307

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:21

in de winter
t-shirt met korte mouwen (vind lange mouwen stom) en een warme jas of golf
tok
lange rijlaarzen met fleece sokken voor in laarzen (kijk bij de decathlon)
rijbroek
handschoenen
dikke paardrijsokken
veiligheidsvest

in de zomer
t-shirt korte mouwen
handschoenen
tok
korte rijlaarzen
rijbroek
sokken
veiligheidsvest (is verplicht waar ik rij)

meestal komt alles van de decathlon

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:03

jille12 schreef:
KPet schreef:

ik gebruik gewoon mijn normale onderbroeken, ik doe niet speciaal een nieuwe aan. Maar je zou evt. invisble (?) ondebroeken kunnen proberen? :)

Ik heb al vanalles geprobeerd. Naadloos, hipsters, boxer, wel elastiek. Naadloos gaat bij mij zo vreselijk schuiven en trekken op ongemakkelijke plekken zeg maar :D

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:16

Rijbroek
Jodhpurs
Chaps
Afhankelijk van t weer een shirtje of vest.

Oohja en een fatsoenlijke hipster/string zonder kant. :)

RoronaZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:10

Rijbroek van modoni
Shirtje ergens uit een sportwinkel xD
Vest geen idee welk merk (gekocht bij Divoza)
Laarzen ook van mondoni dacht ik
Handschoenen zou ik niet weten van welk merk
En een cap
Ik heb ongeveer alles bij Divoza gekocht

Givisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:21

Ohja en natuurlijk handschoenen!