Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 20:43

Citaat:
Bijv. Kep voldoet aan meer veiligheidsnormen dan bijv HH. Ook als ik mijn cap ( hh challenge) en een Kep/samshield/uvex langs elkaar houd, voelt een duurder merk echt veel steviger aan.

Weggooien hoeft niet altijd na een val. Samshield heeft een levenslange garantie op de schaal en als je je cap op laat sturen word hij gescand oid en vervangen. :)

Dat laatste vind ik heel netjes! Dat zou voor mij idd ook een reden kunnen zijn om wat meer geld aan dat merk uit te geven. Maar gelukkig stuiter ik er niet zo vaak vanaf en doe ik met m'n huidige cap ook alweer meer als 4 jaar.. Kan me wel voorstellen als je vaak springt of jonge paarden rijd dat je deze cap wel aan zou schaffen +:)+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:43

Icrack schreef:
Een cap van 70 euro zal je moeten vervangen. Een Samshield wordt opgestuurd en doorgemeten op eventuele breuk, ook vervangen zij de binnenkant als dit nodig is en dat voor een hele schappelijke prijs. Dus zelfs bij een valpartij is je cap niet afgeschreven in die zin. Een knappe service welke je niet snel bij een andere cap tegenkomt :-)

Dat is dan inderdaad wel netjes. Dan klopt de prijs-kwaliteit verhouding in ieder geval.

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:44

Pikeur is duur, maar ik zweer er bij. Zeker voor rijbroeken.
Heb in mijn leven al rijbroeken van veel merken gehad, maar de kwaliteit en pasvorm van van Pikeur vind ik nergens anders terug. Ik kom er jaren mee toe en dan vind ik het de prijs wel waard.

Mijn cap is een Samshield, schandalig duur exemplaar, maar ik vind hem zoooooo mooi. Het was al lang mijn droomcap, dus ik vond het de 'zotte kosten' wel waard.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:44

Ik koop ook veel rijkleding bij de decathlon voor een prikkie. Echt nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe niks stuk en zit prima.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:47

Ik koop zelf ook nooit van die dure spullen, meestal ook omdat ik er daadwerkelijk het geld niet voor (over) heb. Mijn duurste spullen zijn mijn westernlaarzen, die heb ik voor €125,- gekocht en die zitten me prima. Ik gebruik ze ook erg veel en dan is het wel fijn dat ze ook gewoon comfortabel zitten. Maar als ik dan kijk naar mijn mondoni-laarzen, dan zitten ze echt niet meer zo fijn als toen ik ze kocht (€110,-).

Shirts zijn bij mij ook gewoon afgedankte normale kleding. Vesten koop ik vaak wel bij een ruitersportzaak en ook mijn paardenjas heb ik daar vandaan. Maar allemaal gewoon normaal geprijsd.

Mocht ik het geld wel hebben voor duurder spul, dan zou ik dat zeker wel kopen. Vaak is de kwaliteit gewoon een stuk beter en zit het daarnaast ook gewoon lekkerder. En het blijft langer mooi. Maar ik heb dan ook wel een hele dure smaak, iets wat ik altijd jammer vind als ik een mooie (rij)broek zie :+

_Caro_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:47

Ik heb een pikeurbroek die 14j oud is :D al van toen ik 11j was, ding is gewoon meegegroeid ofzo, want ik pas er nog steeds in en rij er nog veel mee. Kleur is ook nog volledig ok. Mijn andere pikeurbroek is 11j oud en daar moet een nieuwe rits in, maar voor de rest ook ok. Waren overigens niet de duurste broeken, maar ik hou dan ook niet van leren zitvlak dus dat scheelt. Mijn 3e rijbroek is van eurostar en die heeft ook genoeg gekost, maar draagcomfort is toch minder. Is ook al weer 7j oud denk ik. Mijn Kingsland jas is overigens een van mijn beste investeringen, ding is ook al 10j oud en nog steeds tip top.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:51

Ik heb vorig jaar een donkerblauwe Pikeur rijbroek gekocht, deze was *helaas* 200 euro... Dit was overigens de enige (mooie) rijbroek die ik paste, vooruit dan maar. Van dit geld mag ik dan ook wel verwachten dat hij heel lang meegaat. Ik vind de rijbroeken wel een goede kwaliteit hebben :)

Al mijn andere rijkleren etc. zijn gewoon goedkopere merken, ik koop wat ik fijn vind zitten, als dat dan iets duurder uitvalt, vooruit dan maar.
Ik koop geen aparte jassen/bodywarmers/tshirts, deze koop ik gewoon lekker goedkoop bij de h&m/hema/...

Ik vind 130 euro voor een bodywarmer ook echt wel te gek.. Het is wat de gek er voor geeft, en ik denk dat het bij veel mensen ook wel om het merk gaat, ik zie sommige mensen hier écht niet rondlopen met Harrys Horse kleding, je zult er maar mee gezien worden! Wat denken ze dan wel niet? :')

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:54

Tja, voor kwaliteit betaal je nou eenmaal geld. Reken maar dat je met zo'n dure bodywarmer veeeel langer doet dan met een bodywarmer van de c&a of primark. En de kleding die bij de primark vandaan komt is nou niet heul erg etnisch verantwoord gemaakt ofzo :o
Laatst bijgewerkt door UhNee op 29-05-15 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:55

De broeken van HH gaan bij mij echt jaren mee. Mijn eerste broek is 8/9 jaar gehad. De simpele elastische blijven het langst goed.
Caps hoeft ook geen hele dure te zijn. Kun je nog eens wisselen van kleur.

_helga_

Re: Achterlijke prijzen, is dit nu echt nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:59

Ik heb wel een dure softshell jas en winter jas maar de rest is niet zo duur.
Vind het zonde en kan net zogoed polo's bij de primark oid halen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 20:59

UhNee schreef:
Tja, voor kwaliteit betaal je nou eenmaal geld. Reken maar dat je met zo'n dure bodywarmer veeeel langer doet dan met een bodywarmer van de c&a of primark. En de kleding die bij de primark vandaan komt is nou niet heul erg etnisch gemaakt ofzo :o

Klopt maar ik koop liever vaker iets anders dan 10 jaar met de zelfde bodywarmer rond lopen

QueLee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 21:49

Ik ook.. Daarnaast vind ik het gewoon niet fris om de dag na een pittige les weer dezelfde dure stink kleren aan te doen haha! Dan heb ik liever wat meer -dan maar goedkopere- opties..

Wat ik trouwens over het algemeen lees hier in t topic is dat de meeste de dure merken ook alleen maar in de aanbieding kopen.. Zouden ze prijzen daarom zo hoog maken, zodat ze er met een flinke korting alsnog goed op verdienen?
Zo maar een gedachte...

joshi_lotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 21:54

Tja het is de mens die het eraan uitgeven wilt.

Ik zou zelf niet paardrijdkleren zo duur halen, ja ik heb een aantal dure spulletjes, gekocht voor kwaliteit ipv het merk. Terwel bij. mijn deken een dure rambo of whatever is duur zou mijn cap zo van HH kunnen komen.

Als het lang mee moet word het vanzelf wat duurder.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:05

Ik snap het probleem niet.
Dit heb je in werkelijk alle mogelijk denkbare producten ter wereld. Overal is prijsvariatie.

Wat maakt het uit dat het ene merk duurder is dan het andere? Als je het niet kan of gewoon niet wilt betalen, dan koop je toch iets anders? Ik vind Pikeur erg mooi, maar ook erg duur. Dus dan koop ik iets goedkopers. Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Ik kan het geld er wel aan uitgeven, maar dan moet ik op andere dingen beknijpen. Daar heb ik geen zin in.
Maar ik kan me er ook niet druk om maken. Wat maakt dat paardenmerken dit onderscheid niet mogen maken, dat zelfs te vinden is in Pindakaas! Of gewoon schoenen en broeken.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:08

UhNee schreef:
Tja, voor kwaliteit betaal je nou eenmaal geld. Reken maar dat je met zo'n dure bodywarmer veeeel langer doet dan met een bodywarmer van de c&a of primark. En de kleding die bij de primark vandaan komt is nou niet heul erg etnisch verantwoord gemaakt ofzo :o

Pikeur rijbroeken zullen dan waarmaken wat je ervan verwacht, dat wil niet zeggen dat dat met alles zo is hoor. Ik wed dat 70% van bodywarmers van de extreem dure merken precies hetzelfde in elkaar zit als die van de middenklasse merken. Het is vaak ook het merk waar je voor betaald.

Ik denk dat je ethisch verantwoord bedoeld. En nee, dat klopt. Maar weet jij zeker dat de duurdere merken/winkels volledig ethisch verantwoord werken?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:12

in elk geval bedankt voor dit topic. ik heb nu net een toch wel fijn Pikeur vest besteld waar ik toch nog lang plezier van hoop te hebben :) - ik had zelf deze aanbiedingen namelijk even gemist.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:15

De kleding van Pikeur en Anky blijven jaren mooi.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:21

Dat weet ik zonet nog niet Martine. Je hebt bodywarmers welke een goedkopere vulling gebruiken dan bv dons, dat zal je idd in de prijs terug vinden. Dat is net als de buitenstof, deze kan qua waterdichtheid heel wat meer te bieden hebben. Of bv door een betere ademende buitenstof. Ik vergelijk graag kleding en wat krijg je voor welk geld. En vaak zie je het prijsverschil hier in terug. Ik mag dan voor duurder gaan, maar wil wel waar voor mijn geld tenslotte kan ik het, net als jullie, maar 1x uitgeven :-)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:23

Heb mijn laatste rijbroek voor €4,- bij de kringloop. Zo ook mijn bodywarmer(ong €3,-) en winterjas(€7,-) bij de paarden... 8-)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:29

Ik heb bv een softshelljasje van KL, ding is 5 jaar. Draag ik s winters, s zomers. Gaat wekelijks de was (en droger) in en ziet er nog steeds goed uit. Nu krijg ik helaas hele kleine slijtageplekjes bij de mouwen, maar ik kan wel wonen in dat ding, hij zit nog steeds heerlijk.
Zomerjasje van cavallo. Ziet er nog gloednieuw uit. Is nu de 4 de zomer. Ik rij ermee maar doe het schoon net zo goed aan naar mn werk of de stad in (en het wast heerlijk makkelijk).

Softshelljasje van pikeur. Ook hier weer topkwaliteit en erg fijn model. Jaren oud en ziet er nog top uit.

Verder broeken van pikeur en cavallo. Shirtje wel een keer kingsland in de aanbieding. Zit altijd heerlijk.

Verder ben ik Super netjes op mn kleren en ze gaan dan ook jaren mee. Verder koop ik ook zonder problemen in primark kleren of h/m, hema. ...
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 29-05-15 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:29

Zo af en toe ontvang ik een soort van Divoza magazine en dan kijk ik mijn ogen uit naar wat je betaalt voor een ogenschijnlijk simpele rijbroek, soms bijna 300 euro, misschien wel meer.. Bizar gewoon!
Ik heb weleens het vermoeden dat ze dat ervoor vragen omdat het "kan". Dat de paardensport (vaak) wordt beoefend door de wat meer verdienende mens. Heus niet altijd natuurlijk.
Ik leg het er niet voor neer. Ook geen 90 euro voor een bodywarmer en al helemaal geen 120 euro voor een shirt.

Maar ik heb mijn vermoeden wat dat betreft bijgesteld toen ik laatst toevallig op een website terecht kwam gericht op basics, niet eens paardgerelateerd. Daar zag ik, onder andere, een vreselijk lelijk wit shirt, loshangend, zag er heel dun en scheurbaar uit: 145 euro! Dus ja, in alles zijn wel extreme prijsklassen te vinden. Het is maar wat de "gek" ervoor geeft..

De duurste rijbroek die ik heb was 80 euro en die gaat ook al 3 jaar prima mee. (Nog) goedkopere merken passen me niet, maar dat heb ik met dagelijkse spijkerbroeken ook, daarvoor kan ik helaas ook niet naar de Hema, of iets dergelijks. Nouja, dat kan natuurlijk wel, maar die zitten mij niet fijn en ziet er ook niet uit :=
Dat is echt geen smoesje ;) Ik probeer mezelf regelmatig in rijbroeken van 30 euro te hijsen, maar het werkt gewoon echt niet :')

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:42

Ik ben geen merk mens. Te minste ik zal niet iets kopen omdat er een bepaald merkje op zit. Op mijn paard ben ik geen fashion queen, maar pikeur rijbroeken. Vind ik toch wel heel fijn en ze gaan veel langer mee en dan vind ik het geld echt wel waard. Verder draag ik ook lekker mijn oude kloffie dat mag en zal vies worden!
Eerlijk af en toe koop ik ook gewoon lekker wat ik echt mooi vind en tja dan ben ik heel eerlijk daar zit vaak wel een merkje aan. Meestal heb ik daar dus gewoon het geld niet voor over, maar af en toe laat ik me zelf wel eens gaan Heerlijk! Ben ik een rijke trut. Nee, niet echt bepaald. Ik moet er echt wel voor sparen hoor en dan moet toch echt wel buiten me reserve potje, want paardje gaat voor.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:06

Ik heb dit jack van Pikeur;

Afbeelding

Was 125,- Maar nog nooit zo'n fijne gehad... Hij is heerlijk licht, je kunt bewegen alsof je in een 't shirt loopt, maar blijft toch warm <3
De kwaliteit en comfort zijn het geld wel waard!

De kleur is echter nog geen 10,- waard :')

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:11

Helaas, alles waar 'paard(en)' voor staat is gewoon reteduur.. Zo zonde. Natuurlijk het zal ook wel aan de kwaliteit liggen, maar je betaalt gewoon het meeste voor het merkje. Ik loop ook gewoon rond in oude, gewone truien. Heb qua bovenkleding amper 'echte' paardenkleding. Is ook gewoon zonde, eigenlijk alles wat ik aan heb bij paardlief is na een uur alweer zwart. :+ Als ik dan alleen maar van die dure spullen aan heb, dan durf ik niet eens meer normaal rond te lopen omdat ik bang ben dat alles kapot gaat en vies wordt. Dat is niet helemaal de bedoeling.

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:12

Sorry maar dat iets duur is wil echt niet altijd zeggen dat het ook van betere kwaliteit is, bij sommige merken zal dat misschien wel zo zijn maar met veel dingen betaal je ook gewoon omdat er een merknaam op staat. Ik kom het heel veel in mijn werk (sieraden/horloge's) tegen, maar ook met b.v. kleding en spullen voor baby's. Zodra er "baby" of "paard" op staat is het ineens duurder. Zwitsal talkpoeder is echt niet beter dan dat van een gewone drogist, en dan ook nog eens geparfumeerd.
Er zit natuurlijk wel een heel verschil in Pikeur of Wibra en Primark, bij de Primark heb ik nog niks van kwaliteit kunnen vinden, flubber vodjes. Maar b.v. Van V&D of C&A ofzo zijn de shirtjes en bodywarmers of fleecejassen ook gewoon goed.
Op rijlaarzen ofzo ga ik niet beknibbelen als het goede kwaliteit is en het zit lekker geef ik er best wat meer voor uit, maar ik rij net zo lekker met kniekousen van hema (gaan ook al echt lang mee) ipv paardrij sokken die na 1x wassen al niet lekker meer zaten. En ik rij al jaren met een lekkere strech spijkerbroek van zeeman, terwijl mijn wrangler al lang niet meer zo fijn zit (dus soms is een goedkoper stofje juist wel fijner).