Citaat:Bijv. Kep voldoet aan meer veiligheidsnormen dan bijv HH. Ook als ik mijn cap ( hh challenge) en een Kep/samshield/uvex langs elkaar houd, voelt een duurder merk echt veel steviger aan.
Weggooien hoeft niet altijd na een val. Samshield heeft een levenslange garantie op de schaal en als je je cap op laat sturen word hij gescand oid en vervangen.
Dat laatste vind ik heel netjes! Dat zou voor mij idd ook een reden kunnen zijn om wat meer geld aan dat merk uit te geven. Maar gelukkig stuiter ik er niet zo vaak vanaf en doe ik met m'n huidige cap ook alweer meer als 4 jaar.. Kan me wel voorstellen als je vaak springt of jonge paarden rijd dat je deze cap wel aan zou schaffen

al van toen ik 11j was, ding is gewoon meegegroeid ofzo, want ik pas er nog steeds in en rij er nog veel mee. Kleur is ook nog volledig ok. Mijn andere pikeurbroek is 11j oud en daar moet een nieuwe rits in, maar voor de rest ook ok. Waren overigens niet de duurste broeken, maar ik hou dan ook niet van leren zitvlak dus dat scheelt. Mijn 3e rijbroek is van eurostar en die heeft ook genoeg gekost, maar draagcomfort is toch minder. Is ook al weer 7j oud denk ik. Mijn Kingsland jas is overigens een van mijn beste investeringen, ding is ook al 10j oud en nog steeds tip top.

Ik probeer mezelf regelmatig in rijbroeken van 30 euro te hijsen, maar het werkt gewoon echt niet