Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Testdrive schreef:Te lezen valt: https://www.facebook.com/KNHSNederland/photos/a.281277925237890.76965.279885872043762/1043060055726336 dat heel veel mensen interesse hebben in "ingesproken proeven op hun mobiel" zodat ze met koptelefoon kunnen rijden en oefenen.
Ik vraag me dan af: leer je daardoor de proef goed uit je hoofd? Even gesteld dat de voorleesfunctie van een dergelijke app perfect zou zijn (wat onwijs complex zal zijn te realiseren mijns inziens).
Op de dag van de proef zelf zal je niet met je koptelefoon op mogen rijden. Is visualisatie dan niet een sterker hulpmiddel? In combinatie met elkaar kan natuurlijk ook
Majken schreef:Mij lijkt audio tijdens het oefen rijden wel erg fijn! Heb t een keer vaker geprobeerd met mijn eigen stem maar dat was niet zo een succes![]()
@testdrive, de visuele proeven van de knhs waren toch online? En komen die nog terug op een of andere manier?
Ze zijn niet zo welwillend en zijn ook aan het inventariseren m.b.t. een eigen app. Weet niet wat ze allemaal van plan zijn. Op Testdrive vindt je momenteel helaas geen KNHS / FNRS meer... vonneke schreef:Testdrive schreef:Te lezen valt: https://www.facebook.com/KNHSNederland/photos/a.281277925237890.76965.279885872043762/1043060055726336 dat heel veel mensen interesse hebben in "ingesproken proeven op hun mobiel" zodat ze met koptelefoon kunnen rijden en oefenen.
Ik vraag me dan af: leer je daardoor de proef goed uit je hoofd? Even gesteld dat de voorleesfunctie van een dergelijke app perfect zou zijn (wat onwijs complex zal zijn te realiseren mijns inziens).
Op de dag van de proef zelf zal je niet met je koptelefoon op mogen rijden. Is visualisatie dan niet een sterker hulpmiddel? In combinatie met elkaar kan natuurlijk ook
Het is ook knap als je precies op het tempo kunt rijden van de ingesproken tekst.
Kimvicious schreef:In de western moet je ze uit je hoofd kunnen. Zowel trail, horsemanship als reining etc. Zelf alleen ervaring met horsemanship en reining en die oefen ik gewoon een paar keer in de bak. Neem ze vervolgens nog een paar keer door in mn hoofd(of 100 keer...) en dan maar hopen dat ik links en rechts uit elkaar kan houden![]()
Heb het geluk dat ik een semi fotografisch geheugen heb
In dit geval dus 2 B proefjes, maar vroeger reed ik ook t/m de Z alle proeven uit mijn hoofd. Paardlief kende ze altijd al na 1 keer voorlezen
Testdrive schreef:Te lezen valt: https://www.facebook.com/KNHSNederland/photos/a.281277925237890.76965.279885872043762/1043060055726336 dat heel veel mensen interesse hebben in "ingesproken proeven op hun mobiel" zodat ze met koptelefoon kunnen rijden en oefenen.
Anne_GTI schreef:En vervolgens de proef uit mijn hoofd op papier schrijven.Doorlezen en in gedachten met de ogen dicht onderdeel voor onderdeel inprenten tot ik hem met de ogen dicht in een stuk kan rijden